معاون استاندار بوشهر:
راه اندازی سامانه سامد بیانگر پاسخگو بودن دولت است
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر گفت: سامانه سامد پل ارتباطی بین مردم و دولت برای ارایه پیشنهادات، انتقادات و مطالبات مردمی از عملکرد دستگاههای اجرایی است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر گفت: سامانه سامد پل ارتباطی بین مردم و دولت برای ارایه پیشنهادات، انتقادات و مطالبات مردمی از عملکرد دستگاههای اجرایی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، سعید زرین فر شامگاه سه شنبه در همایش هم اندیشی برای توسعه سامانه ارتباطی بین مردم و دولت در استان بوشهر افزود: این طرح بستر مناسبی برای طرح دیدگاه مردم نسبت به عملکرد دستگاههای اجرایی شامل پیشنهاد، طرح شکایت و پیگیری مطالبات است.
وی بااشاره به ارتقای سطح همکاری و مشارکت مدیران این استان درسامانه سامد یادآورشد: رسالت ما مسوولان خدمت صادقانه و پیگیری مطالبات مردمی است.
معاون استاندار بوشهر نقد سازنده را بستر ساز پویایی و کارامدی دستگاههای اجرایی دانست و اضافه کرد: تعریف و تمجید از عملکرد ما مسوولان دربرخی اوقات فرصت جبران مشکلات را سلب می کند.
زرین فر ادامه داد: براساس تاکید استاندار بوشهر یکی از ملاک های ارزیابی عملکرد مدیران میزان پاسخگویی آنان به مردم است.
وی گفت: در کنار اجرای قانون و مقررات اهداف سازمانی دیگری نیز تعریف شده است که برخی از آنها به تنهایی برابری با قوانین و حتی ایجاد فرصت برای دستخوش قرار گرفتن مقررات می کند که یکی از این مهم رضایت مندی عمومی و پاسخگو بودن در برابر مردم است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر اضافه کرد: صرف اجرای قانون و مقررات ملاک کارامدی یک دستگاه نیست بلکه رضایت مردم یک اصل مدیریتی است طوریکه از اصول اولیه دموکراسی نیز پاسخگویی به نظر و رای مردم است.
وی گفت: نیاز اولیه برای تکامل انسان پاسخگویی در برابر مردم است طوریکه مدیر در حکومت اسلامی افزون بر مسوولیت در قبال خدا در برابر مردم نیز رسالت دارد.
زرین فر افزود: مسوولیت در نظام اسلامی یک امانت است و نخستین مورد آن پاسخگویی در مقابل موکلان است.
وی یادآورشد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی که برپایه اصول و ارزش های دینی پایه گذاری و حضرت امام و مقام معظم رهبری نیز به موضوع خدمت صادقانه به مردم تاکید دارند و این مهم در نخستین مصاحبه رییس جمهوری نیز به صراحت مطرح و براجرای آن تاکید شد.
زرین فر اضافه کرد: مدیران دستگاههای اجرایی به همان میزان که خود در پاسخگویی به مردم رسالت دارند باید حساسیت این موضوع را نیز به زیرمجموعه منتقل کنند و کسی حق ندارد در مقابل مردم خود را ارباب تلقی کند.
وی ادامه داد: همه ما باید حرف مردم را بشنویم و حقشان را بدهیم و اگر فراتر از آن نیز امکان خدمت باشد نباید از اجرای آن دریغ شود.
مدیرکل امور اجتماعی استاندار ی بوشهر نیز گفت: پذیرش مسوولیت اجتماعی، انتخاب مسیر کوتاهی برای خدایی شدن است چرا که معیار رضایت خلق است.
حجت السلام شیخ حسین رزمجو افزود: ساختار بدن انسان به گونه ای است که بدون ارتباط با مردم امکان زندگی بانشاط و سالم وجود ندارد و عرفان بدون خدمت به مردم حاصل نمی شود.
وی با بیان اینکه گوشه نشینی خارج از تربیت اسلامی است یادآورشد: اساس ایمان احسان به مردم است و ارتباط صحیح و خدمت رسانی به مردم نیز بهترین عمل است.
رزمجو اضافه کرد: از نشانه های خلوص ایمان نیکی به برادران دینی و تلاش برای رفع نیازهای آنان است.
وی گفت: برای رسیدن به رحمت الهی و کمال خود باید به مردم خدمت کنیم و مسیر بهشت نیز در خدمت به مردم هموار می شود.