خبرگزاری کار ایران

دستگیری ۲ اسرائیلی توسط پلیس رژیم صهیونیستی به ادعای جاسوسی برای ایران

دستگیری  ۲ اسرائیلی توسط پلیس رژیم صهیونیستی به ادعای جاسوسی برای ایران
کد خبر : ۱۵۴۲۷۱۱

پلیس رژیم صهیونیستی دو اسرائیلی را به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، پلیس رژیم صهیونیستی و دستگاه امنیت داخلی این رژیم (شاباک) امروز –دوشنبه- دو اسرائیلی را به اتهام واهی استخدام توسط اطلاعات ایران برای ترور یک شخصیت اسرائیلی و انجام اقدامات خرابکارانه دستگیر کردند.

پلیس اسرائیل و شین بت در بیانیه‌ مشترکی مدعی شدند: «زیرساخت‌های سرویس‌های اطلاعاتی ایران که برای جذب اسرائیلی‌ها فعالیت می‌کنند، کشف و شناسایی شده است».

این بیانیه می‌افزاید: «ولادیسلاو ویکتورسون (۳۰ ساله)، ساکن شهر رامات گان برای انجام تحقیقات دستگیر شد».

طبق ادعای این بیانیه، تحقیقات نشان داده است که ولادیسلاو از آگوست گذشته به زبان عبری از طریق رسانه‌های اجتماعی با ماموری به نام «مری هوسی» در تماس بوده است.

در ادامه این ادعاها بدون توضیح بیشتر آمده است: «ولادیسلاو با راهنمایی ایران در عین اطلاع از هویت او دست به اقداماتی از جمله نوشتن بر روی دیوار، نصب بنر و آتش زدن خودروها در محوطه پارک یارکون در تل آویو زده است».

این بیانیه همچنین مدعی شده است: «در ادامه از ولادیسلاو خواسته شده است تا در زیرساخت‌های ارتباطی و دستگاه‌های خودپرداز خرابکاری کند و جنگل‌ها را آتش بزند که به او بیش از ۵ هزار دلار پرداخت شده است». 

در ادامه این ادعاها آمده است: «بر اساس نتایج تحقیقات، ولادیسلاو با ترور فردی در اسرائیل (که نامی از او ذکر نشده است) و پرتاب یک نارنجک دستی به داخل خانه موافقت کرد و سپس برای تهیه سلاح از جمله تفنگ‌های تک تیرانداز اقدام کرد».

طبق این ادعا، ولادیسلاو برای انجام ماموریت خود یک اسرائیلی دیگر به نام «آنا برنشتاین»، (۱۸ ساله) که او نیز ساکن رامات گان است را به خدمت گرفته است که اکنون علیه آنها کیفرخواست تنظیم شده است. 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز