خبرگزاری کار ایران

دیدار بلینکن با رئیس رژیم صهیونیستی در تل آویو

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۷۶۹

وزیر خارجه آمریکا ارئیس رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از عرب ۴۸، آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا امروز -چهارشنبه-  با «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی در تل آویو دیدار کرد.

بلینکن در این دیدار گفت: «ایالات متحده پس از تشویق حماس به پذیرش آتش بس بدون تاخیر و تشویق اسرائیل به عدم حمله به رفح مصمم است تا به یک توافق آتش بس بین اسرائیل و حماس دست یابد».

بلینکن مدعی شد: «حتی در این زمان‌های سخت، ما مصمم هستیم به آتش‌بسی برسیم که گروگان‌ها را به خانه‌هایشان بازگرداند. تنها دلیل عدم تحقق این توافق، حماس بوده است».

وی در ادامه افزود: «پیشنهادی روی میز است و همان طور که گفتیم هیچ تاخیر و بهانه ای وجود ندارد».

 بلینکن علاوه بر درخواست برای توافق آتش بس تاکید کرد: «ما باید بر مردم غزه که از تبادل آتش رنج می‌برند و همچنین کمک‌های مورد نیاز آنها تمرکز کنیم».

هرتزوگ نیز با تایید این موضوع گفت: «آزادی گروگان ها باید در اولویت جامعه بین المللی باشد».

هرتزوگ همچنین با اشاره به احتمال صدور حکم دستگیری مقام های ارشد اسرائیل مدعی شد: «در حالی که ما برای حفاظت از خود و ایجاد آینده ای متفاوت در خاورمیانه جنگ می کنیم، دشمنان ما سعی دارند با استفاده از زور بین المللی این روند را به چالش بکشند».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز