تاثیر دیجیتال مارکتینگ سپنتا بر افزایش فروش
یک سایت به روش های گوناگونی می تواند در صدر نتایج گوگل قرار بگیرد که افراد این وظیفه را بر عهده شرکت های سئو می گذارند و در مقابل خواهان استفاده از تمامی روش های موثر و البته قانونی میباشند.
بازاریابی اینترنتی و بهینه سازی وب سایت
امروزه استفاده و گشت و گذار در اینترنت در بین عموم افراد بسیار رواج دارد این امر سبب می شود تا صاحبان سایت جهت قرار گیری در صدر نتایج گوگل با یکدیگر رقابت کنند. البته برای تحقق چنین خواسته ای باید افراد با مفاهیم دیجیتال مارکتینگ، سئو، شرکت های سئو و موارد بسیاری آشنا شوند. در واقع امروزه سایت ها خود عامل خرید و فروش و کسب درآمد هستند در نتیجه افراد سعی خواهند داشت در رتبه بالایی قرار گیرند چرا که این عمل سبب جذب مخاطب و افزایش درآمد می شود با این حال یک سایت به روش های گوناگونی می تواند در صدر نتایج گوگل قرار بگیرد که افراد این وظیفه را بر عهده شرکت های سئو می گذارند و در مقابل خواهان استفاده از تمامی روش های موثر و البته قانونی می باشند.
در این مقاله به بررسی مفاهیم سئو، سئو داخلی و خارجی، شرکت سئو، دیجیتال مارکتینگ، ابزار و اهداف آن می پردازیم.
سئو چیست؟
امروزه سایت ها نقش بسیاری در افزایش آگاهی و پاسخ به سوالات افراد دارند ولیکن در میان سایت های فراوان، کدام سایت ها در جذب مخاطب موفق هستند؟ چه سایتی می تواند در صدر نتایج گوگل قرار گیرد؟ چه عواملی بر کیفیت و رتبه سایت تاثیر گذار می باشد؟ جهت پاسخ به چنین سوالاتی افراد باید با مفهوم سئو (SEO) آشنا شوند. در واقع موتور های جستجوگر گوگل دارای استاندارد هایی جهت رتبه بندی سایت ها می باشند که در صورت رعایت چنین استاندار هایی توسط طراحان سایت، موتور های جستجوگر گوگل سایت شما را به سهولت بازیابی می کند و آن را در صدر نتایج گوگل برای مخاطب نمایش می دهند. فاکتورهای بسیاری مانند کلمات به کار رفته در متن و محتویات سایت، تصاویر، لینکهای ورودی به سایت شما، در سئو و در نهایت در افزایش رتبه سایت تاثیر گذار می باشند درنتیجه در طراحی سایت توجه به سئو و موارد وابسته به آن بسیار حائز اهمیت می باشد.
تا اینجا تا حدودی با مفهوم سئو آشنا شده اید ولیکن به صورت دقیق می توان سئو را مجموعه فعالیت هایی نامید که طراحان سایت و تولید کنندگان محتوا انجام می دهند تا سایت شما در میان هزاران سایت در صدر نتایج گوگل قرار گیرد.
شرکت سئو چیست و چه وظیفه ای بر عهده دارد؟
طبق توضیحات بالا رتبه یک سایت برای افراد بسیار حائز اهمیت می باشد در نتیجه افراد همواره به دنبال شرکت و افراد متخصصی جهت افزایش رتبه سایت در میان دیگر رقبا هستند که شرکت سئو با به کار گیری از تکنولوژی روز و متخصصان متبحر چنین خدماتی را به افراد ارائه می دهند. در حقیقت شرکت سئو سایت شما را به گونه ای بهینه می کند تا در جستجوی صفحات گوگل در بالاترین رتبه قرار گیرد چرا که حضور سایت در رتبه بالا خود سبب افزایش توجه کاربران به آن می شود.
شرکت های سئو توانایی انجام دو نوع سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه را دارند ولیکن طبق قوانین رسمی گوگل از سئو کلاه سفید استفاده می کنند چرا که سئو کلاه سیاه شاید بتواند در مدت زمان اندک رتبه سایت شما را ارتقا بخشد ولیکن در نهایت، نتایج به صورت کلی از بین می رود و حتی ممکن است سبب بروز آسیب به سایت شود البته در موارد بسیار حساس سایت از سوی گوگل اخطار دریافت می کند. گوگل در رتبه بندی هر سایت بیش از 200 فاکتور را در نظر میگیرد که بخشی از آن را می توان با استفاده از سئو کلاه سفید بدست آورد در زیر به برخی از مواردی که توسط سئو کلاه سفید انجام می شود بیان می کنیم.
- افزایش امنیت وب سایت
- سرعت لود شدن وب سایت برای کاربران
- امکان استفاده از داده های ساختار یافته
- کیفیت محتویات سایت
- قابلیت بک لینک های با کیفیت
- توانایی حضور در انواع شبکه های اجتماعی
- قابلیت بهینه سازی تصاویر به کار رفته در وب سایت
در اصل شرکت های سئو با به کار گیری سئو کلاه سفید می توانند موارد بالا را در سایت اصلاح و یا بهینه سازی نمایند تا سایت توسط موتور های جستجوگر به سرعت بازیابی و در رتبه بالایی قرار گیرد.
سئو داخلی چیست و چه مواردی در سئو داخلی بررسی می شود؟
مدیر سایت جهت افزایش رتبه سایت و البته افزایش موفقیت در بازاریابی اینترنتی فعالیت هایی را انجام می دهد که اغلب افراد آن را با عنوان سئو داخلی یا همان بهینه سازی داخلی می شناسند و مدیر سایت در سئو داخلی موارد زیر را بررسی می نماید.
- بررسی تگ عنوان ها
- بررسی توضیحات متا
- بررسی محتوا و کلمات کلیدی به کار رفته در آن
- بررسی و بهینه سازی تصاویر
- سرعت بارگذاری سایت برای کاربران
- قابلیت نمایش سایت در تلفن همراه
سئو خارجی چیست و آیا بر رتبه بندی سایت تاثیر می گذارد؟
در برابر سئو داخلی، سئو خارجی قرار دارد که با استفاده از فعالیت در شبکه های اجتماعی، استفاده از انواع بک لینک ها و سایت های معتبر دیگر در سایت خود سبب ارتقاء سایت در میان دیگر سایت ها می شود.
نشانه های استفاده از سئو کلاه سیاه
اگر شرکت سئو به شما اطمینان افزایش رتبه سایتتان را در مدت زمان معینی داد بدانید که احتمال استفاده از سئو کلاه سیاه در سایت شما بسیار فراوان و مشهود است در نتیجه برای جلوگیری از این فرایند بهتر است سایت خود را پس از سئو بررسی نمایید و در صورت مشاهده یکی از موارد زیر مطمئن شوید که شرکت از سئو کلاه سیاه در سایت شما استفاده کرده است.
- استفاده بسیار زیاد از بک لینک ها
- استفاده از برخی برنامه های کامپیوتری جهت تولید صفحات بسیار بی ارزش
- استفاده از محتویات تکراری که اصولا کپی شده از دیگر سایت ها می باشد.
شاید سایتی بتواند توسط سئو کلاه سیاه به رتبه بالایی دست یابد ولیکن در نهایت گوگل تک تک موارد را پیدا و حذف می کند و در نهایت رتبه سایت به شکل چشمگیری با افت رتبه در گوگل مواجه می شود.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
امروزه در فضای اینترنت تبلیغات بسیاری صورت می گیرد که در حرفه ی طراحی سایت به آن دیجیتال مارکتینگ گفته می شود در حقیقت دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی دیجیتالی می باشد که افراد با استفاده از تمامی امکان موجود در اینترنت اقدام به تبلیغ محصولات و خدمات می کنند ولیکن دیجیتال مارکتینگ سبب بدست آمدن اطلاعات بسیار ارزنده ای می شود در واقع در بازاریابی دیجیتالی افراد با استفاده از ابزار های چون: وب سایت، ایمیل و شبکه های اجتماعی رفتار کاربران را تحلیل و بررسی می کنند تا در فروش محصولات و خدمات خود موفق تر عمل کنند.
برای دریافت مشاور سئو و خدمات دیجیتال میتوانید از متخصصان شرکت وب گستر سپنتا کمک بگیرید.
ابزار های دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ دارای ابزارهای متنوع می باشد ولیکن برخی از آنها در انجام فرایند دیجیتال مارکتینگ بسیار تاثیر گذار می باشند بدین خاطر اغلب افرادی که دیجیتال مارکتینگ را انجام می دهند از این ابزار ها به نحو احسن استفاده می کنند.
- بهینه سازی انواع سایت
- بازاریابی محتوا
- انواع شبکه های اجتماعی
- بازاریابی ایمیلی
- انواع بازاریابی ویدئویی
- بازاریابی چریکی
- انجام انواع تبلیغات اینترنتی
چنین ابزارهایی سبب افزایش تقاضا برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ در سایت ها می شود. البته لازم به ذکر می باشد که سود دهی بالا در استفاده از این ابزار ها خود عامل بسیار مهمی در استفاده از دیجیتال مارکتینگ می باشد.
اهداف دیجیتال مارکتینگ در سایت:
اهداف دیجیتال مارکتینگ به دو دسته اهداف جزئی و کلی طبقه بندی می شوند که هر کدام دارای ارزش بسیاری در قرارگیری سایت در صدر نتایج گوگل می باشد.
اهداف جزئی:
در اهداف جزئی بیشتر اهداف فردی اهمیت دارد اهدافی چون:
- افزایش تعداد بازدیدکنندگان از سایت
- معرفی برند در فضای اینترنت و آنلاین
- آموزش افراد در فضای اینترنت
- جذب افراد مستعد و با هوش
اهداف کلی:
منظور از اهداف کلی اهدافی می باشد که یک مجموعه برای کسب آن تلاش و با یکدیگر به تعامل می پردازند.
- ایجاد ارتباط صحیح با مشتریان و مخاطبان
- سود و بازگشت سرمایه در کمترین زمان ممکن
- معرفی برند در فضای اینترنت و دیجیتال
- سوق دادن افراد به سمت استفاده از خدمات غیر حضوری در اینترنت مانند خرید کالا و آشنایی با محصولات
برگرفته از سایت وب گستر سپنتا https://websepanta.com شرکت بازاریابی دیجیتال عضو کنسرسیوم سپنتا