خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۹۷۴

واکنش رهبران جهان به شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراهش، واکنش نتانیاهو به درخواست حکم جلب رهبران اسرائیل و خشم صهیونیست‌ها از سکوت یک ‌دقیقه‌ای شورای امنیت به احترام شهادت رئیسی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رهبر کاتولیک‌های جهان امروز -دوشنبه- طی پیامی به رهبر انقلاب، شهادت رئیس‌جمهور ایران در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.

- وزیر دفاع آمریکا با اشاره به شهادت رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه ایران در حادثه سقوط بالگرد، اعلام کرد که واشنگتن اطلاعی درباره علت سقوط بالگرد آنها ندارد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا با دفاع مجدد از رژیم صهیونیستی، مدعی شد که آنچه در غزه در حال رخ دادن است، نسل‌کشی نیست!

- وزیر امور خارجه و مهاجران سوریه در پیامی شهادت رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه ایران را تسلیت گفت.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که دولت ایران پس از سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهوری ایران از واشنگتن درخواست کمک کرد‌ه‌ بود ولی آمریکا به دلایل لجستیکی موفق به ارائه کمک نشده است.

- سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به شهادت رئیس‌جمهوری ایران و هیأت همراه وی در سانحه سقوط بالگرد، گفت که از این حادثه و از دست جان‌ها متأسفیم و تسلیت می‌گوییم.

- رهبر کره‌شمالی در پیامی شهادت رئیس‌جمهوری ایران در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به در واکنش به درخواست دادستان دیوان کیفری بین‌المللی مبنی بر صدور قرار بازداشت برای وی گفت که این «افتضاحی در ابعاد تاریخی است».

- اقدام شورای امنیت مبنی بر سکوت یک دقیقه‌ای به احترام شهادت رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه ایران خشم شدید مقام‌های صهیونیست را به دنبال داشت.

 

- نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل گفت که اسرائیل عامدانه دست به نابودی زندگی در غزه می‌زند و قوانین بین‌الملل مانع آن نخواهد شد.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز