خبرگزاری کار ایران

پوتین: تروریسم یکی از خطرناک‌ترین تهدیدها در قرن بیست‌و‌یکم است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۸۷۸

رئیس‌جمهوری روسیه، ترورریسم را یکی از خطرناک‌ترین تهدیدها در قرن بیست و یکم توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، شورای امنیت روسیه امروز -چهارشنبه- دوازدهمین نشست بین‌المللی مقام‌های بلندپایه درباره مسائل امنیتی را در شهر سن پترزبورگ برگزار می‌کند.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی افتتاحیه این نشست تاکید کرد هدف از حملات تروریستی که پشت پرده آنها سرویس‌های اطلاعاتی برخی کشورها قرار دارند، تضعیف مبانی قانون اساسی و بی‌ثبات کردن کشورهای مستقل است.

پوتین در پیامی ویدئویی خطاب به شرکت‌کنندگان در این نشست گفت: «قطعا تروریسم بین‌المللی همچنان یکی از خطرناک‌ترین تهدیدهای قرن بیست و یکم است».

وی افزود: «بدون شک مهم‌ترین شرط برای تقویت حاکمیت و امنیت کشورها حفظ و دفاع از ارزش‌های معنوی و اخلاقی سنتی است. همان طور که تجربه تاریخی نشان می‌دهد، کشورهایی که هویت ملی را حفظ می‌کنند، مردم خود را متمایز می‌دانند، یاد و خاطره پیشینیان را گرامی می‌دارند و در عین حال به فرهنگ‌ها و سنت‌های دیگر احترام می‌گذارند، به شیوه‌ای منسجم و مستقل توسعه می‌یابند».

پوتین گفت: «اکنون که نظم جهانی چندقطبی در حال شکل‌گیری است، توازن قدرت جهانی به تدریج به نفع اکثریت جهانی تغییر می‌کند و مراکز جدید  توسعه فعالانه تقویت می‌شوند، چنین رویکردی اهمیت ویژه‌ای دارد».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز