خبرگزاری کار ایران

هشدار سازمان ملل درباره خطر ظهور جبهه جدید درگیری در سودان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۰۷۵

مقام‌های سازمان ملل درباره خطر ظهور جبهه جدید درگیری در سودان هشدار دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اخبار السودان، مقام‌های ارشد سازمان ملل به شورای امنیت درباره خطرهای ناشی از ظهور جبهه جدیدی در سودان در زمینه کنترل شهر «الفاشر»  در دارفور که ساکنان آن در آستانه قحطی هستند، هشدار دادند.

«رزماری دی کارلو»، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی گفت سودان شاهد بحرانی بسیار بزرگی است که به دست انسان‌ها ایجاد شده است، زیرا طرف‌های متخاصم درخواست‌ها برای توقف خصومت‌ها به ویژه از سوی شورای امنیت را نادیده می‌گیرند و در مقابل، در تدارک برای درگیری بیشتر هستند‌.

وی همچنین گفت که‌ نیروهای مسلح سودان و نیروهای واکنش سریع همچنان به دنبال جذب غیرنظامیان هستند و نگرانی‌ها نسبت به گزارش‌های احتمالی درباره حمله قریب الوقوع نیروهای واکنش سریع به الفاشر و باز شدن جبهه جدید درگیری وجود دارد.

«ادم ووسورنو»، مدیر عملیات دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل نیز تصریح کرد: «گزارش‌های مداومی از نبردها در بخش‌های شرقی و شمالی شهر فاشر وجود دارد که باعث آواره شدن بیش از ۳۶ هزار نفر شده است و سازمان پزشکان بدون مرز در روزهای اخیر بیش از ۱۰۰ قربانی را در این شهر درمان کرده است».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز