خبرگزاری کار ایران

امیر قطر در سازمان ملل:

جنگ غزه، تیر خلاص به اعتبار نهاد‌های بین‌المللی است

جنگ غزه، تیر خلاص به اعتبار نهاد‌های بین‌المللی است
کد خبر : ۱۵۳۳۹۴۲

امیر قطر تأکید کرد که تجاوز رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین در نوار غزه، وحشیانه‌ترین و شدیدترین تجاوز علیه یک ملت است.

به گزارش­ ایلنا به نقل از الجزیره، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر شامگاه امروز سه‌شنبه تأکید کرد که تجاوز رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین در نوار غزه، وحشیانه‌ترین و شدیدترین تجاوز علیه یک ملت است.

 امیر قطر در جریان سخنرانی در سازمان ملل گفت: عدم مداخله برای توقف تجاوز اسرائیل به غزه، یک رسوایی بزرگ است. برخی بر این باورند که احتمال به حاشیه راندن مسئله فلسطین وجود دارد، ولی این مسئله، به هیچ عنوان به حاشیه رانده نخواهد شد. جنگ وحشیانه جاری علیه غزه تیر خلاص به اعتبار نهاد‌های بین‌المللی است و قطر، اما مخالف خشونت و تعرض به غیرنظامیان است. 

امیر قطر با اشاره به اینکه قطر برای توقف جنگ و آزادی اسرای فلسطینی و اسرائیلی، وظیفه میانجیگری را بر عهده گرفته است، گفت: اسماعیل هنیه که توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، فقط رئیس جنبش حماس نبود، بلکه اولین نخست‌وزیر منتخب ملت فلسطین به شمار می‌رفت. 

بن حمد آل ثانی  با تاکید بر عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، گفت: عضویت فلسطین حامل این پیام به کابینه رژیم صهیونیستی است که زور، حق را از بین نخواهد برد. 

 

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در سخنانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: تجاوزات علیه ملت فلسطین شدیدترین و هولناک ترین حملات است که همه ارزش ها و معاهدات و عرف های بین المللی را زیر پا گذاشته است. 

وی افزود: کاری که اسرائیل علیه فلسطینیان انجام می دهد نسل کشی است. ما با هدف قرار دادن غیرنظامیان مخالفیم.

امیر قطر خودداری از دخالت برای متوقف کردن تجاوزات رژیم اشغالگر علیه فلسطین را رسوایی بزرگ دانست و افزود: در اسرائیل برخی امیدوارند ملت فلسطین نابود شود. 

وی گفت: آنچه اکنون اتفاق می افتد ناشی از فقدان اراده بین المللی برای حل مسئله فلسطین است. اتفاقاتی که اکنون روی می دهد به منزله نسل کشی است و هیچ نشانه ای از صلح دیده نمی شود و دولت کنونی اسرائیل هم تمایلی به صلح ندارد. ملت فلسطین هدف جنگ نسل کشی قرار گرفته است که طی آن بیش از 41 هزار نفر که بیشتر آنها زن و کودک هستند کشته شده اند و بسیاری از زیر ساخت های آنها نیز ویران شده است.

 
 
 

 

شیخ تمیم ادامه داد: ما به عنوان گزینه ای راهبردی تصمیم به میانجیگری و اقدامات انسانی گرفتیم. تلاش های میانجیگرانه قطر و مصر ارسال کمک های انسانی به غزه و آزادی 240 تن از اسیران را تسهیل کرد.

 

 

امیر قطر گفت: به رغم همه بهتان ها و تهمت ها، به تلاش برای حل مسالمت آمیز منازعات ادامه می دهیم و میانجیگری ما برای برقراری آتش بس در غزه و آزادی گروگان ها ادامه خواهد یافت. 

وی در ادامه به جنگ اسرائیل علیه لبنان اشاره کرد و افزود: اسرائیل علیه لبنان جنگ به راه انداخته است و هیچ کس نمی داند این جنگ تا کجا پیش خواهد رفت. جنگ علیه غزه و لبنان را متوقف کنید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز