خبرگزاری کار ایران

به رغم اذعان به کشتار کودکان فلسطینی؛

سازمان ملل از گنجاندن نام رژیم صهیونیستی در فهرست سیاه خودداری کرد

سازمان ملل متحد با وجود اذعان به کشته شدن تعداد بی‌شماری از کودکان فلسطینی در تجاوز نظامی اخیر اسرائیل به نوار غزه، از گنجاندن نام این رژیم در فهرست «ناقضان حقوق کودکان» خودداری کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، به‌رغم انتشار گزارشی محرمانه درخصوص طرف‌های ناقض حقوق کودکان که با هشدارهای مکرر نهادهای بشردوستانه به سازمان ملل متحد مبنی اینکه اسرائیل در عملیات نظامی اخیر خود علیه نوار غزه کودکان بی‌شماری را به شهادت رسانده و حقوق کودکان این منطقه را نقض کرده است صورت گرفت، «بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل تأکید کرد که نام اسرائیل را در فهرست ناقضان حقوق کودکان قرار نمی‌دهد.

بان کی‌مون گفت: «مقیاس بی‌سابقه و غیر قابل قبول تاثیر عملیات نظامی بر کودکان در سال 2014 میلادی نگرانی‌هایی را درخصوص رعایت قانون بشردوستانه بین‌المللی به‌ویژه در ارتباط با کشتار و اعمال بیش از حد زور در این حملات، افزایش داده است.»

در واکنش به این سخنان بان کی‌مون، «ران پروسور» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گفت: «دبیرکل سازمان ملل متحد حق دارد تسلیم اظهارات دیکته شده سازمان‌های تروریستی و کشورهای عربی نشود و نام اسرائیل را در کنار نام سازمان‌هایی همچون داعش، القاعده یا طالبان قرار ندهد.»

طبق این گزارش، سازمان ملل متحد، روز گذشته -دوشنبه- فهرست «ناقضان حقوق کودکان» را منتشر کرد. در در این فهرست نام 51 سازمان، گروه و دولت از جمله گروه‌های «بوکوحرام» و داعش و نیز ارتش هشت کشور از جمله سوریه، یمن، جمهوری دمکراتیک کنگو و سودان جنوبی به چشم می‌خورد.

این در حالی است که صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرده بود که در جنگ 51 روزه در نوار غزه، 539 کودک فلسطینی شهید و 2956 کودک هم زخمی شدند. همچنین این جنگ تاثیرات روانی زیادی روی کودکان گذاشته است.

 

کد خبر : ۲۸۲۵۸۸