خبرگزاری کار ایران

مالزی به محل سرنگونی هواپیما در اوکراین پلیس می‌فرستد

کد خبر : ۱۹۰۴۴۷

بنا بر بیانیه دفتر نخست‌وزیر مالزی، در پی توافقی که پیش‌تر با رهبر جدایی‌طلبان دونتسک حاصل شده بود، نیروهای پلیس وارد محل سقوط هواپیمای سرنگون شده می‌شوند.

نخست‌وزیر مالزی اعلام کرد که بنا بر توافق با جدایی‌طلبان اوکراینی ده‌ها نیروی پلیس این کشور برای حفاظت از بازرسان، به محل سرنگونی هواپیمای مالزی اعزام می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد، بنا بر بیانیه دفتر «نجیب رزاق» نخست‌وزیر مالزی، در پی توافقی که پیش‌تر با «الکساندر بورودای» رهبر جدایی‌طلبان دونتسک حاصل شده بود، نیروهای پلیس وارد محل سقوط هواپیمای سرنگون شده می‌شوند.

شمار نیروهای پلیس مالزی که به محل اعزام می‌شوند، ۶۸ نفر اعلام شده است.

هواپیمای خطوط مالزی در پی آنچه آمریکا و اوکراین شلیک موشک روسی «بوک» توسط جدایی‌طلبان دانسته‌اند، در شرق اوکراین سرنگون شد و همه ۲۹۸ سرنشین آن جان خود را از دست دادند.

روسیه، اتهام سرنگونی هواپیما را متوجه دولت اوکراین دانسته است.

دولت اوکراین مکالمات ضبط‌شده‌ای مبنی بر شلیک جدایی‌طلبان به هواپیما منتشر کرده و اتهام‌های واردشده به خود را رد کرده است.

گروهی از بازرسان در محل سرنگونی هواپیما مشغول به انجام تحقیقات هستند، اما بنا به گزارش رسانه‌های مالزی، آنها به دلیل درگیری‌های نظامی میان جدایی‌طلبان هوادار روسیه و نیروهای اوکراینی، نمی‌توانند به درستی برای جمع‌آوری مدارک و شواهد کار خود را انجام دهند.

مالزی و غرب خواستار برقراری آتش‌بس فوری برای انجام تحقیقات شده‌اند.

نجیب رزاق در بیانیه خود اعلام کرده است که با رهبران استرالیا و هلند صحبت کرده و آنها موافقت کرده‌اند برای فرستادن نیروی پلیس به محل، با هم همکاری کنند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز