خبرگزاری کار ایران

میرکوشش در گفت‌وگو با ایلنا:

کامالا هریس مطرح‌ترین جایگزین بایدن است/مجرمیت ترامپ باعث ریزش آرای او می‌شود

کامالا هریس مطرح‌ترین جایگزین بایدن است/مجرمیت ترامپ باعث ریزش آرای او می‌شود
کد خبر : ۱۴۹۹۸۲۳

کارشناس مسائل آمریکا گفت: بدون شک حزب دموکرات منافع ملی آمریکا را فدای شخصی مانند رئیس‌جمهوری فعلی یا منافع حزبی نمی‌کند و در این صورت آنها شخص جدیدی را به جای وی معرفی خواهند کرد.

امیرهوشنگ میرکوشش، کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به احتمال جایگزینی بایدن از سوی حزب دموکرات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: مناظره‌ای که روز پنجشنبه میان بایدن و ترامپ به میزبانی شبکه سی.ان‌.ان انجام شد به نوعی نمای ضعیفی از بایدن را نشان داد و همه هم این موضوع را مورد تأیید قرار دادند؛ چراکه حتی بحث لکنت زبان و آلزایمر وی هم مطرح شد و در نهایت انتقادهای زیادی از بیرون و داخل حزب دموکرات به وی وارد شد. در این میان جمهوری‌خواهان و ترامپ در حال حمله به بایدن هستند اما معتقدم که حزب دموکرات اقدام به کنار گذاشتن وی نخواهد کرد؛ چراکه این اقدام برای حزب دموکرات مناسب نیست و به همین دلیل این موضوع را به خانواده بایدن و همسر وی که تأثیر زیادی بر او دارد واگذار می‌کنند تا در نهایت ببینند رئیس‌جمهوری فعلی ایالات متحده چگونه عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که تا برگزاری کنوانسیون نهایی حزب دموکرات چند ماه وقت باقیست و اگر قرار باشد به جای بایدن شخص دیگری را انتخاب کنند، فرصت کافی برای این اقدام وجود دارد. در شرایط کنونی تنها گزینه شناخته‌شده کامالا هریس، معاون جو بایدن است که می‌تواند به جای وی از سوی حزب دموکرات معرفی شود. درست است که ساحت سیاسی آمریکا رئیس‌جمهوری زن را نمی‌پذیرد اما به هر ترتیب معتقدم کامالا هریس می‌تواند مقابل ترامپ بایستد و رأی مهاجران، لاتین‌تبارها و زنان را کسب کند. به همین جهت باید حزب دموکرات به یک جمع‌بندی نهایی برسد که البته افرادی مانند گوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا، رابرت پریتسکر فرماندار ایلینوی، گرچن ویتمر فرماندار میشیگان، دین فیلیپس نماینده مجلس نمایندگان و غیره هم در کنار کامالا هریس به عنوان گزینه‌های دیگر وجود دارند اما واقعیت این است که این چهره‌ها از بایدن و معاون وی شناخته شده‌تر نیستند.

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: توجه داشته باشید که اگر بایدن توسط حزب دموکرات کنار گذاشته نشود، باید بتواند با یک شخصیت چند وجهی و دروغگو مانند دونالد ترامپ مقابله کند و در این راستا باید بتواند بر پرونده‌های فساد وی مانور دهد که این مسأله می‌بایست در مناظره دوم نمود پیدا کند؛ به عبارت دیگر مشاوران بایدن در صورت عدم کناره‌گیری وی باید بتوانند او را به جایی برسانند که علیه ترامپ یک موج علنی ایجاد کند؛ چراکه بایدن سخنران قهاری به حساب می‌آید اما اگر وضعیت وی وخیم شود، بدون شک حزب دموکرات منافع ملی آمریکا را فدای شخصی مانند بایدن یا منافع حزبی نمی‌کند. در این صورت حزب دموکرات شخص جدیدی را به جای وی معرفی می‌کند و دلیل آن این است که هر دو حزب سیاسی ایالات متحده اعم از دموکرات یا جمهوری‌خواه بر سر منافع کلان آمریکا قمار نمی‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به همین جهت شرایط بایدن برای داخل آمریکا و حزب دموکرات مهم است و البته متحدان آمریکا در خارج هم در حال رصد این وضعیت هستند. باید متوجه بود که ترامپ به دنبال میدان‌داری و موج سازی علیه بایدن و دموکرات‌ها است اما مسأله اینجاست که پرونده‌های ترامپ که می‌تواند به مجرمیت او ختم شود، باعث ریزش آرای وی در میان طرفدارانش خواهد شد؛ به صورتی که آمریکایی‌ها عملاً به یک مجرم رأی نخواهند داد و به موازات این روند تیم بایدن و اشخاصی مانند باراک اوباما سعی می‌کنند در این مدت باقیمانده به هر ترتیب که شده با بیان شیوای خود جو روانی را علیه ترامپ رقم بزنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز