خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته
کد خبر : ۱۵۳۶۲۴۱

انتقاد سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از رویکرد دولت آمریکا در قبال ایران، آماده‌باش نیروهای آمریکایی برای اعزام به خاورمیانه و بیانیه حزب‌الله درباره گزارش‌ها منتشر شده در خصوص جانشین دبیرکل این جنبش از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای به برخی گزارش‌های منتشر شده درباره جانشین احتمالی دبیرکل این جنبش واکنش نشان داده و تأکید کرد که تنها بیانیه رسمی این گروه در این رابطه قابل استناد است.

- وزارت خارجه عربستان سعودی طی بیانیه‌ای با تأکید بر همبستگی با مردم لبنان، بر لزوم حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تأکید کرد.

-وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که شمار شهدای حملات هوایی اسرائیل به مناطق مختلف این کشور در روز یکشنبه به ۵۳ نفر رسیده است.

-رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که تصمیم دارد درباره لزوم جلوگیری از جنگی تمام‌عیار در خاورمیانه با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کند.

- وزیر خارجه فرانسه برای رایزنی درباره جلوگیری از تشدید تنش‌ها، وارد بیروت شد.

- بنابر آمارهای اولیه حمله رژیم صهیونیستی به الحدیده، چهار نفر شهید و ۳۳ نفر مجروح شدند.

وزارت دفاع آمریکا طی بیانیه‌ای از آماده‌باش نیروهای بیشتر برای اعزام به خاورمیانه خبر داد.- دفتر اطلاع‌رسانی حزب الله لبنان همه ادعاها در مورد حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را بی پایه و اساس خواند. 

- سناتور جمهوری‌خواه گفت: دولت بایدن و کامالا هریس معاون‌ وی نمی‌دانند که چگونه تنش‌های فزاینده جهانی را مدیریت کنند. آنها وقتی صحبت از ایران می‌شود، از ترس فلج می‌شوند.

- نخست وزیر عراق سفر خود به بریتانیا را به دلیل تحولات منطقه‌ای و بین المللی به تعویق انداخت.

- وزیر امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس تاکید کرد: بطور قطع خون سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان نوید پیروزی حق بر باطل خواهد بود.

- سخنگوی وزارت امور خارجه حملات رژیم صهیونیستی به مخازن سوخت و نیروگاه تولید برق بندر الحدیده یمن را به شدت محکوم کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز