خبرگزاری کار ایران

لهستان تعداد دیگری از دیپلمات‌های روس را اخراج کرد

کد خبر : ۲۲۴۴۳۲

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای با انتقاد از اقدام مقام‌های لهستان مبنی بر اخراج دیپلمات‌های روس، آن‌را غیردوستانه و بی‌پایه‌ و اساس خواند.

مقام‌های مسکو امروز - دوشنبه - اعلام کردند که تعداد دیگری از دیپلمات‌های روس از لهستان اخراج شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام‌های روسیه از اخراج تعداد دیگری از دیپلمات‌های خود از لهستان و نیز فراخوانده شدن چهار دیپلمات‌ لهستانی از این کشور خبر دادند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای با انتقاد از اقدام مقام‌های لهستان مبنی بر اخراج دیپلمات‌های روس، آن‌ را غیردوستانه و بی‌پایه‌ و اساس خواند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که این کشور نیز تصمیم‌هایی متناسب با اقدام اخیر مقام‌های لهستانی اتخاذ کرده است و در رابطه با این اقدام غیرمعقولانه مقام‌های لهستانی، تعدادی از دیپلمات‌های این کشور روسیه را ترک کردند.

هنوز دلیل اخراج شدن دیپلمات‌های روس از خاک لهستان مشخص نشده است.

تنش‌ها در روابط روسیه و اتحادیه اروپا در پی بحران اوکراین و شبه‌جزیره کریمه افزایش یافته است و مسئولان اتحادیه اروپا اخیرا اعلام کردند که اوایل ماه دسامبر آینده درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه رایزنی می‌کنند.

مقام‌های لهستان در اوایل سال میلادی جاری دیدارهای دوجانبه فرهنگی با روسیه را لغو کردند و ماه گذشته میلادی نیز مجوز روزنامه «راشین» در پایتخت لهستان را باطل کردند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز