خبرگزاری کار ایران

کاخ سفید:

تهدید روسیه به استفاده از سلاح هسته‌ای «غیرمسئولانه» بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۶۸۷

کاخ سفید از اظهارات معاون رئیس شورای امنیت روسیه مبنی بر اینکه این کشور ممکن است در صورت موفقیت ضدحمله اوکراین به سلاح هسته‌ای متوسل شود، انتقاد کرده و آن را «غیرمسئولانه» خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، کاخ سفید از اظهارات «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه مبنی بر اینکه این کشور ممکن است در صورت موفقیت ضدحمله اوکراین به سلاح هسته‌ای متوسل شود، انتقاد کرده و آن را «غیرمسئولانه» خواند. 

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با «بی‌پروا و غیرمسئولانه» خواندن اظهارات مدودف افزود: «ایالات متحده هیچ نشانه‌ای از آمادگی روسیه برای روی آوردن به سلاح‌های هسته‌ای مشاهده نکرده است». 

وی همچنین گفت: «استفاده از تسلیحات هسته‌ای در اوکراین - یا هر کجا - برای جهان فاجعه‌بار خواهد بود و عواقب شدیدی برای روسیه خواهد داشت».

این سخنگو ادامه داد: «ما به نظارت دقیق بر این موضوع ادامه می‌دهیم، اما هیچ دلیلی برای تنظیم وضعیت هسته‌ای خود و هیچ نشانه‌ای مبنی بر آماده‌سازی روسیه به منظور استفاده از سلاح هسته‌ای ندیده‌ایم».

مدودف پیش از این با تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای در صورت موفقیت ضدحمله اوکراین گفته بود: «فقط تصور کنید که تهاجم... همراه با ناتو، با موفقیت انجام شد و در نهایت بخشی از زمین ما گرفته شد. سپس ما مجبور خواهیم شد به موجب مقررات فرمان ریاست جمهوری روسیه از سلاح هسته‌ای استفاده کنیم».

وی افزود: «به سادگی هیچ راه حل دیگری وجود نخواهد داشت دشمنان ما باید برای نظامیان ما دعا کنند که اجازه ندهند جهان در آتش جنگ هستهای فرو رود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز