خبرگزاری کار ایران

ریاست جمهوری مصر خبر داد:

برگزاری نشست سران عرب در مصر با دستور کار منطقه

برگزاری نشست سران عرب در مصر  با دستور کار منطقه
کد خبر : ۱۲۶۹۸۲۱

ریاست جمهوری مصر روز گذشته- سه شنبه از نشست رئیس جمهوری این کشور با رهبران اردن، امارات و بحرین در شهر «العلمین» خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، ریاست جمهوری مصر روز گذشته- سه‌شنبه اعلام کرد که «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور این کشور  از رهبران امارات، بحرین و اردن در شهر «العلمین» استقبال کرد.

در بیانیه ریاست جمهوری مصر آمده است که السیسی در کاخ ریاست جمهوری در شهر العلمین مشرف به دریای مدیترانه از «محمد بن زاید آل نهیان»، رئیس امارات، «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین و «عبدالله دوم»، پادشاه اردن استقبال کرده است.

قرار بود «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق نیز به جمع رهبران عرب ملحق شود که به دلیل تحولات اخیر در کشورش سفر خود به مصر را نیمه کاره رها کرد.

«بسام راضی»، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که در نشست ویژه العلمین به روابط برادرانه و جنبه‌های مختلف همکاری مشترک بین کشورهای مذکور پرداخته شد.

وی افزود: «رهبران حاضر در این نشست مجددا بر حمایت خود از تلاش‌ها در راستای تحکیم امنیت، صلح، ثبات و همکاری‌های مشترک در سطوح مختلف که مبتنی بر ارکان اعتماد و احترام متقابل برای تحقق خواسته ها و انتظارات همه ملت های منطقه است، تاکید کردند».

رهبران عرب در این دیدار همچنین درباره برخی مسائل و تحولات مهم منطقه‌ و جهان بحث و تبادل نظر کردند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز