دبیر کارگروه خدمات غیر حضوری برق استان خبر داد:
ارائه ٨٢ نوع خدمت غیر حضوری تا پایان آذر توسط شرکت برق استان بوشهر
دبیر کارگروه راهاندازی خدمات غیرحضوری شرکت برق استان بوشهر گفت: برای پیشگیری از گسترش کرونا، همه خدمات برقی استان بوشهر به صورت غیرحضوری است و این خدمات تا پایان آذرماه امسال به ۸۲ نوع خدمت افزایش مییابد.
شهریار جمهیری در گفتوگو با خبرنگار ایلنا در بوشهر با بیان اینکه از سال 1395 طرح خدمات غیرحضوری به مشترکان در شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر تدوین شد اظهار داشت: این پروژه به عنوان یکی از برنامههای چشمانداز این شرکت تدوین شد که تا 1405 خدمات حضوری به مشترکان به صفر برساند.
دبیر کارگروه راهاندازی خدمات غیر حضوری شرکت برق استان بوشهر با اشاره به انتشار ویروس کرونا و نقش مهم فاصله گذاری اجتماعی در شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا خاطر نشان کرد: با شیوع ویروس کرونا اجرای طرح خدمات غیرحضوری به مشترکان برق تسریع یافت و قرار شد این خدمات از 2 درگاه پیگیری شود.
جمهیری از اجرای طرح خدمات غیرحضوری به مشترکان برق خبر داد و تصریح کرد: طرح ملی قبض سبز از سوی شرکت توانیر مطرح شد و نخستین خدمات الکترونیکی شرکت توزیع نیروی برق، پرداخت و مشاهدات صورتحساب مصرف انرژی بود.
دبیر کارگروه راهاندازی خدمات غیر حضوری شرکت برق استان بوشهر با اشاره به راهاندازی اپلیکیشن برق من خاطرنشان کرد: این سامانه از اواسط مهرماه امسال افتتاح شد و دارای 4 بخش شامل تعرفه مصرفی و صورتحساب، خاموشی، برق امید و خدمات مشترکان است.
وی، با بیان اینکه در اپلیکیشن برق من قسمت خدمات مشترکان تمامی خدمات پس از فروش در حوزه انشعاب برق ارائه میشود تصریح کرد: در این بخش 15 نوع خدمت از طریق نرمافزار بدون حضور، به مشترکان از طریق تلفن همراه ارائه میشود.
جمهیری با اشاره به اینکه خرید انشعاب، تغییر نام و هرگونه خدماتی که نیاز به مستندات باشد از طریق تلفن همراه انجام میشود و نیاز به حضور نیست، گفت: در اجرای طرح برق امید که ابزار تشویقی برای بهرهوری بیشتر و ایجاد الگوی مصرف متوازن و متناسب است مشترکان برق به 3 بخش کممصرف، خوشمصرف و پرمصرف تقسیم و بهای برق مصرفی گروه کممصرف با 100 درصد تخفیف محاسبه میشود.
دبیر کارگروه راهاندازی خدمات غیر حضوری شرکت برق استان بوشهر به بخش خاموشی اپلیکیشن برق من پرداخت و بیان کرد: تمامی خدمات مربوط به خاموشی برق شامل ثبت خاموشی، رفع مشکل ولتاژ شبکه برق، درخواست رفع حریم، اعلام مشکل روشنایی معابر، رفع خطر از تأسیسات مخاطره آمیز، ثبت خسارات وارده به شبکه است.
وی با بیان اینکه در اپلیکیشن برق من 37 خدمت به صورت غیرحضوری ارائه میشود افزود: علاوه بر این میز خدمت الکترونیک در پرتال شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر طراحی شده که 62 نوع خدمت در این سامانه بارگذاری شده و به مشترکان برق ارائه میشود.