خبرگزاری کار ایران

افشاگری جدید اسنودن:

آمریکا سال‌ها به طور آن‌لاین از دولت مکزیک جاسوسی کرده است

کد خبر : ۱۱۴۴۶۶

بر اساس یک سند فاش شده توسط ادوارد اسنودن که نشریه آلمانی «اشپیگل» آن را تحلیل کرده، مشخص شده است که آژانس امنیت ملی آمریکا سال‌ها به طور سیستماتیک در حال جاسوسی ارتباطات دولت مکزیک بوده است.

بر اساس سند تازه‌ای که توسط «ادوارد اسنودن» افشاگر اطلاعات محرمانه آمریکا فاش شده، واشنگتن در سال ۲۰۱۰ میلادی ایمیل رئیس‌جمهوری مکزیک را هک کرده و در جریان ارتباطات کابینه این کشور بوده است.
به گزارش ایلنا به نقل از دویچه وله، بر اساس یک سند فاش شده توسط ادوارد اسنودن که نشریه آلمانی «اشپیگل» آن را تحلیل کرده، مشخص شده است که آژانس امنیت ملی آمریکا سال‌ها به طور سیستماتیک در حال جاسوسی ارتباطات دولت مکزیک بوده است.
اشپیگل آن‌لاین خبر داد که ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۰ با نفوذ به آدرس ایمیل رئیس‌جمهوری پیشین مکزیک در جریان دقیق سیاست‌گذاری و اداره نظام سیاسی مکزیک بوده است.
بر اساس گزارش اشپیگل، ایمیل «فلیپه کالدرون» در سال ۲۰۱۰ میلادی در جریان عملیاتی با عنوان «فلت‌لیکیوئید» هک شد. این ایمیل هک شده که اعضا کابینه دولت مکزیک نیز از آن استفاده می‌کردند، دربرگیرنده‌ اطلاعات مربوط به ارتباطات اقتصادی٬ سیاسی و اداره کشور بود.
این موضوع می‌تواند به تیره شدن روابط مکزیک و آمریکا بیانجامد. پیش از این در تابستان سال جاری نیز افشاگری‌های اسنودن روابط دو کشور را با چالش مواجه کرده بود.
«گلن گرین‌والد» روزنامه‌نگار افشاگر «گاردین» اول سپتامبر سال جاری در گفت‌وگو با برنامه «فنتستیکو» در شبکه تلویزیونی «گلوبو» برزیل، از جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا در اطلاعات و ارتباطات دیجیتال روسای جمهور برزیل و مکزیک پرده برداشته بود.
گلن گرین‌والد در این برنامه تلویزیونی گفته بود که آژانس امنیت ملی آمریکا پیش از انتخاب «انریکه پنیا نیه‌تو» رئیس‌جمهوری فعلی مکزیک به ریاست‌جمهوری، به محتوای ایمیل‌های شخصی او دسترسی پیدا کرده بود.
افشاگری جدید به ویژه از این لحاظ می‌تواند روابط بین دو طرف را تیره کند که فلیپه کالدرون از دیگر روسای جمهوری این کشور به واشنگتن نزدیک‌تر بوده است.
اشپیگل بر اساس لحن سندی که از موفقیت عملیات هک رئیس‌جمهوری سابق مکزیک خبر می‌دهد، رویکرد ایالات متحده در این‌ مورد را «تهاجم‌آمیز» می‌خواند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز