خبرگزاری کار ایران

آکسیوس گزارش داد:

پیشنهاد اسرائیل به حماس برای توقف یک هفته‌ای جنگ در چارچوب تبادل اسرا

پیشنهاد اسرائیل به حماس برای توقف یک هفته‌ای جنگ در  چارچوب تبادل اسرا
کد خبر : ۱۴۲۹۶۳۱

منابع آگاه از پیشنهاد رژیم صهیونیستی به حماس برای توقف یک هفته‌ای جنگ در چارچوب توافق جدید تبادل اسرا خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از آکسیوس، دو مقام اسرائیلی و دو منبع آگاه اعلام کردند که رژیم صهیونیستی به حماس پیشنهاد کرده است تا در چارچوب توافق جدید تبادل اسرا جنگ در غزه را برای مدت دست‌کم یک هفته متوقف کند. 

 منابع مذکور گفتند که این نخستین پیشنهاد اسرائیل از زمان فروپاشی توافق در ماه گذشته است که منجر به آتش‌بس هفت روزه و آزادی بیش از ۱۰۰ اسیر شد.

طبق این گزارش، سران رژیم صهیونیستی می‌گویند این پیشنهاد نشان می‌دهد که اسرائیل مصمم است مذاکرات جدی برای آزادی اسرای بیشتر را از سر بگیرد، گرچه حماس می‌گوید تا زمانی که جنگ ادامه دارد، مذاکرات را از سر نخواهد گرفت.

آکسیوس نوشت که پیشنهاد اسرائیل درباره چگونگی از سرگیری مذاکرات درباره یک توافق جدید برای تضمین آزادی گروهی متشکل از ۴۰ اسیر اسرائیلی است.

این گروه شامل زنان باقی مانده در اسارت حماس، مردان بالای ۶۰ سال و سایر اسرایی است که بیمار یا به شدت مجروح شده‌اند و به مراقبت‌های پزشکی فوری نیاز دارند.

در ادامه این گزارش آمده است که اسرائیل همچنین پیشنهاد کرده است که می‌تواند اسرای فلسطینی محکوم به انجام حملات خطرناک‌تر به اسرائیل را آزاد کند.

مقامات اسرائیلی می‌گویند ده‌ها تن از این اسرای فلسطینی سالخورده یا بیمار هستند و ممکن است در چارچوب یک معامله بشردوستانه آزاد شوند.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز