خبرگزاری کار ایران

وال استریت ژورنال گزارش داد:

ارزش ۷۷۰ میلیون دلاری توافق فروش تسلیحات تهاجمی آمریکا به عربستان سعودی

ارزش  ۷۷۰ میلیون دلاری توافق فروش تسلیحات تهاجمی آمریکا به عربستان سعودی
کد خبر : ۱۵۱۷۵۶۸

روزنامه وال استریت ژورنال جزئیات بیانیه دولت آمریکا درباره از سرگیری فروش سلاح به عربستان را فاش کرد.

به گزارش ایلنا، روزنامه وال استریت ژورنال جزئیات بیانیه دولت آمریکا برای از سرگیری فروش سلاح های تهاجمی به عربستان سعودی را سال ها پس از تعلیق آن فاش کرد.

این روزنامه به نقل از مقام های دو کشور گزارش داد که ارزش مهماتی که دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای عربستان سعودی ارسال خواهد کرد، حدود ۷۷۰ میلیون دلار است.

در این گزارش آمده است که این محموله ها شامل سه هزار بمب «جی بی یو- ۳۹» با قطر به ارزش ۲۹۰ میلیون دلار است. این بمب ها مهمات ۲۵۰ پوندی را در اختیار عربستان قرار می دهد که می تواند از راه دور برای انجام حملات دقیق از جمله در مناطق شهری پرتاب شوند.

علاوه بر این، واشنگتن همچنین ۷ هزار و ۵۰۰ بمب «پیووی» فایو» به ارزش ۴۶۸ میلیون دلار برای ریاض ارسال خواهد کرد. این مهمات از لیزر یا ماهواره برای شناسایی اهداف خود استفاده می کنند.

وال استریت ژورنال به نقل از مقام های آمریکایی نوشت که احتمالا ظرف چند ماه آینده روند تحویل این تسلیحات آغاز خواهد شد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز