خبرگزاری کار ایران

استقبال حماس از پیوستن ترکیه به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل

استقبال حماس از پیوستن ترکیه به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل
کد خبر : ۱۵۱۴۶۹۱

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از تصمیم ترکیه برای پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری به اتهام نسل‌کشی در نوار غزه استقبال کرد.

به گزارش ایلنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از تصمیم ترکیه برای پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری به اتهام نسل‌کشی در نوار غزه استقبال کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، حماس طی بیانیه‌ای خاطر نشان کرد که این اقدام نشانگر پافشاری «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه و ملت دوست و برادر این کشور بر حقانیت آرمان ملی ما و حقوق ملت فلسطین است که بیش از ۱۰  ماه است در معرض جنگ نسل‌کشی وحشیانه و بی‌وققه قرار دارد.

این جنبش از تمامی کشورهای جهان به ویژه کشورهای عربی و اسلامی خواست با اتخاذ اقدامی فوری به این پرونده ارائه شده به دیوان بین المللی دادگستری بپیوندند و تلاش کنند جبهه یکپارچه ای برای پایان دادن به اشغالگری رژیم نازی در اراضی اشغالی و پایان تهدید امنیت و آرامش منطقه از سوی آن تشکیل دهند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ترکیه امروز -چهارشنبه- به‌طور رسمی درخواست خود برای پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری به اتهام نسل‌کشی را ارائه داد.

«جنید یوکسل» رئیس کمسیون حقوقی پارلمان ترکیه با متهم کردن رژیم صهیونیستی به استفاده از گرسنه و تشنه نگه داشتن ملت فلسطین در نوار غزه به عنوان یک سلاح جنگی، تاکید کرد که کشور متبوعش «ادله پاک‌سازی نژادی ارتش اسرائیل و جنایت‌های آن در نوار غزه» را به دادگاه ارائه خواهد کرد.

یوکسل طی کنفرانسی مطبوعاتی در دیوان بین المللی دادگستری خاطر نشان کرد که دلایل آشکاری مبنی بر اقدام رژیم صهیونیستی به نسل‌کشی فلسطینیان وجود دارد و دولت و ملت ترکیه از مسأله فلسطین حمایت می کند و به موفقیت دیوان بین المللی دادگستری در مجبور کردن رژیم صهیونیستی به اجرای احکام صادره از سوی این دادگاه خوشبین است.

رئیس کمسیون حقوقی پارلمان ترکیه همچنین بر پیگیری مسأله نسل‌کشی در دیوان بین المللی دادگستری به عنوان هیأت حقوقی پارلمان ترکیه در لاهه تاکید و اعلام کرد که «در صورت پذیرش درخواست پیوستن ترکیه به این پرونده، «ترکیه در مسیر رسیدگی به کلیت این پرونده مشارکت خواهد کرد و بیانیه خود درباره نسل‌کشی اسرائیل در غزه را به صراحت ارائه خواهد کرد».

آفریقای جنوبی در تاریخ ۲۹ دسامبر گذشته دادخواستی قضایی را علیه رژیم صهیونیستی به دیوان بین المللی دادگستری ارائه داد که در آن این رژیم به ارتکاب جنایت جنگی در نوار غزه متهم شده است. در پی ارائه این دادخواست، دیوان بین المللی دادگستری در اواخر ماه ژانویه سال جاری میلادی دستور اتخاذ تدابیر لازم برای ممانعت از وقوع نسل کشی علیه فلسطینیان و بهبود اوضاع انسانی در غزه را داد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز