خبرگزاری کار ایران

سیدحسن نصرالله:

شهادت هنیه زیان بزرگی بود اما مقاومت فلسطین را ضعیف نکرده است

شهادت هنیه زیان بزرگی بود اما مقاومت فلسطین را ضعیف نکرده است
کد خبر : ۱۵۱۴۲۶۱

دبیرکل حزب‌الله لبنان در جریان سخنرانی خود به مناسبت هفتم شهادت فرمانده جهادی ارشد این جنبش، تاکید کرد که راز قدرت حزب‌الله در پایداری است و ضربه زدن به رهبران آن باعث تضعیف اراده آنها برای تداوم راه نخواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در جریان سخنرانی خود به مناسبت هفتم شهادت فرمانده جهادی ارشد این جنبش، تاکید کرد که راز قدرت حزب‌الله در پایداری است و ضربه زدن به رهبران آن باعث تضعیف اراده آنها برای تداوم راه نخواهد شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان سخنرانی خود را با پرداختن به رشادت‌های «فؤاد شکر» فرمانده جهادی ارشد این جنبش آغاز کرد.

وی افزود: شهید فواد شکر از نسل بنیانگذاران حزب الله بود.وی در ابتدا سلاح را به جنوب منتقل می کرد. فواد شکر در تمام نبردهای مقاومت اسلامی حضور داشت و این حضور اساسی بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد:حاج محسن در عملیات های شهادت طلبانه سهیم بود و مسئولیت اتاق مرکزی عملیات در جنگ ژوئیه به عهده ایشان بود. وی یکی از مغزهای راهبردی بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: فواد شکر دارای توانمندی بالایی در زمینه برنامه ریزی بود و همواره اندیشه ها و طرح های جدید ارائه می داد.

و دارای فرهنگ دینی و عمومی گسترده بود و قدرت بیان بسیار خوبی داشت. وی یک استاد و مربی بود که مردان را پرورش می داد و دارای روحیه بسیار بالایی بود.ایشان در آن واحد مشکل و راه حل آن را با هم ارائه می داد.

سید حسن نصرالله افزود: می‌شد به شکر در سختی ها تکیه کرد. اعتراف می کنیم که از شهادت شکر دردمند و غمگین شدیم اما از یک طرف غم فراق او را داریم و از سوی دیگر به شهادتش غبطه می خوریم.

وی افزود: شهادت اسماعیل هنیه زیان بزرگی برای مقاومت و ملت فلسطین است، اما مقاومت فلسطین را ضعیف نکرده است. در برهه اخیر، شرایط به گونه‌ای تغییر کرد که به فهم حقیقت اهداف کابینه تندرو نتانیاهو چون وزیر دارایی اسرائیل بسیار کمک می‌کند. وزیر دارایی اسرائیل گفت کشتار دو میلیون فلسطینی در غزه در صورت بازنگشتن اسرای صهیونیست عادلانه است.

او همچنین گفت: وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گفت که قتل دو میلیون نفر در غزه عدالت است و نوعی توافق در رژیم صهیونیستی درباره عدم تشکیل کشور فلسطینی وجود دارد. هر کسی درباره تشکیل کشور فلسطین سخن بگوید رژیم صهیونیستی آن را رد می کند. آن چه در غزه روی می دهد ثابت می کند که نتانیاهو مایل به توقف جنگ نیست. اسرائیلیها هیچ ملاحظه کاری در زمینه قتل اهالی غزه ندارند.

سید حسن نصرالله افزود: نتانیاهو، خواستار به زانو درآوردن مقاومت فلسطین در نوار غزه و کنترل امنیتی مطلق این باریکه است. رژیم صهیونیستی با برپایی کشور مستقل فلسطین، حتی در نوار غزه موافقت نخواهد کرد. پروژه دشمن صهیونیستی در کرانه باختری، گسترش شهرک سازی و وادار کردن فلسطینیان به مهاجرت به اردن است.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: پروژه محور مقاومت، فلسطین از دریا تا رودخانه است.پروژه رژیم صهیونیستی آن است که نه کشور فلسطینی وجود داشته باشد و نه مساله فلسطین در کار باشد.

آمریکا جهان را فریب می دهد

وی افزود: شاهد نفاق عجیب آمریکا هستیم در حالی که در گذشته پرچمدار پیمان اسلو و ضامن آن بود. آمریکا که از راهکار تشکیل دو دولت سخن می گوید پیش نویس قطعنامه تاسیس کشور فلسطینی را وتو کرد. اگر آمریکا نمی تواند جنگ را متوقف کند آیا نمی تواند مانع کشتار شود.

نصرالله ادامه داد:رژیم صهیونیستی مانند وقتی که غرب از آن در عملیات وعده صادق دفاع کرد، قوی نیست. شاهد کاهش قدرت و هیبت رژیم صهیونیستی هستیم.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در وضعیت آماده باش قرار دارد و پهپادها به شرق شهر عکا رسیده اند.مسجد الاقصی به شدت در معرض خطر قرار خواهد داشت. اگر مقاومت در غزه شکست بخورد که البته هرگز شکست نخواهد خورد آن وقت خطر تمام منطقه را تهدید خواهد کرد. رژیم صهیونیستی تمام کشورهای منطقه را در معرض خطر قرار خواهد داد. خطر اسرائیل با فرو بردن سر در خاک مانند کبک حل نمی شود. نباید اجازه داد که رژیم صهیونیستی بر آرمان فلسطین چیره شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز