خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری سوریه:

اردوغان از آغاز عملیات روسیه خونسردی خود را از دست داده است

رئیس‌جمهوری سوریه گفت که همتای ترک وی از زمان آغاز عملیات نظامی روس‌ها در سوریه، خونسردی خود را از دست داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در گفت‌وگو با شبکه یک تلویزیون چک تأکید کرد، احیای صلح در سوریه مستلزم این است که کشورهایی از جمله فرانسه، انگلیس، آمریکا، عربستان سعودی، قطر و چند کشور دیگر به حمایت از تروریست‌ها پایان دهند.

بشار اسد افزود، فردای روزی که حمایت این کشور‌ها از تروریسم متوقف شود، اوضاع سوریه شروع به بهتر شدن می‌کند و پس از چند ماه صلح به صورت کامل به این کشور باز خواهد گشت.

وی کارآمدی ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا علیه داعش را زیر سوال برد و گفت که تا زمانی‌که به طور مستقیم از اتحاد با بزرگ‌ترین حامی تروریسم، یعنی خاندان سلطنتی سعودی حمایت کنید، نمی‌توانید با تروریسم مبارزه کنید.

رئیس‌جمهوری سوریه با اشاره به عملیات نظامی روسیه علیه گروه تروریستی داعش، گفت: «فرانسه اقدامی جدی انجام نمی‌دهد، در حالی که روس‌ها در مبارزه با تروریسم جدی هستند و با ارتش سوریه همکاری می‌کنند.»

اسد در پاسخ به پرسشی درباره سرنگونی هواپیمای «سوخو ۲۴» روسیه توسط نیروی هوایی ترکیه، تأکید کرد تغییر معادله قدرت در سوریه در پی مداخله نظامی روسیه، باعث شده است «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه تعادل و خونسردی خود را از دست بدهد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وجهه خود در میان کشورهای غربی، تصریح کرد در سال ۲۰۰۵، او به عنوان یک قاتل شناخته می‌شد، از سال ۲۰۰۸ به عنوان عامل برقراری صلح و آرامش؛ اکنون نیز تغییری مثبت ایجاد شده که هنوز آشکارا نمایان نشده است.

کد خبر : ۳۲۶۹۰۳