خبرگزاری کار ایران

معارضان سوری امروز درباره مشارکت در «ژنو ۳» تصمیم‌گیری می‌کنند

هیات مذاکره‌کننده معارض سوری در ریاض که تاکنون مشارکت خود در «ژنو ۳» را قطعی نکرده است، امروز موضع نهایی خود را در این خصوص اعلام می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، هیات عالی مذاکره‌کنندگان معارض سوری که اخیرا در کنفرانسی در ریاض شرکت داشتند، روز سه‌شنبه نشستی را برای تصمیم‌گیری درخصوص مشارکت یا عدم مشارکت در نشست صلح سوریه که قرار است جمعه آینده (۲۹ ژانویه) در سوئیس برگزار شود، تشکیل دادند ولی این نشست، بی‌نتیجه به پایان رسید.

 «استفان دی‌میستورا» نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، روز گذشته برای شرکت‌کنندگان در نشست ژنو ۳ دعوت‌نامه فرستاد.

در همین حال، هیات معارضان سوری نامه‌هایی به سازمان ملل درباره متن دعوت‌نامه‌های ارسالی این سازمان فرستادند تا روشن کند که آیا منظور سازمان ملل از کنفرانس مربوط به تشکیل «دولت معتبر»، هیات دولت انتقالی است یا خیر.

از طرف دیگر، «سالم المسلط» سخنگوی هیات عالی مذاکره‌کنندگان اعلام کرد که این هیات نسبت به دعوت نماینده سازمان ملل برای شرکت در ژنو ۳ دیدگاه مثبتی دارد ولی در متن این دعوتنامه آمده که مذاکرات برای تشکیل دولت معتبر برگزار می‌شود. ما می‌خواهیم بدانیم که آیا منظور، هیات دولت انتقالی است یا خیر.

الملسط با بیان این‌که در نشست امروز موضع ما درباره مشارکت در ژنو ۳ نهایی می‌شود، افزود که در مسیر راهکار سیاسی هیچ گونه مانع‌تراشی نمی‌کنیم.

 

کد خبر : ۳۴۱۹۰۴