چاپ بنر تبلیغاتی
هر چه تبلیغات جذابتر باشد و محصول بهتر معرفی شده باشد، مخاطبهای زیادی جذب میکند. هر چه اندازهی تبلیغی بزرگتر باشد در معرض دید بیشتری قرار میگیرد. بنرهای تبلیغاتی که در خیابان و بزرگراهها وجود دارند با بازدید اکثریت همراه است. چاپ بنر با قدمت بالایی که دارد از همان ابتدای انقلاب صنعتی تا امروز مورد تایید بسیاری از شرکتها و کارخانهها برای تبلیغ کالای مورد نظر بودهاست.
چاپ بنر تبلیغاتی و فروش موفق
تولید یک محصول بخش اولیه ماجرا است، فروش و سود کردن از آن بخش دیگر است. البته از همه مهمتر اگر محصولی تولید شود، فروش و سودی نداشته باشد در واقع صاحب محصول وقت و سرمایه خود را تلف کرده است. حتما در قسمت فروش آن یا در ارائهی توضیحات لازم در مورد آن، موفق نبوده است. اما فروش چگونه بهتر میشود؛ فرض کنید یک محصول تولید شده و آماده است که به بازار عرضه شود تا مردم آن را بخرند و از آن استفاده کنند. اما قبل از فروش و از همه مهمتر این است که آن محصول باید تبلیغ شود تا آشنایی لازم را همگان پیدا کنند. هر چه تبلیغات جذابتر باشد و محصول بهتر معرفی شده باشد، مخاطبهای زیادی جذب میکند و احتمال فروش زیاد و سود بالا است. تبلیغات انواع مختلفی دارد، ممکن است معرفی محصول بر روی یک کارت کوچک چند سانتیمتری تا چاپ بنر تا عرض ۵ متر معرفی شود. البته واضح است هر چه اندازهی تبلیغی بزرگتر باشد در معرض دید بیشتری قرار میگیرد. بنرهایی که در خیابان و بزرگراهها با موضوعات مختلف میبینیم، بیشتر در معرض دید هستند. اصل قضیه تبلیغ این است که اول محتوا و معرفی بهطور دقیق باشد و با بازدید اکثریت همراه باشد و هم طرح و رنگ جذابی برای جلب توجه داشته باشد.
تبلیغات در قالب چاپ بنر
همهی ما احتمالا روزانه بنرهای مختلفی را مشاهده کردهایم. ممکن است موضوع آنها نام یک فروشگاه باشد یا ممکن است یک کالا و یا حتی ممکن است پیام تبریک به شخص خاصی یا تبریک قهرمانی یک فرد را مشاهده کنید. معمولا کمتر کسی از آن بیتوجه رد شده است و چون در معرض دید بسیاری قرار دارد بیشترین جذب مخاطب را نسبت به تبلیغات دیگر به خود اختصاص داده است. هر ساله صاحبان کالا برای معرفی محصول خود درخواست چاپ بنر تبلیغاتی میدهند که با بازدهی بالایی که دارد در مقابل قیمتی که بابت آن پرداخت میکنند بسیار ناچیز است. پلهای هوایی، بزرگراهها، خیابان و دیوارهای بزرگ شهر، بهترین مکان نصب بنرهای تبلیغاتی است. بهطور کلی تبلیغات در ذهن مخاطب تاثیر فراوانی دارد. از آنجایی که تبلیغات طوری هستند که شامل تمام ردههای سنی میشود، کسی از این تاثیرپذیری استثنا نیست. چاپ بنر سفارشی میتواند به انتشار و انتقال پیام و معرفی کسبوکار شما کمک شایانی کند. هر چه یک بنر مدت طولانیتری نصب باشد احتمال معرفی بیشتر و احتمال ماندگاری تبلیغ شما در ذهن مشتری بالاتر میرود.
یک نمونه بنر تبلیغاتی محصول
انواع مختلف چاپ بنر
بنر، انواع، شکل، رنگ و اندازههای مختلفی دارد و به همان سبکی که سفارش داده میشود و مد نظر است تولید میشود. خیلیها گمان میکنند چاپ بنر زمانبر است و مدت طولانی طول میکشد تا بنری تکمیل شود اما ما چاپ بنر فوری نیز داریم. بهطور کلی بنرها از نظر چاپ به دو دسته طراحی چاپ بنر فوری و غیر فوری تقسیم میشوند. اگر زمان محدودی در اختیار باشد، مثلا فردی برای تخفیف یک هفتهای فروشگاه خود یا حتی برای یک جشن خاص نیاز به معرفی دارد. با چاپ بنر فوری به همان میزان دقت و ظرافت طی زمان کوتاهی بنر مورد نظر بدست مشتری می رسد و هیچ جای نگرانی برای آمادهسازی آن نمیگذارد. در زمان انتخابات، بیشتر از همهی زمانهای دیگر بنر مشاهده میشود که نامزدهای انتخاباتی برای جذب رای، اهداف و معرفی خود را در بنر تبلیغاتی بیشتر از انواع تبلیغات دیگر انجام میدهند. چرا که مکان نصب آن معمولا یک جای عمومی است. تبلیغات کاغذی عمر کوتاهی دارند حتی اگر نصب هم شوند یا توسط باران تخریب میشود و یا بعد مدتی کامل از بین میروند و اثری از آن باقی نمیماند. اما چاپ بنر تبلیغاتی تا مدتها، با همان تازگی روز اول باقی میماند و در باد و باران همچنان مقاوم است و نگرانی از بابت تخریب را به صاحب محصول نمیدهد. اندازهی بنر بسیار مهم است، زیرا که بنرها معمولا در مکانهای بلندی نصب میشود.
هرچه اندازهی بنر بیشتر باشد با وضوح بیشتری قابل مشاهده است و از فواصل دور تری قابلیت خواندن محتوا را دارد. طرح و رنگ یک تبلیغات اولین چیزی است که توجهها را به خود جلب میکند در مرحلهی بعدی موضوع آن تاثیر گذار است. بنرها با رنگ و طرح مختلفی که دارند با نهایت سلیقه طراحی میشوند و با چیدمان درست محتوا و به بهترین نحوه، وظیفهی یک تبلیغ حرفهای را انجام میدهد.
نمونه چاپ بنر تبلیغاتی حرفه ای
نکات قابل توجه در مورد چاپ بنر تبلیغاتی
همانطور که گفته شد طراحی بنر تبلیغاتی اهمیت بالایی دارد. اگر نتوان طراحی خوبی انجام داد و در انتقال پیام به خوبی عمل نکرد، مسلماً نباید انتظار داشت که نتیجه مطلوبی را به دنبال بیاورد. مثلا ابتدا باید ببینیم مکان نصب بنر در کجا قرار دارد و باید سازگار با محیط و در عین حال قابل توجه باشد. محتوا بهطور معمول باید در یک نگاه خوانده شود و اصل موضوع را برساند چرا که توضیحات اضافه و متنهای طولانی دنبالکنندههای کمی بهدنبال خواهد داشت و خستهکننده خواهد بود.
با توجه به شرایط از موثرترین اندازه باید استفاده شود اگر مکان نصب کوچک است، اندازههای متوسط موثر است. مکان نصبهای بزرگ، چاپ بنر تا عرض 5 متر گزینههای مناسبی است. اگر از عکس استفاده میشود باید بهدرستی از آن استفاده کرد و بسیار مرتبط با اصل موضوع باشد. عکسها بیشتر از متن مفهوم را میرسانند و در انتخاب آن دقت فراوانی باید داشت. عکس که همان مفهوم اصلی را برساند اگر انتخاب درست نباشد ممکن است منظور را به نادرستی منتقل کند و یا حتی لقب بیربط بودن به خود بگیرد.
همهی اینها به شرکتی بستگی دارد که شما درخواست چاپ بنر به آنها میدهید. با نمونه کارهایی که توسط تیم ما در مجموعه چاپ سبحان انجام شده است خواهید دید که تمامی قوانین چاپ بنر رعایت شده است و همچنین با بازدهی بالا مورد رضایت مشتریان واقع شده است، که از این موارد می توان به نکات ذیل اشاره کرد:
- یافتن مخاطب و مشتریان بیشتر و در نهایت فروش بیشتر
- ایجاد فضایی برای نمایش تبلیغ شما در دید گستره وسیعی از مخاطبان
- امکان چاپ در سایزهای مختلف و دلخواه متناسب با نیاز شما
- قابلیت گسترده شدن در ابعاد بزرگ (بنرهای تبلیغات محیطی لارج فرمت)
- متنوع بودن از نظر جنس، ابعاد و تراکم متریال
- سرعت چاپ بالا (مزیت عالی برای مواقع اضطرار)
- امکان چاپ در تعداد محدود (حتی یک عدد)
- چاپ با بهترین وضوح و بالاترین کیفیت
- مقاومت چاپ و جوهر، در مقابل نور آفتاب، وزش باد، باران، کشیدگی و تاخوردگی
- قیمت پایین نسبت به سایر متریال های چاپ فضای باز (قیمت بسیار پایین تر نسبت به پلات و لمینت)
در آخر اینکه چاپ بنر با قدمت بالایی که دارد از همان آغاز دوران انقلاب صنعتی تا امروز مورد تایید بسیاری از شرکتها و کارخانهها برای تبلیغ کالای مورد نظر و حتی مورد توجه مردم عادی برای پیامهای تبریک و تسلیتشان بودهاست.