خبرگزاری کار ایران

سرویس اطلاعات خارجی روسیه:

واشنگتن برای انقلاب رنگی در گرجستان زمینه‌سازی می‌کند

واشنگتن برای انقلاب رنگی در گرجستان زمینه‌سازی می‌کند
کد خبر : ۱۵۲۲۳۸۷

سرویس اطلاعات خارجی روسیه تاکید کرد که واشنگتن از وضعیت گرجستان ناراضی است و برای انقلاب رنگی آماده می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سرویس اطلاعات خارجی روسیه تاکید کرد که آمریکایی‌ها از تحولات در گرجستان در آستانه انتخابات پارلمانی در ۲۶ اکتبر به شدت ناراضی هستند و برای یک انقلاب رنگی در این کشور آماده می‌شوند.

این سرویس اعلام کرد:‌ «بر اساس اطلاعات دریافتی، آمریکایی‌ها در حال آماده شدن برای انقلاب رنگی در گرجستان هستند، کاخ سفید از تحولات در گرجستان در آستانه انتخابات پارلمانی در ۲۶ اکتبر بسیار ناراضی است».

طبق این گزارش، برای انجام این انقلاب، سازمان‌های غیردولتی طرفدار غرب در گرجستان تعداد زیادی از افراد را جذب می‌کنند تا از نزدیک بر روند رای گیری نظارت کنند. آنها مسئول شناسایی و ثبت وقایع اجتناب ناپذیر برای استفاده از آنها هستند.

در این گزارش تاکید شده است: «قرار است در میدان تفلیس، شواهد تقلب در حین رای‌گیری منتشر شود، نتایج انتخابات به رسمیت شناخته نشود و معترضان خواستار تغییر دولت شده و سازمان‌های مجری قانون برای سرکوب اعتراض ها به زور تحریک شوند». 

به گفته سرویس اطلاعات خارجی روسیه، در عین حال، آمریکایی‌ها از قبل روی گزینه‌هایی برای پاسخ سخت سیاسی و اقتصادی به استفاده افراطی مقام های گرجستان از زور علیه غیرنظامیان کار می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: «به طور ویژه نیروهای اپوزیسیون گرجستان که تحت کنترل واشنگتن هستند، به رغم تلاش‌های آمریکا همچنان پراکنده هستند و اتحادهایی که ایجاد می‌کنند، بسیار شکننده است».

این گزارش می افزاید: «در این زمینه، حزب حاکم رؤیا در گرجستان می‌تواند اعتبار قانع‌کننده‌ای در میان مردم به دست آورد و همان طور که در ایالات متحده نیز بیمناک هستند، اعضای این حزب از آزادی مطلق برای ادامه مسیر حاکمیتی خود برخوردار خواهند شد و تسلیم خواسته‌های غربی‌ها که در تضاد با منافع ملی گرجستان است، نخواهند شد».

سرویس اطلاعات خارجی روسیه تاکید کرد: «کاخ سفید این سناریو را غیرقابل قبول می‌داند. آمریکایی‌ها قصد دارند در هفته‌های باقی‌مانده تا انتخابات، فشار بر مقام های گرجستان را به میزان قابل توجهی افزایش دهند تا موقعیت انتخاباتی حزب رؤیا را تا حد امکان تضعیف کنند. برنامه ریزی شده است که از ابزارهایی برای اعمال تحریم‌های شخصی بر اعضای اصلی این حزب و خانواده‌هایشان و همچنین حامیان آنها استفاده شود».

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز