نکات بسیار کاربردی در زمینه بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک
برای کمک به الهام بخشیدن به تیم بازاریابی خود و شروع استراتژی بازاریابی دیجیتال، اینجا لیست کاملی از نکات بازاریابی دیجیتال تهیه شده است. پس به خواندن ادامه دهید تا نکاتی را که باید قبل از اجرای استراتژی دیجیتالی خود بدانید، یاد بگیرید.
ایلنا؛ تبلیغات دیجیتالی به یک مؤلفه اصلی استراتژی های بازاریابی مدرن تبدیل شده است. اگر تبلیغات دیجیتالی بخشی از استراتژی کسب و کار شما نیست، باید حتما آن را اضافه کنید. کسب و کار شما چه B2B و چه B2C باشد، با اجرای صحیح تبلیغات دیجیتالی و خدمات سئو قادر خواهید بود حضور آنلاین خود را با موفقیت رشد دهید و در نهایت تبدیل و فروش بیشتر را تقویت کنید. اکنون بیش از هر زمان دیگر، تبلیغات دیجیتالی به شرکت شما اجازه میدهد تا در بین مخاطبان بسیار وسیع تری دیده شود.
با این حال، اگر تبلیغات شما فکرشده نباشد، به احتمال زیاد نتیجه مورد نظر خود را نمیگیرید. چه از نظر طراحی، کانال و چه عناصر پیام رسانی، هر جنبه از تبلیغات برای اینکه به نفع شما کار کند باید مورد توجه قرار گیرد. با وجود بیش از چهار میلیارد کاربر اینترنت در سطح جهان و بیش از 3.4 میلیارد کاربر فعال رسانههای اجتماعی، به نظر میرسد بازاریابی دیجیتال برای دستیابی به جامعه مخاطبان بزرگتر، حیاتی است. به علاوه، بازاریابی دیجیتال میتواند به شما کمک میکند که پیشبینیهای بهتری انجام دهید، پیشبینیها را به اصول تبدیل کنید و در نهایت آنها را به مشتریان وفادار و راضی تبدیل کنید.
با این حال، شروع سفر دیجیتال مارکتینگ، به ویژه به عنوان یک شرکت نوپا یا شرکت کوچک، با حضور محدود در اینترنت، در بعضی مواقع میتواند بسیار سخت و ناامیدکننده باشد.
برای کمک به الهام بخشیدن به تیم بازاریابی خود و شروع استراتژی بازاریابی دیجیتال، اینجا لیست کاملی از نکات بازاریابی دیجیتال تهیه شده است. پس به خواندن ادامه دهید تا نکاتی را که باید قبل از اجرای استراتژی دیجیتالی خود بدانید، یاد بگیرید.
وب سایت خود را برای موبایل بهینه کنید
80٪ از کاربران اینترنت به طور مرتب برای مرور صفحات وب از تلفن همراه خود استفاده میکنند و تصمیم اخیر Google مبنی بر کاهش رتبه موتور جستجو در وب سایتهایی که برای صفحههای کوچکتر و موبایل بهینه نمیشوند، ضروری است که وب سایت شما سازگار با موبایل باشد.
به صورت long tail بلاگ نویسی کنید
Long tail، یک استراتژی تجاری است که به شرکتها این امکان را میدهد تا با فروش کم حجم اقلام کمیاب برای بسیاری از مشتریان، به جای فروش تنها حجم زیادی از تعداد کم کالاهای محبوب، سود قابل توجهی را به دست بیاورند. این اصطلاح برای اولین بار در سال 2004 توسط محقق کریس اندرسون ابداع شد. اخیراً متوجه شده ایم که مشتریان 80٪ از ترافیک وب سایت خود را از پستهایی در وبلاگ که بیش از دو ماه عمر داشتند دریافت میکنند. به نظر می رسد که این یافته، که وبلاگ نویسی Long tail میتواند جایی باشد که بیشتر ترافیک شما از آنجا ناشی شود، توسط بازاریابی موتورهای جستجو کمی درک شده یا مورد توجه قرار گرفته است. دفعه بعد که چک میکنید که چقدر برای مبلغ ترافیک به ازای هر کلیک پرداخت میکنید، این نکته را در نظر داشته باشید.
بیشتر بخوانیم: برای بهبود جایگاه سایت خود، از مشاور سئو راهنمایی بگیرید
پروفایل لینکداین خود را به روز، کامل و شاخص کنید
این نکته ممکن است به کار هر کسی نیاید، اما اضافه کردن چند نماد به پروفایل لینکداین شما واقعاً میتواند به آن کمک کند تا متفاوت از بقیه پروفایلها و شاخص به نظر برسد. شما نباید بش از حد به این مورد بپردازید، اما قرار دادن فلش یا نقاط در کنار قسمت مهارتها یا تواناییهای اصلی شما میتواند مشتریان بالقوه را به آنچه که میخواهید آنها بخوانند و مورد توجه قرار دهند، راهنمایی کند.
برای سئو از لینکداین استفاده کنید
این مورد بسیار حیرت انگیز است. با شخصی سازی لینکهای وب سایت از پروفایل LinkedIn به وب سایت خود، می توانید لینکهای برگشتی ارزشمندی به سایت خود اضافه کنید.
وقتی وب سایت خود را اضافه میکنید، لینکداین از متن پیش فرض "وب سایت من" استفاده میکند، اما شما میتوانید این متن را به هر آنچه که میخواهید تغییر دهید - به عنوان مثال آژانس بازاریابی - تا به وب سایت خود کمی سئو دهید. برای انجام این کار، اطلاعات تماس خود را ویرایش کرده و در قسمت وب سایت، other را انتخاب کنید، سپس متن توضیحات را ویرایش کنید.
پاسخگوی خودکار ایجاد کنید تا از مشترکین ایمیلتان تشکر کنید
اگر از مردم میخواهید برای خبرنامه شما با ایمیل خود ثبت نام کنند، بهترین کار این است که سریعاً با آنها تماس بگیرید تا از آنها تشکر کنید و از به آنها ارزش دهید، تا نشان دهید که شما متعهد هستید که به آنها کمک کنید.
ابزارهای بازاریابی پست الکترونیکی، شما را قادر میسازد تا چندین پیش نویس خودکار ایجاد کنید، بنابراین میتوانید یک ایمیل خوشامدگویی متناسب با مشترکین - شاید با یک کوپن – مطابق با علایق مختلف، به سرعت پس از ورود ایمیل افراد به لیستتان، برای آنها ارسال کنید.
تبلیغات توییتر به ایجاد آگاهی از کسبوکار و برند شما کمک میکند
اگر میخواهید حضور آنلاین خود را در یک صنعت خاص ایجاد کنید، ممکن است تبلیغات توییتر دقیقاً آنچه شما نیاز دارید باشد. شما میتوانید توییتهای تبلیغاتی خود را در تایملاین دنبال کنندههای رقبای خود و چهرههای پیشرو در صنعت مورد نظرتان و سایتهای رسانهای هدف قرار دهید تا دنبال کنندههای جدیدی جذب کنید یا کلیکهای بیشتری روی وب سایت خود جذب کنید.
از بازاریابی مجدد استفاده کنید. این کار جواب میدهد
اگر با اصطلاح بازاریابی مجدد (Remarketing) آشنا نیستید، "این اصطلاح به معنای تبلیغات مستقیم به افرادی است که قبلاً با آنها ارتباط داشته اید. این افراد ممکن است بازدید کنندههای وب سایت شما، بانک اطلاعاتی ایمیل شما، دنبال کنندگان توییتر یا طرفداران صفحه فیس بوک شما باشند.
همه ابزارهای تبلیغاتی اصلی و بزرگ، بازاریابی مجدد را تایید میکنند و ارائه میدهند، از جمله Google Ads . ثابت شده است که این تکنیک بازدهی بالاتری نسبت به تبلیغات آنلاین معمولی با هزینههای پایین تر ارائه میدهد. بنابراین با این روش میتوانید هزینه سئو و تبلیغات خود را کاهش دهید.
مشتری خود را بشناسید
نبض مشتری را در دست بگیرید و خود را در قبال آن پاسخگو بدانید. به صورت ماهانه برنامه ریزی کنید تا تیم پشتیبانی و تیم فروش خود را با هم همراه کنید تا بهترین ایدههای محتوایی شما مستقیم از این منبع بیرون میآید: مشتریان شما.
مطالب خود را با هر مرحله از سفر کاربر مطابقت دهید
الکس جیرارد، مدیر بازاریابی محصولات وابسته در HubSpot، میگوید: «شخصاً، من فکر میکنم یک لحظه بزرگ برای مشتریان ما هنگام صحبت در مورد استراتژی تبلیغات، زمانی باشد که ما به آنها محتوایی را پیشنهاد دهیم که با آن مرحله از خریدشان مطابقت داشته باشد. معقول نیست که تبلیغی را برای نمایش فروش برای شخصی که تازه در مرحله آگاهی کسب کردن از کسب و کار شماست، قرار دهید. همچنین منطقی نیست که چیزی از مرحله آگاهی (مانند یک پست وبلاگ توصیه شده) را به شخصی که آماده خرید است، ارائه دهید.»
فقط در مورد محصولات یا خدمات خود ننویسید
Karla Cook، مدیر ارشد تیم وبلاگ HubSpot، توصیه میکند: «فقط در مورد محصولات یا خدمات خود در وبلاگ خود ننویسید. این موضوع میتواند بلافاصله هر کسی را که از قبل به مرحله خرید نزدیک نیست، از وبلاگ و کسب و کار شما دور کند. در عوض، وقت خود را برای یادگیری آنچه مخاطب مورد نظر شما به آن علاقهمند است سرمایه گذاری کنید و محتوایی را ایجاد کنید که این علایق را با آنچه برند شما می تواند ارائه دهد، مطابقت دهد. به عنوان مثال ، اگر دستگاههای قهوهساز میفروشید، شاید بهتر باشد یک سری وبلاگ ایجاد کنید که روشهای مختلفی را برای بهبود روزمرگی زندگی معرفی میکند.»
روی زمانهای طولانی تمرکز کنید
جف ووسل، بازاریاب محصولات HubSpot، پیشنهاد میکند: «تمرکز خود را بر روی لذت بگذارید، نه کسب چشم اندازهای کوتاه مدت. من یک بازاریاب هستم، و میفهمم فشار برای تحویل منجر به فروش در هر ماه میشود. اما تکنیکهای کوتاه مدت و کوته نظرانه، که کمی توجه ایجاد میکنند و ممکن است منجر به رسیدن به نتایج کوتاه مدت و لحظهای هم بشوند، در نهایت به درد موفقیت شما و مشتریانتان در دراز مدت نمیخورند. به عنوان بازاریاب، ما باید بر روی تولید تقاضا از طریق کمپینهای مفید و مشتری محور متمرکز شویم.»
SEO را در استراتژی کلی محتوای خود بگنجانید
یک متخصص بهینه سازی سایت میگوید: «در حالی که قرار دادن یک وبلاگ فکر خوبی است و از برتریهایی نیز برخوردار است، ترکیب استراتژی سئو در انتخاب موضوع شما و نوشتن وبلاگ، بهترین راه برای رشد طولانی مدت ترافیک است. به عنوان اولین قدم برای به حداکثر رساندن پتانسیل وبلاگ خود، از سایتهایی مانند Ahrefs یا SEMRush استفاده کنید تا بدانید افرادی که در صنعت شما هستند چه چیزهایی را جستوجو میکنند و در مورد چه چیزهایی حرف میزنند.»
هنگام تجزیه و تحلیل عملکرد تبلیغات، از مقیاس بزرگتر به موضوع بنگرید
کاتلین اسمیت، CSM در HubSpot، متذکر میشود: «یک رویکرد خوب برای وقتی که تبلیغات بد را میبینید این است که از مقیاس بزرگتر به موضوع بنگرید. افراد در سفر کلی خود از چه مراحلی میگذرند و با چه مواردی برخورد میکنند تا به جایی برسند که تبلیغ شما را ببینند؟ برای تبلیغات گوگل افراد مجبور بودند کلمه کلیدی را که شما انتخاب کرده بودید جستوجو کنند، تبلیغتان را ببینند، به آن علاقهمند شوند، مستقیماً روی آگهی کلیک کنند، و سپس به صفحه فرود منتقل شوند.»