خبرگزاری کار ایران

مقام روس:

مسکو دکترین هسته‌ای خود را به‌روز‌رسانی می‌کند

مسکو دکترین هسته‌ای خود را به‌روز‌رسانی می‌کند
کد خبر : ۱۵۴۰۱۷۲

معاون وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو دکترین هسته‌ای خود را برای عدم توهم دشمنانش به روزرسانی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر گروشکو»، معاون وزارت خارجه روسیه امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که مسکو دکترین هسته‌ای خود را به روز رسانی می‌کند تا مخالفانش نسبت به آمادگی مسکو برای تضمین امنیت خود با استفاده از همه ابزارهای موجود دچار توهم نشوند.

گروشکو گفت: «ما همه عواملی را که بر ثبات راهبردی، امنیت و توانمندی‌های دفاعی کشور تاثیر می‌گذارند، مورد توجه قرار می‌دهیم. در راستای تحقق این هدف، اصول سیاست کشور در زمینه بازدارندگی هسته‌ای را به‌روزرسانی می‌کنیم تا دشمنان نسبت به آمادگی ما برای تضمین امنیت کشور با همه ابزارهای موجود توهم نداشته باشند».

وی افزود: « کشورهای مجهز به سلاح هسته‌ای در ناتو و همچنین بلوکی که خود را هسته‌ای اعلام کرده است چه از نظر مفهومی، چه از نظر سیاسی و چه از نظر نظامی-فنی در مسیر افزایش نقش سلاح‌های هسته‌ای در استراتژی این پیمان نظامی هستند». 

این مقام روس تاکید کرد:‌ «ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیشین ناتو مدتی پیش درباره مدرن سازی سلاح‌های هسته‌ای از جمله بمب‌های آمریکایی مستقر در کشورهای اروپایی صحبت کرد».

وی تاکید کرد: «ناتو یک جنگ ترکیبی را علیه ما به راه انداخته است که اوکراینی‌ها مواد مصرفی اصلی آن هستند. همه این اقدامات، خطر درگیری نظامی مستقیم میان روسیه و ناتو را افزایش می‌دهد». 

گروشکو افزود: «هنگامیکه ناتو، روسیه را در اسناد راهبردی خود به عنوان مهم‌ترین و مستقیم ترین تهدید علیه امنیت کشورهای عضو این ائتلاف طبقه بندی کرده و در حال آماده سازی نیروهای کمکی نظامی خود برای درگیری با کشورمان است، چگونه می‌توان از کاهش تنش صحبت کرد». 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز