تجربه دلچسب و رضایتبخش خرید از یک فروشگاه اینترنتی کتاب
از یک فروشگاه اینترنتی کتاب چه انتظاراتی دارید؟
فروشگاه اینترنتی کتاب ، واژه ای که مخصوصا در بحران کرونا و خانه نشینی بیشتر آنرا شنیده اید. فروشگاه هایی که بدون اخذ هیچ حمایتی و مظلومانه بار سنگین رکود بازار کتاب و صنعت نشر را به دوش می کشند و در اکثر موارد هم مورد بی مهری پخش کنندگان و برخی ناشران قرار می گیرند. اگر تاکنون خرید اینترنتی کتاب را تجربه کرده باشید یا تصمیم گرفته اید تا زحمت آمد و شد در شلوغی و آلودکی هوا را با چند کلیک ساده کم کنید توصیه می کنیم این مطلب را مطالعه کنید. شاید مهمترین ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی کتاب برای شما در بد ورود راحتی و آسان بودن خرید و تجربه مطلوب کاربری باشد. البته ناگفته نماند که ویژگی های دیگری همچون ارایه تخفیف های دایمی و مناسبتی، کامل بودن کتاب ها، دسته بندی های متنوع، توضیحات محتوایی معرفی و اطلاعات کامل کتاب ها و بسته بندی مطمئن و تحویل سریع سفارش هم در خریدهای بعدی شما بی تاثیر نخواهد بود.
احتمالا برای شما هم پیش آمده که هنگام خرید اینترنتی کتاب مورد نظرتان کتاب های دیگری نیز نظر شما را جلب می کند و برای تان جالب می شود که مثلا بین چند کتاب در یک دسته بندی موضوعی مانند تاریخ ایران چه کتابی را انتخاب کنید که هم پرفروش بوده و هم شما را به هدفتان نزدیک می کند تا برای خرید آن کتاب هزینه کنید. فروشگاه دِی بوک ساده ترین راه حل است و این مجموعه ضمن ایجاد بستری مناسب برای ارایه خدمات اشار شده به صورت آنلاین، می توانید محبوب ترین، پرفروش ترین و جدیدترین کتاب های بازار نشر با توضیحات کامل گلچین شده اند را مشاهده کنید. مقصود این بوده تا مخاطبان با مطالعه خلاصه ای از معرفی کتاب همچنین فهرست مطالب آن راحت تر تصمیم گیری کنند. شایان ذکر است بین کتاب های پرفروش هم امکان اعمال فیترهای متنوع برای بهینه تر شدن انتخاب وجود دارد.
ارایه آثار هر نویسنده در یک صفحه اختصاصی
دیگر ویژگی فروشگاه دی بوک، ایجاد صفحه ای مجزا برای هر نویسنده با ترتیب انتشار کتاب ها می باشد. مخاطبان و بازدید کنندگان که از خوانش یک نویسنده مانند کتاب ملت عشق از الیف شافاک لذت برده اند می توانند سایر آثار قبلی و بعدی این کتاب را در صفحه شخصی نویسنده مشاهده و پس از گشودن هر کتاب با مطالعه خلاصه داستان چنانچه به موضوع رمان علاقه داشتند، اقدام به خرید آنها کنند. البته این بخش در حال تکمیل است و تاکنون تنها صفحه چند نویسنده تکمیل شده اند.
ارایه بسته هایی مثل دوره 13 جلدی هری پاتر یا همه آثار هدایت نیز دیگر ویژگی فروشگاه است. البته شگفتانه تر اینکه در کنار کتاب های ترجمه فارسی سعی شده تا نسخه انگلیسی هر کتاب نیز در صفحه توضیحات کتاب فارسی یا بالعکس پیشنهاد شود. جالب تر اینکه کتابهای زبان اصلی حتی الامکان با تخفیف بین 50 الی 20 درصد ارایه می شوند تا اشتیاق کتابخوانی بازدیدکنندگان دو چندان شود.
فروشگاه دی بوک، پرچم دار بعدی فروشگاه های آنلاین کتاب
فروشگاه اینترنتی دی بوک فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ در قالب پخش کتاب و ثبت سفارش تلفنی آغاز نمود و از سال ۱۳۹۷ تحت نظر گروه انتشارات فرا زبان و شرکت کاربینان فعالیت فروشگاهی خود را توسعه داد. هدف اصلی این فروشگاه در سه سال آینده قرار گرفتن در جمع 10 فروشگاه برتر کتاب در ایران به عنوان یکی از جامع ترین و کاملترین فروشگاه های اینترنتی کتاب است. این فروشگاه سعی نموده تا با فراهم نمودن کارآمدترین و جدیدترین منابع و متدهای آموزشی و دانشگاهی و ارایه کتاب های پرفروش گام مثبتی از لحاظ کیفی در مسیر خود بردارد و با تسهیل شرایط خرید از جمله تخفیف های دایمی یا دوره ای این امکان را بمنظور صرفه جویی در زمان و هزینه ها به وجود آورد. همه عوامل و خدمتگزاران این فروشگاه تمام تلاش خود را می کنند تا بهترین خدمات را به مشتریان عرضه نمایند. از دیگر فعالیت ها که از مزیت های فروشگاه دی بوک می باشند به موارد زیر اشاره نمود :
- تهیه و ارسال کتاب های نایاب و کمیاب با درخواست مشتری بدون هیچ هزینه اضافی
- ارایه تخفیف های همیشگی بین 10% الی 50% در همه دسته بندی ها
- ارسال فوری کتاب ها بعد از ثبت سفارش (حداکثر پردازش 24 ساعت بعد از ثبت سفارش است)
- امکان انصراف از خرید قبل از ارسال با ثبت یک ایمیل یا تماس تلفنی
- امکان استرداد کالا تا ۴۸ ساعت بعد از تحویل در صورت مخدوش بودن یا نواقص محتوایی
- ارسال فوری در شهر تهران (یک الی ۲ساعت)
- ارسال پیش فاکتور برای خرید های بالای 200 هزار تومان یا عمده با حاشیه سود رقابتی
فروشگاه کاربینان ، فروشگاه تخصصی کسب و کارها
فروشگاه کاربینان که در یک حوزه کاملا تخصصی فعالیت می کند از دیگر واحدهای مجموعه انتشارات فرازبان است. این فروشگاه آنلاین از سال ۱۳۹۵ راهاندازی و اقدام به فروش و توزیع کتاب و محصولات آموزشی در زمینه مدیریت، کتابهای بازاریابی و فروش، برندسازی، تبلیغات، بازاریابی دیجیتال، کارآفرینی و مدیریت کسب و کار و موفقیت با هدف ترویج آموزش و در دسترس قرار گرفتن منابع در سطح کشور نمود. چشم انداز کاربینان، تبدیل شدن به بزرگترین مرکز و مرجع مدیریت بازاریابی و فروش و عرضه کتاب ها و منابع اصلی، ویدیوهای آموزشی و محصولات مرتبط با این حوزه است. یقینا هدف بخش فروشگاهی، ارایه کتاب ها با محتوای ارزشمند و ترجمههای با کیفیت است. برنامه بعدی این واحد، طراحی و ارایه قالب های آماده مدیریتی از جمله برنامه بازاریابی و پیش بینی فروش با فرمت های عمومی مثل اکسل و پاورپوینت است تا استفاده از آنها برای همگان آسان باشد.
همانطور که انتظار می رفت ارزیابی اطلاعات حاکی از علاقه مندی و استقبال مخاطبان و بازدیدکنندگان به مباحث حوزه بازاریابی و فروش و روند رو به رشد آن است. دلیل آن انباشتگی و اشباع اکثر بازارها در ایران و فشردگی رقابت بین کسب و کارها می باشد که ضرورت آموزش در حوزه بازاریابی و فروش و کسب و کار را در ذهن صاحبان کسب و کار و مدیران مربوطه چند برابر می کند. در نهایت اصول اخلاقی کاربینان که به نوعی خط قرمز این مجموعه است عبارتند از :
- رعایت اصول اخلاقی و وجدان کاری تحت هر شرایطی
- کسب رضایت مشتریان در ارایه خدمات
- پاسخگویی و پیگیری امور مشتریان تا حصول نتیجه نهایی
- تعهد و پایبندی در حفظ اطلاعات محرمانه و کاری مشتریان و کاربران وب سایت
- نظم و انضباط در روند خدمات
- صداقت و راستگویی در اطلاع رسانی
- پرهیز از تبلیغات فریبنده و اغراق آمیز