خبرگزاری کار ایران

در شبانه‌روز گذشته؛

ارتش روسیه ۶ مورد نقض آتش‌بس در سوریه را ثبت کرده است

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مرکز آشتی روسیه در پایگاه هوایی «حمیمیم» روز گذشته، شش مورد نقض آتش بس را ثبت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مرکز روسی برای آشتی سوریه در پایگاه هوایی حمیمیم شش مورد نقض آتش بس را طی شبانه‌روز گذشته گزارش کرده است.

وزارت دفاع روسیه در خبرنامه روزانه‌ای که در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر شده است، اعلام کرد: «روند پایان مخاصمات در بسیاری از استان‌های سوریه مشاهده می‌شود. اما در شبانه‌روز گذشته شش مورد نقض آتش‌بس ثبت شده است که چهار مورد مربوط به لاذقیه، یک مورد مربوط به حمص و یک مورد دیگر مربوط به حما است.»

سوریه از ماه مارس 2011 درگیر یک جنگ داخلی میان نیرو های نیروهای دولتی و گروه‌های معارض افراطی مثل داعش و جبهه النصره شده است.

آتش بس به میانجی‌گری آمریکا و روسیه، در تاریخ بیست و هفتم فوریه در سراسر سوریه برقرار شد. این آتش‌بس توسط دمشق مورد حمایت قرار گرفت و ده‌ها گروه معارض را شامل می‌شد. اما داعش و جبهه النصره -دو گروهی که در روسیه و طیف وسیعی از کشورهای دیگر ممنوع اعلام شده‌اند، مشمول این توافق نبودند.

در ماه مارس «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه با تاکید بر این‌که اهداف عملیات ضد تروریستی به طور کامل محقق شده است، دستور خروج بخش عمده‌ای از نیروهای روسی از سوریه را صادر کرد. به دنبال اعلامیه پوتین مبنی بر این خروج، مقام‌های مسکو اعلام کردند که برخی نیروهای ارتش روسیه باید در پایگاه حمیمیم باقی بمانند همانطور که پایگاه نیروی دریایی در طرطوس نیز نظارت بر اجرای آتش‌بس در سوریه را ادامه می‌دهد.

 

 

 

کد خبر : ۳۵۹۷۷۱