خبرگزاری کار ایران

مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخابات آمریکا؛

ترامپ: نحوه خروج از افغانستان، شرم‌آورترین لحظه در تاریخ ما را رقم زد/ بایدن: دولت ترامپ در قبال ایران منفعل بود

ترامپ: نحوه خروج از افغانستان، شرم‌آورترین لحظه در تاریخ ما را رقم زد/ بایدن: دولت ترامپ در قبال ایران منفعل بود
کد خبر : ۱۴۹۸۶۵۶

مناظره تلویزیونی رئیس‌جمهوری آمریکا و رئیس‌جمهوری سابق این کشور آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، مناظره تلویزیونی «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق این کشور آغاز شد.

این مناظره در شهر آتلانتا ایالت جورجیا و به میزبانی شبکه خبری سی‌ان‌ان برگزار می‌شود.

دونالد ترامپ در این مناظره مدعی شد  که آمریکا در دوران وی بهترین وضعیت اقتصادی را تجربه کرده است ولی با روی کار آمدن دولت بایدن، اقتصاد و تورم به بدترین وضع خود رسیده است.

بایدن با رد این موضع رقیب خود، گفت که اقتصاد ترامپ به ثروتمندان پاداش داد. وی همچنین گفت که در دوره ترامپ، اقتصاد آمریکا در حال سقوط آزاد بود. 

جو بایدن در خصوص مسأله مهاجرت و در پاسخ به این پرسش که چرا رأی‌دهندگان باید در مورد بحران مرزی به وی اعتماد کنند، گفت که دولت او برای دستیابی به یک توافق مرزی دو حزبی با کنگره بسیار سخت کار کرده و اقدام‌های ترامپ در مورد مهاجرت در دوران ریاست جمهوری خود را مورد انتقاد قرار داد.

وی ادامه داد: «زمانی که ترامپ رئیس‌جمهوری بود، نوزادان را از مادرانشان جدا می کرد، آنها را در قفس می گذاشت و مطمئن می‌شد که خانواده‌ها از هم جدا شده‌اند. این راه درستی نیست».

بایدن در ادامه از عملکرد دولت خود در قبال مهاجران غیرقانونی دفاع کرد و گفت که از زمان صدور فرمان اجرایی وی مبنی بر تعلیق پناهندگی، میزان بازداشت‌ها به دلیل مهاجرت غیرقانونی کاهش ۴۰ درصدی داشته است. 

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از رویکرد بایدن در قبال افغانستان به شدت انتقاد کرده و گفت که خروج وی از این کشور، شرم آورترین لحظه در تاریخ کشور ما بود.

وی افزود که شروطی که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه برای پایان دادن به جنگ کشورش در اوکراین ارائه کرده است، «قابل قبول نیست».

ترامپ بار دیگر مدعی شد که در صورت انتخاب مجدد، به جنگ در اوکراین پایان خواهد داد ولی هیچ‌گونه جزئیاتی برای این امر ارائه نکرد. 

وی گفت که بی‌کفایتی و ضعف دولت بایدن در نحوه خروج از افغانستان، پوتین را برای حمله به اوکراین مصمم کرد. 

بایدن در ادامه با انتقاد شدید از رویکرد دولت ترامپ در قبال ایران، وی را به انفعال متهم کرده و گفت که دولت ترامپ به حمله ایران به پایگاه «عین‌الاسد» هیچ واکنشی نشان نداد و به گفتن این‌که در این حمله فقط چند سرباز دچار سردرد شدند، بسنده کرد. 

ترامپ گفت در صورتی که وی رئیس‌جمهوری بود، اسرائیل و اوکراین هرگز هدف حمله قرار نمی‌گرفتند و مدعی شد: «زیرا ایران در دوران من ورشکسته بود. من اجازه نمی‌دادم هیچ کس با آنها معامله کند. پولشان تمام شد. ورشکسته بودند. پولی برای حماس نداشتند. پولی برای هیچ کاری نداشتند. پولی برای کار تروریستی نداشتند».

بایدن در واکنش به این سخنان گفت که در تمام عمرش «اینقدر یاوه» نشنیده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین از سوء مدیریت ترامپ در جریان حمله هوادارانش به ساختمان کنگره در جریان حوادث ششم ژانویه انتقاد کرد.

بایدن در پاسخ به پرسشی در خصوص این‌که برنامه وی برای پایان جنگ در غزه چه خواهد بود، به طرحی اشاره کرد که شامل مبادله گروگان‌های اسرائیلی در ازای اسرای فلسطینی و ادامه «آتش‌بس با شرایط اضافی» بود.

بایدن مدعی شد: «تنها طرفی که خواهان ادامه جنگ است، حماس است. ما همچنان به سختی برای به جلب موافقت آنها تلاش می‌کنیم». 

ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت پیروزی، اقدامی برای رسیدگی به تغییرات آب و هوایی انجام خواهد داد، بدون اشاره به جزئیات بیشتر، پاسخ داد که وی خواهان «آب کاملاً تمیز» و «هوای کاملاً تمیز» است.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا درباره اینکه آیا اقتصاد بایدن برای سیاه‌پوستان آمریکایی کار می‌کند یا خیر، گفت: «او باعث تورم شد».

ترامپ همچنین مدعی شد که در دوره دولت وی «تورمی وجود نداشت». 

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در ادامه بایدن را بدترین رئیس‌جمهوری در تاریخ این کشور خواند و گفت: «اگر وی در این انتخابات پیروز شود، کشور ما هیچ شانسی برای خروج از این وضعیت ندارد و احتمالاً دیگر کشوری برای ما باقی نخواهد ماند».

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز