خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری بوشهر:

همایش سینما و ادبیات در بوشهر برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۴۲۲۱۲

احمد آرام و امیر کاویانپور تدریس در این کارگاه‌ها را به‌عهده دارند ضمن اینکه همایش سینما و ادبیات ۲۴ و ۲۵ بهمن در حوزه هنری استان بوشهر برگزار خواهد شد

سیدحسین سیدزاده در نشست هماهنگی همایش سینما و ادبیات در بوشهر اظهار داشت: در این همایش که دو روز به طول می‌انجامد در صبح روز اول نشست بحثو گفت‌وگو و ارتباط بین دو ساحت ادبیات و سینماست و بعد از ظهر و روز دوم، کارگاه تبدیل داستان به فیلمنامه برگزار خواهد شد که مقرر شده یکی از داستان‌های احمد آرام به‌عنوان داستان اقتباسی مورد استفاده قرار گیرد. ‏

به گزاش خبرنگار خبر گزاری ایلنا، وی بیان کرد: احمد آرام و امیر کاویانپور تدریس در این کارگاه‌ها را به‌عهده دارند ضمن اینکه همایش سینما و ادبیات ۲۴ و ۲۵ بهمن در حوزه هنری استان بوشهر برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری بوشهر تصریح کرد: کارگاه هفتگی داستان‌نویسی مقدماتی حوزه هنری استان بوشهر این هفته چهارشنبه برگزار می‌شود.

سیدزاده خاطرنشان کرد: کارگاه این هفته داستان‌نویسی مقدماتی با هدف تربیت حواس، سوژه‌یابی، ترسیم مکان در داستان و… در بازار سنتی ماهی فروشان بوشهر برپا می‌شود و هنرجویان از نزدیک با یک فضای بومی استان روبه‌رو خواهند شد. ‏

سیدزاده از برگزاری نمایشگاه عکس «روزی روزگاری» شامل آثاری از هنرمند جوان و فعال مهدی جلالی سروستانی در گالری سوره حوزه هنری استان بوشهر خبر داد.

وی بیان داشت: این نمایشگاه به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان بوشهر با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بوشهر برگزار شد و ۱۹ اثر در اندازه‌های مختلف با نگاهی به فرهنگ شهر و شهروندی و طبیعت به معرض دید علاقمندان گذاشته شد.

رئیس حوزه هنری بوشهر خاطرنشان کرد: از نکات قابل توجه این نمایشگاه، اجرای همزمان نمایش «پایه میکروفن شهروندی» به کارگردانی و بازیگری مهدی جلالی سروستانی در گالری سوره است، این اقدام مهم برای نخستین‌بار در استان بوشهر اتفاق افتاده است که همزمان با نمایشگاه عکس، نمایش نیز اجرا خواهد شد.

ارسال نظر