خبرگزاری کار ایران

ایروان:

باکو در شبانه‌روز گذشته، 18 بار مواضع ارمنستان را بمباران کرده است

وزارت دفاع ارمنستان امروز –یکشنبه- اعلام کرد که با وجود توافق بر سر آتش‌بس، مرز این کشور در طول شب گذشته ۱۸ بار توسط نیروهای مسلح آذربایجان بمباران شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع ارمنستان امروز –یکشنبه- اعلام کرد: به رغم آنکه بر سرآتش‌بس در این منطقه توافق شده بود، مرز ارمنستان در طول شب گذشته، ۱۸ بار از سوی نیروهای آذربایجان مورد حمله قرار گرفت.

در بیانیه وزارت دفاع ارمنستان گفته شد: «در طول شب ۲۴ آوریل، نیروهای مسلح آذربایجان بار دیگر توافق آتش‌بس را در مرز ارمنستان نقض کردند. آذربایجان بر مواضع شمال شرقی ارمنستان آتشی از سلاح‌های گرم و انواع گلوله‌های مختلف گشود.»

بیانیه حاکی از آن است که، نیروهای ارمنی بر حسب ضرورت به این حملات پاسخ داده‌اند.

وزارت دفاع جمهوری خودمختار ناگورنو-قره‌باغ نیز اعلام کرد آذربایجان مواضع این منطقه مورد مناقشه را از اواسط روز شنبه بمب‌باران کرده است.

باکو مدعی است رژیم آتش‌بس در سراسر مسیر ارتباطی با آذربایجان، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۸ بار توسط نیروهای ارمنستان نقض شده است.

خشونت در منطقه جدایی طلب آذربایجان با جمعیت عمدتا‍ً ارمنی تبار در اوایل ماه جاری میلادی افزایش یافت. باکو و ایروان یکدیگر را به تشدید خصومت‌ها متهم کرده‌اند. آتش‌بس پس از آنکه درگیری‌ها منجر به تلفات بسیار در هر دو طرف شد، در تاریخ ۵ آوریل، حاصل گردید.

کد خبر : ۳۶۴۴۵۲