7 راه شگفت انگیز برای تبدیل سررسید تبلیغاتی به هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت
در تهیه کالاهای تبلیغاتی، شخصیسازی همیشه حرف اول را میزند. در واقع تبلیغات بدون شخصی سازی، هیچ معنایی ندارد. در واقع، حتی اگر برای شخصی سازی هدایای تبلیغاتیتان، زمان یا هزینه قابل ملاحظهای را هم سرمایه گذاری کنید، مطمئناً به زودی تأثیر آن را خواهید دید.
مدتهاست که سررسید و سالنامه و تقویم رومیزی و دیواری، به عنوان یک هدیه مؤثر و منحصر به فرد در پایان سال رونق خاصی پیدا میکند. مهمترین مزیت سررسید تبلیغاتی پرکاربرد بودن آنهاست. در واقع، شاید شما انتخابهای زیادی برای تهیه هدایای تبلیغاتی داشته باشید، اما موارد پرکاربرد در میان آنها خیلی زیاد نیست.
با این حال، آیا واقعاً سررسید تبلیغاتی میتواند پابهپای سایر انواع روشهای جذب مخاطب به افزایش شهرت کسب و کار شما منجر شوند؟
آیا سررسید توان این را دارد که مانند هدایای تبلیغاتی پر فروش دیگر مانند خودکار تبلیغاتی یا پوشه دکمه دار یا ساک دستی پارچه ای که در سایت هدایای تبلیغاتی بهرنگ موجود است، فروش کسب و کار شما را چند برابر کند؟
در ادامه قصد داریم به شما عواملی که را بگوییم که باعث می شود "سررسید تبلیغاتی به یک از ارزان قیمت ترین هدایای تبلیغاتی نسبت به بازدهی که دارد تبدیل شود" و به معرفی شماری از عواملی که میتواند بر اثر بخشی سررسید تبلیغاتی شما مؤثر باشد، میپردازیم. بنابراین، اگر به دنبال یک استراتژی تبلیغاتی مؤثر و پربازده هستید، مطالعه ادامه این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید. این پست صرفاً مخصوص شما است!
1.طراحی سررسید، به طور کلی شامل طراحی صفحات و جلد سررسید میشود. در تهیه صفحات سررسید، علاوه بر این که لازم است در هر صفحه، تاریخ روز و مناسبتهای مهم آن روز را ذکر کنید، خیلی عالی است اگر پیش زمینهای از نشان تجاری خود را نیز بر روی صفحات درج کنید. البته توجه داشته باشید که این پیش زمینه باید آنقدر کمرنگ و ملایم باشد که با متنهایی که قرار است مخاطب بر روی آن بنویسد، مخلوط نشود.
2. یک تصویر منحصر به فرد انتخاب کنید
در طراحی جلد سررسید تبلیغاتی، خیلی عالی است که از یک تصویر مناسب استفاده کنید. در انتخاب این تصویر، حتماً دقت کنید که باید آن قدر خاص و متفاوت باشد که مخاطبتان با مشاهده آن، بلافاصله نام تجاری شما را به یاد بیاورد. البته هیچ الزامی نیست که طرح روی جلد سالنامه، صرفاً نشان تجاری کسب و کارتان باشد. اما با این حال، بهتر است که اشارهای به نام یا نشان تجاری شما نیز در آن پیدا باشد. همچنین، در این انتخاب حتماً سلیقه مخاطبان خود را هم در نظر داشته باشید. در انتهای طراحی نیز، فرض کنید که سررسیدای با آن طرح جلد، در قفسه یک فروشگاه قرار دارد. آیا حاضرید که برای داشتن آن، پولی بپردازید؟ اگر پاسختان مثبت است، پس احتمالاً طراحی خوبی از آب درآمده است.
3. جنس جلد و کاغذها: اعتبار کسب و کار شما
مهمترین عاملی که یک سررسید درجه یک را از سایر نمونههای معمولی متمایز میکند، جنس کاغذ صفحات و جلد آن است. همچنین، حتماً توجه داشته باشید که این سررسید قرار است که در مدت یک سال به طور مداوم مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین، اگر انتظار دارید که هر بار که نگاه مخاطب به نشان تجاری شما میافتد، حس خوبی به او منتقل شود، از تهیه سررسیدهای بیکیفیت که پس از مدت کوتاهی مستهلک میشود، صرف نظر کنید.
استفاده از جلدهایی با پوششهای چرم، پلاستیک و یا پوششهای چند لایه، علاوه بر ماندگاری بالا، پرستیژ کسب و کار شما را نشان میدهد. از سوی دیگر، اگر سیاستهای محیط زیستی ویژهای برای شرکت خود تعریف کردهاید که طیف انتخابهایتان را محدود میکند، کاغذهای تجزیه پذیر گزینه خوبی برای استفاده در سررسیدهای شما هستند.
4. سررسیدهای کاربردی و انعطاف پذیر طراحی کنید
مطمئناً مشتریان و مخاطبان شما، همه کاملاً مشابه نیستند. به همین دلیل، قرار نیست که همه آنها، یک نوع خاص از سررسید را بپسندند و همچنین انتظارات یکسانی از سررسید داشته باشند. بنابراین در تهیه سررسید تبلیغاتی حتماً مراقب باشید که خودتان بیش از اندازه اعمال سلیقه نکنید و نگاهی هم به انواع سررسیدهای پرفروش و پرکاربرد داشته بیندازید. سعی کنید که ویژگیهای مثبت آن سررسیدها را نیز در سررسید خود بگنجانید. همچنین، خودتان را به جای مخاطبتان بگذارید و حدس بزنید که مخاطب به طور روزانه قرار است چه استفادهای از این سررسید داشته باشد. سررسید شما باید بتواند همه خواستههای او را برآورده کند.
از دیگر مواردی که میتواند سررسیدها را هرچه بیشتر کاربردی کند و به عنوان هدیه تبلیغاتی ارزان قیمت نسبت به بازدهی که دارد، تبدیل کند افزودن بعضی موارد جزئی مانند، گیره نگهدارنده خودکار تبلیغاتی یا کِش بسته نگه داشتن سررسید است. این جزئیات کوچک، علاوه بر کاربردی کردن سررسید، ریزبینی شما را به مخاطب نشان میدهد.
5. سلایق همه مخاطبان را در نظر بگیرید
شما به عنوان صاحب یک کسب و کار، اصلاً قرار نیست که تنها یک نوع سررسید تهیه کنید. چرا که نیازها و سلایق مخاطبان مختلف، متفاوت است. برای مثال، بعضی از ما، تنها نیاز به سررسیدایی داریم که تمام مناسبتها را به ما یادآوری کند، و نیازی به فضای زیاد برای ثبت یادداشتها نداریم. اما بعضی از مخاطبان شما ممکن است عادت داشته باشند که ایدهها و اشتغالات ذهنیشان را به طور روزانه در سررسید ذکر کنند. این مخاطبان احتمالاً سررسید با کاغذ A4 را بیشتر میپسندند.
از طرفی، تهیه چند نوع سررسید به جای یک نوع، تغییر چندانی در هزینههای تمام شده ایجاد نمیکند. در نتیجه، خیلی خوب است که سررسیدهایی با ابعاد A4، A5 یا حتی اندازه جیبی تهیه کنید و عملاً دست مخاطبان خود را در انتخاب سررسید مطلوبشان باز بگذارید. همچنین، اگر احتمال میدهید که شماری از مشتریان شما علاقهمند به رسم شکلها و طرحهای مفهومی در صفحات سررسید هستند (مثلاً هنرمندان و یا مهندسان)، شاید بهتر باشد که یک نوع سررسید با صفحات فاقد خط زمینه نیز طراحی کنید. همچنین وجود نقشهها و یا جداول پرکاربرد در ابتدا یا انتهای سررسید نیز میتواند برای آنها بسیار جذاب و کاربردی باشد.
6. به طور مداوم کسب و کارتان را یادآوری کنید
هرچند بر روی جلد سررسید و همچنین بیشتر صفحات آن، اشارهای به نام و نشان تجاری شما میشود، اما احتمالاً پس از چند هفته استفاده مکرر از سررسید، آن طرحها و نمادها دیگر توجه مخاطب را جلب نمیکند. با این حال، یکی از مؤثرترین روشهایی که میتواند کسب و کار شما و فعالیتهای آن را همیشه در ذهن مخاطب تازه نگه دارد، ذکر رخدادها و مناسبتهای کلیدی شرکت شماست. این مناسبتها میتواند شامل زمان افتتاح شرکت و یا دریافت یک تقدیرنامه باارزش باشد.
از سوی دیگر، در چاپ و تولید سررسید ، این طور متداول است که در هر صفحه یک نقل قول انگیزشی ذکر میشود. اما همین نقل قولها نیز پس از مدتی یک حالت یکنواخت و خسته کننده به خود میگیرد. پیشنهاد میکنیم برای جلوگیری از این یکنواختی و همچنین تبلیغ کسب و کار خود، به صورت یک یا چند صفحه در میان، به جای ذکر نقل قول، به معرفی مختصر یک محصول و یا یکی از خدمات شرکت خود بپردازید.
7. فضا کاملاً رقابتی است
هرچند تهیه سررسید و تقویم رومیزی و ارائه آن به مشتریان، یک ایده خلاقانه تبلیغاتی است، اما به خاطر داشته باشید که تنها شما نیستید که به این فکر افتادید. برای مثال، احتمالاً تجربه این را داشتهاید که در ابتدای سال چندین سررسید مختلف دریافت کردهاید، اما تنها یکی از آنها را به طور مداوم مورد استفاده قرار دادهاید. بنابراین، اگر قرار است نتیجه مثبتی از این استراتژی تبلیغاتی نصیبتان شود، سررسید شما باید بهترین باشد.
امیدواریم با رعایت نکاتی که در بالا ذکر شد و همچنین مشورت با مشاوران مجرب مؤسسه ما، سررسید تبلیغاتی کسب و کار شما، انتخاب اول مشتریانتان برای استفاده در تمام طول سال باشد. همچنین، اگر پس از مطالعه این پست، همچنان سؤالی در مورد سررسیدهای تبلیغاتی در ذهنتان باقی مانده، همکاران ما با کمال میل پاسخگوی شما خواهند بود. راههای ارتباطی با ما را میتوانید در همین صفحه پیدا کنید.
تلفن : 33072082
موبایل : 09129330940
سایت : www.behrangdesign.ir