خبرگزاری کار ایران

همه چیز در خصوص راه اندازی باشگاه مشتریان و چگونگی توسعه کسب و کار توسط نرم افزار باشگاه مشتریان

همه چیز در خصوص راه اندازی باشگاه مشتریان و چگونگی توسعه کسب و کار توسط نرم افزار باشگاه مشتریان
کد خبر : ۸۷۲۷۶۴

می‌دانید چه تعداد از مشتریان یک بار به شما مراجعه می‌کنند و دیگر به فروشگاه شما نمی آیند؟ آیا آن مشتریان دیگر نیاز به خرید همان کالا یا خدمات ندارند؟ و یا به سراغ رقیب شما رفته‌اند؟ چند درصد از مشتری‌های شما جدید هستند و چند درصد تکراری هستند؟

این سوالات تعدادی از سوالات و دغدغه های مهمی هستند که هر کسب و کاری باید به آن فکر کند. و اگر بتواند راه حلی برای این دغدغه ها پیدا کند می تواند نسبت به رقبایش متفاوت عمل کند.

این یک گزاره اثبات شده است که هزینه ترغیب مشتریان به خرید مجدد بسیار کمتر از هزینه جذب نیروی جدید است. پس باید فکری اصولی برای مدیریت این مسئله اندیشید.

باشگاه مشتریان سالن زیبایی، باشگاه مشتریان کلینیک های دندانپزشکی، فروشگاه های پوشاک و سایر مراکز مشابه باید شامل ویژگی های مشترکی داشته باشند.

امکانات یک باشگاه مشتریان چیست و یک باشگاه مشتریان چگونه به رشد یک کسب و کار کمک می کند؟ در ادامه مطلب 14 امکانی که یک سیستم باشگاه مشتریان باید در اختیارتان قرار دهد را بررسی خواهیم کرد:

1.ایجاد انگیزه در مشتریان به خرید مجدد:

بعد از هر بار خرید مشتری مبلغی از خرید مشتری به عنوان اعتبار به حسابش باز گردانده می شود که معمولا این اعتبار درصدی از مبلغ خرید مشتری است. مشتری می داند که در دفعه بعدی که می خواهد از شما خرید کند می تواند بخشی از مبلغ فاکتورش را از اعتبارش پرداخت کند. بنابراین مشتری هر بار با حس برنده بودن از فروشگاه شما خارج می شود. و در فکر خریدی دیگر از شما ست.

 

2. اختصاص امتیاز و اعتبار بر اساس میزان خرید و تعداد دفعات خرید مشتری:

بهتر است در یک سیستم باشگاه مشتریان طرح های امتیاز و اعتبار دهی به مشتریان متنوع باشد. مثلا بر اساس تعداد دفعات مراجعه مشتری و یا بر اساس خرید مبلغ مشخصی از خرید مشتری به او امتیاز و اعتبار بدهیم. مبالغ خرید مشتریان متفاوت است. یک مشتری ممکن است کم به شما مراجعه کند ولی مبلغ خرید بالایی داشته باشد. اما ممکن است دسته ای از مشتریان بارها به شما مراجعه کنند ولی مبلغ خرید آن ها کم باشد. بنابراین یک سیستم باشگاه مشتریان جامع سیستمی است که بتواند برای همه حالت های رفتار مشتری راه کاری داشته باشد.

 

3. ایجاد انگیزه در مشتریان برای خرید بیشتر با استفاده از امکان گروه بندی مشتریان:

با گروه بندی مشتریان می توانید دسته های اعتباری مختلفی ایجاد کنید. و مشتری با قرار گرفتن در هر گروه به امتیاز و اعتبار مشخصی برسد. به عنوان مثال سه گروه برنزی، نقره ای و طلایی ایجاد کنید و اعتبار دهی های متفاوت برای هر گروه در نظر بگیرید. به مشتری خود بگویید اگر سقف خریدش به مبلغ مشخصی رسید می تواند به گروه بالاتر برود و از تسهیلات ویژه تری برخوردار شود.

 

4. ایجاد انگیزه در مشتریان فعلی برای معرفی مشتریان جدید:

هدف نهایی از راه اندازی باشگاه مشتریان، ترغیب مشتریان فعلی به تبلیغ کسب و کار است. یک سیستم باشگاه مشتریان جامع باید راهکاری برای انجام این مهم داشته باشد. به عنوان مثال وقتی یکی از مشتریان فعلی، مشتری جدیدی را به سیستم معرفی می کند؛ میزانی اعتبار به او اختصاص داده شود. و یا هر بار که شخص معرفی شده خریدی را انجام می دهد درصدی از مبلغ خریدش به عنوان اعتبار به شخص معرفی کننده اعطا شود.

 

5. ایجاد انگیزه برای خرید دیگران با استفاده از کارت هدیه:

کارت هدیه یکی دیگر از ابزارهایی است که به جذب مشتری جدید کمک می کند. کارت هدیه را می توانید به مشتریان فعلی خود اعطا کنید تا آن ها افرادی دیگر را به مجموعه شما معرفی کنند. همچنین می توانید در برگزاری جشنواره ها و همایش ها کارت های هدیه خود را توزیع کنید. بهتر است کارت های هدیه دارای شناسه باشند و مشخص شود مشتریان جدید با چه روشی به سیستم شما جذب شده اند.

 

6. برگزاری جشنواره در مناسبت های مختلف و اعطای اعتبار هدیه:

یک سیستم باشگاه مشتریان جامع باید امکان اعطای اعتبار هدیه در تاریخ های مشخص را داشته باشد. معمولا در مناسبت ها میزان خرید بالا می رود و شما باید به این فکر باشید که سهم از بازار بیشتری را به خود جذب کنید.

 

7. ارزش گذاری متفاوت برای کالاها و خدمات:

در یک کسب و کار ممکن است بخواهید مشتری را ترغیب به خرید کالا یا خدمات خاصی کنید. در این صورت می توانید به آن کالا یا خدمات امتیاز یا اعتبار ویژه ای بدهید و مشتری راحت تر آن کالا را انتخاب کند.

 

8. مناسبت های مهم شخصی را به مشتریان خود تبریک بگویید:

تبریک گفتن روز تولد و سالگرد ازدواج به مشتری حس صمیمت و نزدیکی بیشتری می دهد.

 

9. ثبت نظرات مشتریان و تحلیل نظرات آن ها:

یکی از بزرگترین تفاوت ها بین کسب و کارهای عادی با کسب و کارهای موفق سیستم نظرسنجی از مشتریان است. نظرسنجی به شما کمک می کند از میزان کیفیت خدمات خود مطلع شوید. و اگر نقصی در سیستم کسب و کار شما وجود داشته باشد بتوانید آن را به موقع رفع کنید. همچنین نظرسنجی به مشتری شما حس مهم بودن می دهد. شما می توانید به پاس وقتی که مشتری برای ثبت نظر خود گذاشته است به او میزانی اعتبار هدیه بدهید.

 

10. آگاه کردن مشتری از میزان اعتبار و امتیاز آن ها:

یکی از معیارهای موفقیت سیستم باشگاه مشتریان، اطلاع رسانی درست به مشتریان در خصوص میزان اعتبار و امتیاز آن ها است. باید همه این اطلاعات را شفاف و دقیق و به موقع در اختیار مشتری قرار دهید.

 

11. گزارش گیری از مشتریان غیر فعال:

باشگاه مشتریانی برای کسب و کار خود انتخاب کنید که علاوه بر توجه به مشریان فعال و وفادار به مشتریان غیرفعال نیز توجه داشته باشد. پیدا کردن علت خرید نکردن مشتریان قبلی می تواند باعث رشد و بهبود ارائه خدمات شما شود.

 

12. توزیع خرید مشتری در همه روزهای هفته:

بعضی از کسب و کارها فقط در روزهای مشخصی از هفته مشتری دارند. و در سایر روزهای هفته فروش آن ها بسیار کم می شود. شما با سیستم باشگاه مشتریان خود باید بتوانید روزهای هفته را ارزش گذاری کنید و به مشتری اعلام کنید اگر روز مشخصی به شما مراجعه کند میزانی امتیاز و یا اعتبار بیشتر خواهد گرفت.

 

13. سیستم گزارش گیری های متنوع و امکان تحلیل رفتار مشتریان:

عصای جادویی باشگاه مشتریان سیستم گزارش گیری آن است. گزارش گیری از همه اتفاقاتی که در یک کسب و کار رخ می دهد و همچنین امکان مقایسه این گزارش ها با هم به شما قدرت پیشی گرفتن از سایرین را می دهد. شما می توانید با استفاده از نتایج گزارش ها متوجه نقاط ضعف و قدرت خود شوید. و با یک استراتژی درست بهتر از قبل به پیش روید.

 

14. مدیریت درست بر اساس داده های واقعی و ثبت شده:

سیستم باشگاه مشتریان در واقع دستیاری هوشمند برای مدیران کسب و کارها محسوب می شود. یک مدیر شاید نتواند در همه ساعت ها در همه بخش های سیستم حضور داشته باشد. اما با استفاده از باشگاه مشتریان می تواند روند اتفاقات جاری در سیستم را مشاهده کند. و بهتر تصمیم بگیرد.

 

همه چیز در خصوص راه اندازی باشگاه مشتریان و چگونگی توسعه کسب و کار توسط نرم افزار باشگاه مشتریان

شرکت کارت پرداز با تحلیل رفتار مشتریان و بررسی نیازهای کسب و کارهای مختلف اقدام به طراحی نرم افزار باشگاه مشتریان برای عموم کسب و کارها کرده است. در این سال ها نظرات و پیشنهادات مشتریانش باعث رشد و بهبود نرم افزار باشگاه مشتریان شده است. همه اطلاعات این نرم افزار را می توانید در سایت https://customer-club-software.ir/ مشاهده کنید.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز