خبرگزاری کار ایران

آیا برای مهاجرت به اروپا نیاز به وکیل مهاجرتی داریم؟

آیا برای مهاجرت به اروپا نیاز به وکیل مهاجرتی داریم؟
کد خبر : ۸۷۹۸۶۵

برخلاف تصور، مهاجرت به اروپا و گرفتن اقامت اروپا اگر با اطلاعات کافی و تحقیقات صحیح صورت نگیرد، کار چندان آسانی نیست. راه­های بسیاری برای مهاجرت به کشوری دیگر وجود دارد، اما بدون شک بهترین روش به شرایط شما و قوانین آن کشور بستگی دارد. بهترین راه مهاجرت راهی است که توسط یک وکیل مهاجرتی قابل اعتماد با بررسی شرایط و هزینه شما صورت گیرد که کمترین هزینه و خطر را داشته باشد.

با استفاده از اطلاعات درست مهاجرتی و مشاوره گرفتن از یک وکیل مهاجرتی متخصص در این زمینه، می‌­توان با ویزایی ارزان و در بهترین کشور اروپایی وارد شد. تسلط وکیل مهاجرت به تمام قوانین مهاجرتی و شرایط اخذ ویزا در موفقیت و تسریع در روند پرونده مهاجرت تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 ویژگی های یک وکیل مهاجرتی خوب:

وکیل مهاجرت به وکیلی گفته می­شود که در انجام امور مربوط به مهاجرت، شما را راهنمایی می­کند و وکالت شما را بر عهده می­گیرد. متقاضیانی که قصد مهاجرت دارند می­توانند از یک وکیل مهاجرت آشنا به امور سفارت خانه و قوانین کشورهای دیگر کمک بگیرند و پرونده مهاجرتی خود را به او بسپارند. مثلا برای گرفتن اقامت آلمان لازم است، وکیل مهاجرت آشنا به امور سفارت خانه آلمان باشد.

قبل از انتخاب یک وکیل مهاجرتی خوب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • معیار و ویژگی­های بهترین وکیل در این زمینه چیست؟

  • از چه راه­هایی می­توان مطمئن شد که آن وکیل تخصص و دانش کافی در حوزه مهاجرت را دارد؟

بدون داشتن یک وکیل مهاجرتی به دلیل وجود فرایند پیچیده مهاجرت، افراد دچار سردرگرمی خواهند شد و نمی­توانند به درستی مسیر تحصیل و یا کار و زندگی در کشوری دیگر را انتخاب کنند.

آیا برای مهاجرت به اروپا نیاز به وکیل مهاجرتی داریم؟

مزایای داشتن وکیل مهاجرتی:

  • داشتن یک وکیل مهاجرتی خوب باعث کاهش هزینه ها می­شود.

  • کاهش سوء استفاده و کلاهبرداری از موسسات جعلی

  • تسریع در روند انجام پرونده بدون ایجاد سردرگمی و رفع مشکلات احتمالی

  • گرفتن مشاوره جهت زندگی و قوانین در کشور مقصد

  • پیشنهاد بهترین کشور برای مهاجرت با بهترین شرایط

  • داشتن خیالی آسوده برای انجام امور مهاجرتی

چرا باید از مشاوره ­های وکیل برای امور مهاجرت کمک بگیریم؟

برخی افراد تصمیم می­گیرند که خودشان به طور مستقیم کارهای مهاجرتی خود را انجام دهند و با توجه به موجود بودن تمامی فرم­ها و لیست مدارک در سایت­های اداره مهاجرتی اقدام به این کار می­کنند. اما گاهی نواقصی در مراحل انجام کار بوجود می آید که نیاز به دانش و کمک یک فرد آشنا به امور مهاجرتی مانند وکیل مهاجرت لازم است. در زیر برخی از دلایل ضرورت همراهی یک وکیل مهاجرتی خوب را بررسی خواهیم کرد:

  • عدم اطلاعات کافی از مراحل مهاجرتی

  • عدم اطلاعات کافی از قوانین مهاجرتی

  • کمبود زمان برای یادگیری مسیر کار و اقدامات

  • آشنا نبودن با نواقصی و مشکلاتی که در طول انجام کار پیش خواهد آمد

  • عدم اطلاعات کافی از هزینه­ها

  • اشتباه کردن در نحوه پر کردن فرم­ها و اطلاعات

پس برای جلوگیری از مشکل در طول فرایند مهاجرت و تسریع در این امر بسیاری از افراد ترجیح می­دهند، پرونده خود را به فردی خبره در این زمینه واگذار کنند.

لازم است بدانید وکیل انتخابی شما باید فارغ التحصیل از رشته حقوق بین الملل باشد تا در زمینه مهاجرت، اخذ ویزای کار و تحصیل، اخذ پذیرش و تمامی قوانین مربوط به حقوق بین الملل بتواند به شما مشاوره حقوقی دهد و وکلایی که  فارغ التحصیل از رشته حقوق هستند در امور دیگری مانند: وکیل خانواده، وکیل ملکی ، وکیل چک و مشاوره حقوقی در این زمینه فعالیت دارند. اما همه وکلایی که دارای پروانه وکالت از کانون وکلای دادگستری هستند می­توانند مشاوره حقوقی مهاجرت را به عهده گیرند.

یک موسسه مهاجرتی با داشتن یک وکیل مهاجرتی رسمی با پروانه وکالت دادگستری، اجازه مشاوره و انجام امور مشاوره حقوقی را دارد.

در صورتی که خود تمایل به انجام امور مهاجرتی را دارید به نکات زیر توجه داشته باشید:

مدارک و اطلاعات شخصی حتما باید به نماینده­های رسمی سفارت کشور مقصد در ایران تحویل داده شود.

شخصا پیگیر روند اجرای پرونده خود باشید و از واسطه کردن افراد دیگر و بدون اطلاعات خودداری کنید.

از واریز پول به حساب­ های بانکی و شرکت­های نامعلوم خودداری کنید.

اگر در حین انجام کار دچار مشکل شدید، حتما از یک وکیل مهاجرتی و مشاور حقوقی کمک بگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک و کلاهبرداری، مورد را با مراجع قضایی در میان بگذارید.

وظایف یک وکیل و مشاور مهاجرتی چیست؟

آماده کردن تمام مدارک مورد نیاز و ارائه آن، پیگیری­های پیوسته حضوری و تلفنی، راهنمای و مشاوره های تخصصی همگام با قوانین روز مهاجرتی، اقدامات لازم برای یک مصاحبه موفقیت آمیز و ... از وظایف یک مشاوره مهاجرتی است.

آیا برای مهاجرت به اروپا نیاز به وکیل مهاجرتی داریم؟

چطور به یک وکیل مهاجرت اعتماد کنیم؟

انتخاب بک وکیل مهاجرتی مورد اعتماد از موارد بسیار مهم در امر مهاجرت است. بهره گیری از یک وکیل متخصص در آینده متقاضی تاثیر زیادی دارد؛ زیرا تمام مراحل تحت نظر وکیل انجام می­شود و در صورت نداشتن آگاهی کافی در این زمینه ممکن است در فرایند کار مشکل ایجاد شود و چندین ماه عقب بیوفتد.

انتخاب وکیلی قابل اعتماد می­تواند از طریق دوستان و آشنایان صورت گیرد به این طریق که در صورت رضایت آن­ها، وکیل مورد نظر را انتخاب کرد.

همچین یکی دیگر از روش­های انتخاب وکیل مناسب در این زمینه داشتن سایتی معتبر و شناخته شدن در فضای مجازی است. می­توان با بررسی عملکرد وی اطلاعات نسبی نسبت به او پیدا کرد.

بسیار از وکلا که ادعا می­کنند که در این زمینه تخصص دارند، نمی­توانند حتی 100 مورد پرونده موفق مهاجرتی را ارائه دهند. هدف از داشتن یک وکیل مهاجرتی خوب، رساندن شما در کمترین زمان و بدون مشکل به هدفتان است.

برای کدام روش مهاجرتی بهتر است از یک وکیل مهاجرتی کمک بگیریم؟

روش­های بسیاری برای مهاجرت وجود دارد که بسته به شرایط متقاضی انتخاب می­شود. روش­هایی مانند: مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق ازدواج،  مهاجرت سرمایه گذاری و ...

متقاضی با توجه به میزان اطلاعات و آگاهی از شرایط مهاجرت برای تمام روش­های مهاجرتی می­توان از یک وکیل مهاجرتی مشاوره بگیرد. اما به دلیل اهمیت و حساسیت بیشتر روش سرمایه گذاری نسبت به دیگر روش­ها، کمک از یک وکیل در این زمینه بسیار مهم و ضروری می­باشد.

گرفتن گزارش از وکیل مهاجرت:

در طول مراحل مهاجرت لازم است با وکیل حقوقی مهاجرت خود در ارتباط باشید تا در جریان روند امور قرار بگیرید. وکیل شما موظف است به طور منظم شما را در جریان پروسه قرار دهد. سعی کنید اطلاعات کافی از خود و مدارک تان به وکیل ارائه دهید تا به بهترین نتیجه برسید.

چگونه کلاهبرداران مهاجرتی را بشناسیم؟

حتما تا کنون شما هم با بسیار از تبلیغات مهاجرتی با وعده و وعیدهای جذاب برخورد کرده اید. تبلیغاتی همچون مجوز کار برای مشاغل با درآمد بالا، بورس تحصیلی در بهترین دانشگاه­ها، اخذ اقامت موقت و دائم در کمترین زمان، دریافت ویزا تضمینی و ... باید در نظر داشته باشید این تبلیغات فریبنده در اکثر موارد جعلی هستند. حتی آشنایی با این موارد می­تواند در روند پرونده مشکل ایجاد کند و حتی پرونده ریجکت شود.

پس با تحقیقات کامل و انتخاب درست بهترین وکیل مهاجرتی می­توانید بدون هیچ دردسری و بهره مندی از راهنمایی­های وی فرایند مهاجرت خود را طی نمایید.

گروه وکلای سزا آنلاین با بهره گیری از زبده ترین وکلای دادگستری و مشاورین حقوقی در کشور آماده ارائه مشاوره کارآمد و انجام امور حقوقی شما عزیزان هموطن می باشد .

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز