خبرگزاری کار ایران

حماس:

اظهارات بایدن و بلینکن چراغ سبز برای ادامه جنگ اسرائیل است

اظهارات بایدن و بلینکن چراغ سبز برای ادامه جنگ اسرائیل است
کد خبر : ۱۵۲۰۱۹۸

جنبش حماس اظهارات رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا را گمراه‌کننده و چراغ سبزی برای اسرائیل جهت ادامه جنگ توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز -سه‌شنبه- اظهارات «جو بایدن»، رئیس جمهور و «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا درباره عقب‌نشینی این جنبش از طرح سازش در غزه را ادعاهای گمراه‌کننده توصیف کرد. 

در بیانیه حماس آمده است: «ما با حیرت و نارضایتی اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا را دنبال کردیم که در آن وی ساعاتی پس از دعوت بلینکن از حماس برای پذیرش پیشنهاد اخیر مدعی شد جنبش از توافق آتش‌بس در نوار غزه عقب‌نشینی می‌کند».

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: «اظهارات بایدن و بلینکن ادعاهای گمراه کننده است و موضع واقعی جنبش را که مشتاق پایان دادن به تجاوز است، بازتاب نمی دهد».

حماس ادامه داد: «این اظهارات در چارچوب جانبداری کامل آمریکا ار رژیم اشغالگر صهیونیستی و مشارکت کامل در تجاوز و جنگ نابودی غیرنظامیان بی دفاع در نوار غزه است».

در این بیانیه همچنین آمده است: «این اظهارات نشان دهنده چراغ سبز مجدد آمریکا برای دولت افراطی صهیونیستی جهت ارتکاب جنایات بیشتر علیه غیرنظامیان بی دفاع در راستای دستیابی به اهداف نابودی و آواره کردن مردم فلسطین است».

حماس تصریح کرده است که پیشنهاد اخیر آمریکا در واقع کودتا علیه نتایج به دست آمده در دوم جولای بر اساس بیانیه شخص بایدن در ۳۱ مه و قطعنامه شماره ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «پیشنهاد اخیر مبنی بر تبادل اسرا و آتش بس در غزه، پاسخ و رضایت آمریکا از شروط جدید بنیامنین نتانیاهو و نقشه های جنایتکارانه او در قبال نوار غزه است».

حماس تاکید کرده است که میانجی‌گران در مصر و قطر می‌دانند که جنبش در تمام دورهای قبلی مذاکرات عملکرد مثبت و مسئولانه ای داشته است مثبت و مسئولانه عمل کرده است و نتانیاهو همیشه مانع دستیابی به توافق بوده و شروط و خواسته های جدید وضع کرده است.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز