خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کرملین خبر داد؛

افزایش ۷۰ درصدی بودجه نظامی روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۷۵۲

سخنگوی کرملین اعلام کرد که مسکو قصد دارد هزینه‌های نظامی خود را افزایش دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرد که مسکو قصد دارد هزینه‌های نظامی خود را افزایش دهد.

پسکوف پس از انتشار پیش‌نویس بودجه سال ۲۰۲۴ توسط وزارت دارایی روسیه که حاکی از افزایش ۶۸ درصدی هزینه‌های دفاعی در مقایسه با سال ۲۰۲۳ بود، دلیل این امر را ادامه «جنگ ترکیبی» علیه روسیه عنوان کرد. 

وزارت دارایی روسیه پیشنهاد کرد تا ۱۰ و ۷۷ صدم تریلیون روبل (معادل ۱۱۱ میلیارد و ۴۰۰ هزار دلار) برای «دفاع ملی» اختصاص یابد که تقریبا ۷۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

پسکوف در این‌باره گفت: «بدیهی است که چنین افزایشی کاملا ضروری است، زیرا ما در یک وضعیت جنگ ترکیبی زندگی می‌کنیم، ما عملیات نظامی ویژه را ادامه می‌دهیم. منظور من جنگ ترکیبی است که علیه ما به راه افتاده است و این مستلزم هزینه‌های بالایی است».

«آنتون سیلوانوف» وزیر دارایی روسیه نیز در نشست مالی روز پنجشنبه در مسکو در پاسخ به پرسشی درباره اولویت‌های بودجه روسیه برای سال ۲۰۲۴ میلادی، بر تمرکز اولیه بودجه بر هزینه‌های نظامی تاکید کرد.

سیلوانوف گفت: «ساختار بودجه نشان می‌دهد که تأکید اصلی بر تضمین پیروزی ما - ارتش، قابلیت‌های دفاعی، نیروهای مسلح، جنگنده‌ها- است و هر آنچه برای جبهه و پیروزی لازم است، در بودجه لحاظ شده است».

وی افزود: «این فشار قابل توجهی بر بودجه ما وارد می‌کند اما قطعا این اولویت ما است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز