خبرگزاری کار ایران

پیروزی تاریخی حزب راست افراطی در انتخابات منطقه‌ای آلمان

پیروزی تاریخی حزب راست افراطی در انتخابات منطقه‌ای آلمان
کد خبر : ۱۵۲۵۰۵۰

حزب «آلترناتیو برای آلمان» که پیش‌تر در انتخابات پارلمان اروپا موفقیت‌های چشمگیری را بدست آورده بود، روز یکشبه در انتخابات منطقه‌ای ایالت تورینگن به یک پیروزی تاریخی دست یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، حزب «آلترناتیو برای آلمان» که پیش‌تر در انتخابات پارلمان اروپا موفقیت‌های چشمگیری را بدست آورده بود، روز یکشبه در انتخابات منطقه‌ای ایالت تورینگن به یک پیروزی تاریخی دست یافت.

این حزب که از سوی نهاد حافظ قانون اساسی آلمان در دسته احزاب دست راستی و افراطی قرار گرفته است، برای نخستین بار در تاریخ پس از جنگ این کشور در صدر یک انتخابات ایالتی قرار گرفت.

«آلترناتیو برای آلمان» در تورینگن با کسب بیش از ۳۲ درصد آرا به پیروزی بی‌سابقه‌ای در انتخابات منطقه‌ای این ایالت دست یافت و پس از انتخابات اروپا، مهر تأییدی بر روند قدرت‌گیری خود در این کشور زد.

حزب محافظه‌کار اتحادیه دموکرات مسیحی که در آلمان به حزب اتحادیه شهرت دارد، با کسب حدود ۲۴ درصد آرا جایگاه دوم را در ایالت تورینگن از آن خود کرده است.

پیروزی «آلترناتیو برای آلمان» در این ایالت در حالی رقم خورده است که با توجه به امتناع احزاب دیگر از هرگونه ائتلاف با راست افراطی، به دست گرفتن قدرت دولت محلی توسط این حزب بسیار غیرمحتمل به نظر می‌رسد.

این در حالیست که «بیورن هوکه» رهبر «آلترناتیو برای آلمان» در تورینگن تأکید کرد که حزب تحت ریاست وی، انتخاب شماره یک رأی‌دهندگان است و به‌رغم این پیروزی تاریخی مایل به گفت‌وگو با دیگر احزاب برای تشکیل دولت است.

وضعیت در ایالت زاکسن جایی که «آلترناتیو برای آلمان» بر اساس نتایج اولیه آرا، دومین نیروی سیاسی این ایالت شد نیز کمی پیچیده است.

در این ایالت نیز با توجه به پیروزی نه چندان قاطعانه حزب اتحادیه دموکرات مسیحی و اختلاف کم‌تر از دو درصدی آرا با آلترناتیو برای آلمان، به نظر می‌رسد تشکیل دولت ائتلافی در این ایالت چندان آسان نباشد.

نتایج به دست آمده در انتخابات منطقه‌ای دو ایالت تورینگن و زاکسن براساس دیدگاه تحلیل‌گران، ضربه‌ای سنگین به دولت‌ ائتلافی حاکم بر آلمان به ریاست «اولاف شولتز» صدراعظم این کشور بوده است.

در این انتخابات احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و دموکرات‌های آزاد که در دولت ائتلافی فعلی مشارکت دارند با شکست سنگینی روبه‌رو شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز