خبرگزاری کار ایران

تروئیکای اروپا شرکت «ایران ایر» را تحریم می‌کند

تروئیکای اروپا شرکت «ایران ایر» را تحریم می‌کند
کد خبر : ۱۵۲۸۱۵۷

وزارت خارجه آلمان با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس و تکذیب‌شده در خصوص ارائه موشک‌های بالستیک ایران به روسیه، از تصمیم تروئیکای اروپا برای تحریم شرکت هواپیمایی «ایران ایر» خبر داد.

به گزارش ایلنا، وزارت خارجه آلمان با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس و تکذیب‌شده در خصوص ارائه موشک‌های بالستیک ایران به روسیه، از تصمیم تروئیکای اروپا برای تحریم شرکت هواپیمایی «ایران ایر» خبر داد.

در بیانیه مشترک این سه کشور اروپایی ادعا شده است: «این اقدام تشدید تنش توسط ایران و روسیه و تهدیدی مستقیم برای امنیت اروپا است».

در ادامه این بیانیه آمده است که تروئیکای اروپایی به طور فوری قدم‌هایی برای لغو موافقت‌های خدمات هوایی دوجانبه با ایران برخواهند داشت.

در همین حال، انگلیس از اعمال موج تازه‌ای از تحریم‌ها شامل هفت مورد علیه ایران و سه مورد علیه حکومت روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این تحریم‌ها از جمله علیه برخی نهادها و سازمان‌های مرتبط با صنایع پهپادی در ایران و روسیه به اجرا گذاشته می‌شوند.

پیش از این، نیز وزارت خارجه آمریکا با تکرار برخی ادعاهای تکذیب‌شده در خصوص ارائه موشک‌های ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، از تصمیم برای تحریم شرکت هواپیمایی ایران ایر خبر داده بود. 

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که به لندن سفر کرده است، در کنفرانس خبری مشترک با «دیوید لمی» همتای انگلیسی خود گفت که پیش از این به صورت آشکار و خصوصی به ایران درباره ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه هشدار داده شده بود.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «تصمیم ایران برای تامین موشک‌های بالستیک روسیه، امنیت اروپا را تهدید می‌کند».

این در حالی است که ایران بارها ادعای ارائه تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکذیب کرده است. 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز