خبرگزاری کار ایران

سی و هفتمین سناتور دموکرات آمریکا از برجام حمایت کرد

سناتور دموکرات ایالت داکوتای شمالی حمایت خود را از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ اعلام کرد و به این ترتیب شمار هواداران این توافق میان سناتورهای آمریکایی به ۳۷ نفر رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «هایدی‌هایت کمپ» سناتور دموکرات ایالت داکوتای شمالی توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را بهترین گزینه موجود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواند و حمایت قاطع خود را از این توافق اعلام کرد.

سناتور دموکرات ایالت داکوتای شمالی در بیانیه خود اعلام کرد: «از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنم چون بهترین گزینه‌ای است که برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و حفظ امنیت آمریکا در اختیار داریم.»

‌هایت کمپ افزود: «این یک توافق کامل نیست و بر اساس اعتماد بنا نشده است. این توافق برای حصول اطمینان از قوی‌ترین ساز و کار ممکن برای کامل کردن هدف ما در رسیدن به نتایجی مورد نظر در قبال برنامه هسته‌ای ایران است.»

وی با مقایسه رای‌گیری کنگره درباره توافق هسته‌ای با جنگ در عراق، گفت که قانون‌گذاران باید به دیپلماسی فرصت بدهند.

سناتور دموکرات داکوتای شمالی گفت: «این موضوع درس گرفتن از جنگ عراق است و اینکه بهتر است حمایت کنیم و با متحدان خود همکاری کنیم تا اینکه به تنهایی اقدام کنیم.»

 «کوری بوکر» سناتو دموکرات ایالت نیوجرسی و «مارک وارنر» سناتور ایالت ویرجینیا دو سناتور دیگری هستند که طی ساعت‌های گذشته حمایت خود را از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ اعلام کردند.

کد خبر : ۳۰۲۴۲۹