خبرگزاری کار ایران

تحریم ۲۳ فرد در بریتانیا از سوی روسیه

تحریم ۲۳ فرد در بریتانیا از سوی روسیه
کد خبر : ۱۴۰۱۲۴۱

روسیه در اقدامی تلافی‌جویانه علیه انگلیس ۲۳ نفر دیگر را تحریم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه امروز-چهارشنبه- اعلام کرد که مسکو فهرست تحریم‌های تلافی‌جویانه علیه انگلیس را با افزودن ۲۳ نفر دیگر گسترش داد. 

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «با توجه به رویکرد ضد روسی لندن که در چارچوب آن مکانیسم تحریم‌های شخصی به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد و از رژیم نئونازی کی‌یف حمایت همه‌جانبه می‌شود، بنا شد فهرست افراد منع شده از ورود به روسیه با درج نام ۲۳ نفر دیگر که وابسته به نهادهای نظامی، سیاسی،‌ مطبوعاتی و علمی در انگلیس هستند، گسترش یابد».

در این بیانیه توضیح داده شده است:‌«در این فهرست نام افرادی چون آنتونی راداکین، رئیس ستاد ارتش انگلیس که کار نظارت بر روند آموزش نیروهای اوکراین در خاک کشورش را به عهده دارد و همچنین مدلین الساندری، رئیس کمیته اطلاعات مشترک دولت انگلیس که در تدوین استراتژی لندن در مسیر اوکراین مشارکت داشته و نیز نام کرسیدا هاگ، رئیس هیئت مدیره شرکت دفاعی بی ای ئی سیستمز انگلیس قرار دارد». 

وزارت خارجه روسیه محدودیت‌های شخصی را برای کارکنان تعدادی از مراکز علوم سیاسی انگلیس  نیز که در جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات برای مبارزه با روسیه مشارکت می‌کنند، از جمله  مؤسسه مطالعات دفاعی سلطنتی انگلیس، بنیاد «هنری جکسون» و مؤسسه تحلیلی «سیویتاس» اعمال کرده است.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که به هر گونه تلاش لندن برای افزایش فشار تحریم‌ها علیه مسکو پاسخ قاطع داده خواهد شد و فهرست تحریم‌های روس علیه افراد و نهادهای انگلیس در پاسخ به اقدامات خصمانه لندن گسترش خواهد یافت.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز