خبرگزاری کار ایران

زاخارووا:

سازمان ملل اقدام تروریستی رژیم کی یف در سواستوپل را محکوم کند

سازمان ملل اقدام تروریستی رژیم کی یف در سواستوپل را  محکوم کند
کد خبر : ۱۴۹۷۴۲۳

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، سازمان ملل را به محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم کی یف در سواستوپل در شبه جزیره کریمه فرا خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از دبیرخانه سازمان ملل خواست تا اقدام تروریستی رژیم کی یف در روز گذشته –یکشنبه- را که منجر به کشته شدن غیرنظامیان در سواستوپل واقع در شبه جزیره کریمه شد، محکوم کند.

زاخارووا از دبیرخانه سازمان ملل متحد خواست به افرادی که توسط رژیم کی یف با سلاح های آمریکایی در ساحل کشته شده اند، بنگرد و این اقدام تروریستی را محکوم کند.

پیش از این «فرحان حق»، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در اظهارنظری درباره بمباران شهر سواستوپل توسط نیروهای اوکراینی گفته بود که تلفات غیرنظامیان در جریان عملیات جنگی غیرقابل قبول است.

زاخارووا در واکنش به این اظهارات گفت:«چنین بیانیه ای بیش از آنکه به اظهار نظر درباره این فاجعه شباهت داشته باشد، به بیهودگی دبیرخانه سازمان ملل متحد دلالت دارد».

وی افزود: «سازمان ملل باید وظایف فنی خود را بدون دخالت در سیاست انجام دهد».

زاخارووا توضیح داد: «سال‌هاست که همه اظهارات و اقدامات در جهت اوکراین برای خشنود کردن غرب و منحصرا در زمینه ضد روسی، سیاسی شده است».

حمله نیروهای کی یف روز گذشته –یکشنبه- به شهر سواستوپل در شبه جزیره کریمه با استفاده از موشک های آمریکاییی «آکتامز» منجر به کشته شدن ۵ نفر از جمله ۳ کودک و زخمی شدن بیش از ۱۲۰ نفر دیگر شد.


 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز