خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر:

جامعه به استقلال دستگاه قضایی معتقد و پایبند است

کد خبر : ۱۸۱۹۹۴

ستاندار بوشهر گفت: قطعا تمامی مردم و دستگاه‌های اجرایی نسبت به استقلال و عملکرد دقیق دستگاه قضایی معتقد و پایبند هستند.

استاندار بوشهر گفت: قطعا تمامی مردم و دستگاه‌های اجرایی نسبت به استقلال و عملکرد دقیق دستگاه قضایی معتقد و پایبند هستند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی سالاری، ظهر یکشنبه در نشست شورای قضایی استان بوشهر با تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان ماه مهمانی خدا است که بهره‌مندی از فیوضات این ماه مبارک فرصتی الهی برای بندگان به شمار می‌رود.
وی افزود: در این ماه باید نیت‌ها خالص شود و در این ماه همه چیز بر بندگان وارد می‌شود و چه بدبندگانی که نتواند از این دریای پرفیض و برکت استفاده کنند.
استاندار بوشهر با اشاره به اینکه دادگستری استان بوشهر و دستگاه های قضایی استان نمونه بارز مردم داری هستند و ما شاهد رفتار حسنه در عملکرد دستگاه قضا هستیم، تصریح کرد: بسیار خرسندیم که شورای تامین استان بوشهر و شهرستان‌ها فضایی متحد و منسجم است و تاکنون در تصمیمات گرفته شده موفق عمل کرده‌ایم.
دکتر سالاری گفت: طی عملکرد مناسبی که شورای حل اختلاف استان بوشهر داشته، توانسته فرآیند رفع مشکلات مردم را کوتاه و تسهیل کند و حتی بسیاری از پروندها را با صلح و سازش مختومه کند.
وی خاطرنشان کرد: سیستم قضایی در جمهوری اسلامی ایران در اجرا و نظارت و هم در تصمیم گیری قضایی دخیل است و مجموعه قضایی ایران نسبت به سایر کشورها مسئولیت و وظایف بیشتری دارد.
استاندار بوشهر بیان کرد: در صورت اینکه سیستم ثبت اسناد و املاک استان بوشهر پویا و مبتنی بر علوم و فنون روز شود میزان آمار مشکلات زمین خواری، امور ثبتی و مالکیتی با کاهش روبرو خواهد شد.
دکتر سالاری با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را برای حمایت از دستگاه قضایی در استان بوشهر به کار خواهیم گرفت، افزود: با رفع بعضی موانع و نارسایی‌ها در دستگاه های اجرایی استان تا حد امکان بسیاری از دغدغه‌های دستگاه‌های اجرایی را مرتفع خواهیم کرد.
وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای عاری از جرم و مواد مخدر و سایر جرایم ها داشته باشیم، نیازمند ایجاد اشتغال پایدار و سرمایه گذاری در راستای اشتغال جوانان هستیم.
استاندار بوشهر اظهار کرد: حمایت دستگاه‌های قضایی استان تاکنون از سرمایه گذاران حاضر در استان بسیار مطلوب بوده و روندی مثبتی که در پیش گرفته اند هرگز عاملی برای سودجویان نخواهد شد.
مصطفی سالاری تاکید کرد: مهمترین چیزی که به پیشبرد اشتغال و سرمایه گذاری در استان کمک می کند حمایت از افراد و سرمایه گذارانی است که می خواهند در این زمینه در استان بوشهر فعالیت کنند و باید با اشخاصی که در این بخش اختلال ایجاد می کنند برخورد قاطع صورت گیرد.
وی افزود: امسال استان بوشهر با وجود اینکه در بخش اعتبارات استان در حوزه تملک دارایی نسبت به سایر استان های کشور بیشتر بوده ولی با موانع هایی روبرو هستیم که باید برای رفع مسائل و مشکلات استان اولویت بندی کنیم.

حیدر بحرانی نیز در نشست شورای قضایی استان بوشهر با تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه پر خیر و برکت رمضان، علاوه بر پاکسازی نفس و روح و کمک به سلامت جسمانی افراد ثمرات نیکویی نیز در جامعه بر جای گذاشته و به سیمای اجتماع رنگی متفاوت می بخشد.
وی افزود: دادگستری و دستگاه های قضایی خود را موظف با پاسداری از امنیت جامعه و اجرای عدالت می دانند و در این امر هیچ گونه کوتاهی نخواهند داشت.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: سال گذشته در استان بوشهر ۹۸ هزار ۸۸۷ پرونده قضایی وارده شده که ۵۶ هزار پرونده آن کیفری و ۴۲ هزار پرونده دیگر حقوقی بوده است.
بحرانی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵۵ هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان بوشهر تشکیل گردید که بیشترین پرونده با ۶ هزار ۹۰۰ مربوط به سرقت، پنج هزار پرونده ضرب و جرح عمدی، ۳ هزار ۵۰۰ پرونده مرتبط با توهین بوده است.
وی در ادامه عنوان کرد: همچنین ۳ هزار ۳۰۴ پرونده در راستای مواد مخدر، ۴ هزار ۸۰۰ مورد در زمینه مطالبه وجه، ۳ هزار ۲۰۰ مورد خسارت و طلاق نیز ۳ هزار ۱۰۰ مورد بوده که در شورای حل اختلاف استان بوشهر رسیدگی شده است.

ارسال نظر