خبرگزاری کار ایران

لاپید علیه نتانیاهو شهادت داد

لاپید علیه نتانیاهو شهادت داد
کد خبر : ۱۳۶۶۸۵۸

رهبر اپوزیسیون اسرائیل امروز –دوشنبه- علیه نخست وزیر این رژیم شهادت داد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، « یائیر لاپید»، رهبر اپوزیسیون اسرائیل امروز –دوشنبه- در دادگاه منطقه ای قدس در رابطه با یکی از پرونده‌های فسادی که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم در آن متهم است، شهادت داد.

لاپید شهادت خود را در پرونده شماره ۱۰۰۰ ارائه کرد که بر اساس آن نتانیاهو به دلیل دریافت رشوه از «آرنون میلچین»، تاجر اسرائیلی و تهیه کننده هالیوود و «جیمز پکر»، تاجر استرالیایی از جمله دریافت طلا و جواهر در قبال اعطای تسهیلات و امتیازات به آنها متهم شده است. 

بازجویی دادستان کل از لاپید بر قانون موسوم به «میلچین» متمرکز بود که اتباع اسرائیلی را که پس از ده سال اقامت در خارج برای زندگی به سرزمین های اشغالی بازمی‌گردند، از پرداخت مالیات برای مدت ده سال معاف می‌کند.  

نتانیاهو متهم است که به درخواست میلچین به دنبال تمدید قانون بوده است، در حالی که لاپید به عنوان وزیر دارایی در آن زمان با این درخواست مخالفت کرد.

لاپید گفت که میلچین و وکیلش به خانه او آمدند و با حضور مشاور اقتصادی وی خواستار تمدید قانون شدند.

 وی افزود که آنها با این ادعا که این قانون اتباع اسرائیلی را به بازگشت به سرزمین‌های اشغالی تشویق می‌کند، خواستار تمدید اعتبار آن برای مدت ده سال دیگر شدند. 

لاپید گفت که نتانیاهو دو بار درباره تمدید اعتبار این قانون با او صحبت کرده است.

وی گفت: «نتانیاهو اولین بار از من پرسید که آیا میلچین در باره این قانون با شما صحبت کرده است و من پاسخ دادم بله و او نظرم را در این باره جویا شد اما بار دوم من به نتانیاهو تاکید کردم که این قانون تمدید نخواهد شد اما او مدام تکرار می‌کرد که این قانون خوبی است». 

پس از بازجویی دادستانی از لاپید، وکیل نتانیاهو از وی بازجویی خواهد کرد و انتظار می‌رود این بازجویی یک روز و نیم به طول انجامد. 

شهادت لاپید با هدف ایجاد شواهد مرتبط با قانون میلچین ارائه می شود که در سال ۲۰۰۸ توسط کنست تصویب شد.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز