خبرگزاری کار ایران

با هدف علاقمندسازی کودکان به فعالیت‌های علمی صورت گرفت؛

تعامل دوجانبه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انجمن نجوم استان بوشهر

تعامل دوجانبه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انجمن نجوم استان بوشهر
کد خبر : ۳۴۰۸۵۰

در نشست همکاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان با مدیر اتحادیه نجوم استان بوشهر بر تعامل این دو نهاد تاکید شد.

به گزارش ایلنا، زهره عالی‌نسب مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در این دیدار که با حضور باغبانی مدیر رصدخانه مهر و رئیس اتحادیه انجمن نجوم استان بوشهر برگزار شد به اهمیت فعالیت نجوم و علاقه‌ کودکان و نوجوانان به این مقوله پرداخت و گفت: کانون پرورش فکری با بیش از 40 فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی همراه با مربیان مجرب به پرورش کودکان و نوجوانان با شیوه‌ غیر‌مستقیم به امر تربیت می‎پردازد و یکی از این فعالیت‌ها، برنامه‌‌های علمی به‌ ویژه فعالیت نجوم است.

عالی‌نسب تربیت نسل آینده را از دوران کودکی دانست و افزود: در کشورهای توسعه‌ یافته کلیه‌ سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه‌ نیروی انسانی برای رسیدن به اهداف بزرگ، برنامه‌ریزی برای سنین کودکی و نوجوانی‌ است. لذا در میهن عزیز ما ایران استعدادهای ناب و نخبه‌ای وجود دارد که می‌طلبد برای رسیدن به ایرانی سربلند همه‌ نهادها و سازمان‌ها با برنامه‌ریزی مناسب برای سنین کودکی، رسیدن به این هدف را محقق سازند.

مدیرکل کانون انعقاد تفاهم‌نامه‌ مشترک با انجمن نجوم را دستاورد این دیدار دانست و افزود: برگزاری اردوی علمی و تفریحی نخستین برنامه‌ است که برای مربیان محترم کانون در سال جاری برگزار خواهد شد.

باغبانی مدیر رصدخانه مهر و رئیس اتحادیه انجمن نجوم استان بوشهر ضمن ابراز خرسندی از این دیدار آمادگی کامل خود را در زمینه‌های توانمندسازی علمی مربیان در زمینه‌ نجوم و طبیعت، آموزش‌های آشنایی با مقدمات نجوم، آموزش صورت‌های فلکی، آموزش کار با تلسکوپ، آموزش اصول استقرار و کمپینگ در طبیعت و آموزش اصول حضور در طبیعت اعلام کرد.

رئیس اتحادیه انجمن نجوم استان بوشهر کانون را مکملی مناسب برای آموزش و پرورش دانست و افزود: همه‌ ظرفیت‌ها باید از کانون به عنوان نهادی که کاملاً به روز و علمی‌است استفاده کنند و خواستار تعامل دوطرفه در خصوص ارائه‌ کامل خدمات از سوی انجمن و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون برای انجمن شد.

لازم به یادآوری است، این دیدار با حضور عالی‌نسب مدیرکل کانون استان بوشهر، باغبانی مدیر رصدخانه مهر و رئیس اتحادیه انجمن نجوم استان بوشهر به همراه کارشناسان در دفتر مدیرکل برگزار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر