خبرگزاری کار ایران

زلنسکی:

تا زمانی که حملات مسکو ادامه دارد پیشرفت کمی در مذاکرات خواهیم داشت

تا زمانی که حملات مسکو ادامه دارد پیشرفت کمی در مذاکرات خواهیم داشت
کد خبر : ۱۲۰۳۰۶۶

رئیس‌جمهور اوکراین تاکید کرد: تا زمانی که حملات روسیه علیه اوکراین ادامه دارد، مذاکرات میان اوکراین و روسیه بی‌فایده است.

به گزارش ایلنا ، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای مشترک با سی‌ان‌ان و رویترز  گفت که تا زمانی که حملات مسکو به شهرهای اوکراین ادامه داشته باشد، پیشرفت کمی در مذاکرات بین دو کشور حاصل خواهد شد.

زلنسکی گفت: شما باید قبل از هر چیز صحبت کنید. همه باید جنگ را متوقف کنند و به نقطه‌ای برگردند که از پنج، شش روز پیش شروع شد. مهم است که بمباران مردم را متوقف کنیم، سپس می‌توانیم پیش برویم و پای میز مذاکره بنشینیم.

وی افزود: تا اینجا به نتیجه‌ای که دوست داریم، نرسیده‌ایم. ما سیگنال‌هایی را دریافت کرده‌ایم. وقتی هیات مذاکره‌کننده به کی‌یف برگردد، ما به تحلیل آنچه که شنیده شده می‌پردازیم و تصمیم‌های لازم را برای برگزاری دور دوم گفت‌وگوها می‌گیریم. معتقدم که روسیه در تلاش است تا به روشی که پیچیده نیست، به ما فشار بیاورد. زمان را تلف نکنیم. ما چنین تاکتیک‌هایی را نمی‌پذیریم.

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین به کشورهای عضو ناتو تاکید کرد تا منطقه پرواز ممنوع ایجا کنند تا نیروی هوایی روسیه متوقف شود.

وی در ادامه افزود: این اقدام یک روش پیشگیرانه است و نمی‌خواهیم کشورهای بیشتری را وارد جنگ کنیم. من قبلاً با برخی از رهبران غربی این درخواست را مطرح کرده‌ام، زیرا معتقدم رهبران باید از کشورهای دموکراتیک حمایت کنند و باید به آنها کمک کنند.

زلنسکی گفت: من بارها با بایدن صحبت کرده‌ام. من بارها به آنها گفته‌ام که اوکراین قوی‌تر از هر کشور دیگری مقاومت می‌کند و می‌جنگد، اما به تنهایی در برابر روسیه، نمی‌توانیم همه چیز را مدیریت کنیم .به همین دلیل است که اگر کسی بخواهد به ما کمک کند، باید سریع عمل کنند. 

زلنسکی همچنین پیش‌بینی کرد که اگر روسیه کنترل کشورش را به دست بگیرد، مشکلاتی در کشورهای عضو ناتو ایجاد خواهد شد.

وی گفت: "اگر اوکراین شکست بخورد، آنگاه همه این نیروها در مرزهای شما، لهستان، لیتوانی ... خواهند بود و شما با مسائل بزرگتری روبرو خواهید شد. تحریکات دیگری در آنجا وجود خواهد داشت."

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز