نقش نرم افزار CRM چیست؟
در این مقاله می خواهیم درباره این مسئله صحبت کنیم که برای انتخاب یک نرم افزار CRM متناسب با کسب و کار خود، کدام ویژگی ها را باید اولویت بندی کرد و برای انتخاب سی آر ام مناسب تصمیم بگیرید.
چرا باید روی خرید یک نرم افزار سی آر ام مناسب سرمایه گذاری کنیم؟
دلایل متعددی برای سرمایه گذاری روی نرم افزار CRM وجود دارد و ما هر کدام را عمیقا بررسی می کنیم تا به شما در درک اهمیت داشتن یک نرم افزار سی آر ام خوب کمک کنیم.
همه اشتباه می کنند
همه نکات کلیدی مطرح شده در صحبت ها و جلسات با مشتری ها را به یاد می آورید؟ طبیعتا این اتفاق بسیار بعید است و حتی اگر آنها را به صورت یادداشت های کتبی نگه دارید، احتمال گم شدن و از بین رفتن آنها زیاد است. فقط به حافظه تان تکیه نکنید. از فناوری CRM برای ذخیره اطلاعات کلیدی در مکالمات خود استفاده کنید. به اعضای تیم فروش یاد بدهید این اطلاعات را به محض اینکه تماس یا جلسه را به پایان رساندند، وارد نرم افزار کنند.
این کار نه تنها باعث می شود که فروش و پیگیری های کارآمدتری انجام شود؛ بلکه داده های بیشتری برای شما و اعضای سازمان در طولانی مدت جمع آوری می شود.
شاخص های کلیدی را رصد کنید
اگر از سی آر ام استفاده نمی کنید؛ احتمالا تعداد زیادی صفحه اکسل روی کامپیوترتان باز است که از آنها برای ارتباط با مشتری، تعداد فروش و ردیابی معاملات استفاده می کنید. خوب است که این موارد را پیگیری می کنید، اما نگه داشتن همه چیز در صفحات اکسل می تواند باعث ایجاد تنش میان اعضای تیم شود. ( خرید رپورتاژ آگهی : پابلیکا )
با یک نرم افزار CRM، تمام اطلاعات فروش، بازاریابی و ارتباطات کسب و کارتان در یک مکان قرار دارند. این برنامه به شما امکان می دهد پیش بینی های فروش دقیق تری ایجاد کنید و فرایند فروش را بر اساس یک مدل درآمد قابل پیش بینی ایجاد کنید.
اطلاعات را محرمانه نگه دارید
یکی دیگر از مشکلات داشتن چند فایل اکسل حاوی اطلاعات مورد نظر، ناامنی آن است. علاوه بر این، اگر این داده ها و یا فایل ها از بین بروند؛ بازیابی آنها بسیار سخت است. برخی از پلتفرم های CRM از جمله نرم افزار سی آر ام دیدار؛ تحت وب و به اصطلاح نرم افزار CRM ابری محسوب می شوند. یعنی شما نگرانی در مورد امنیت داده های خود ندارید. همه چیز در سرورهای امن در فضای ابری ذخیره می شود. در این صورت جای اطلاعات شما؛ خیلی مطمئن تر و امن تر از آن است که در کامپیوتر شخصیتان ذخیره شوند.
همکاری تیم های مختلف کسب و کار
مشکل دیگری که نگهداری نامنظم داده های مشتریان ایجاد می کند؛ چگونگی کار با تیم های دیگر است. هر کس راه خود را برای انجام کارها دارد، و در نتیجه داده های یکسان در چندجا ذخیره می شوند.
با تجمیع کل سازمان در یک پلتفرم، یک روش استاندارد برای انجام کارها و یک محل نگهداری برای داده های مشابه وجود دارد. اعضای تیم بازاریابی می توانند ببینند که کدام کانال های تبلیغی منجر به تولید سرنخ می شوند؛ در همان حال تیم فروش می تواند به داده های قدیمی دسترسی داشته باشد تا ارتباطات قوی تری با مشتری ها ایجاد کند.
به دنبال چه ویژگی هایی در سی آر ام باشیم؟
هنگام ارزیابی یک نرم افزار CRM اطمینان حاصل کنید که آنها شامل قابلیت هایی برای کمک به فروشندگان شما در انجام کارهای خود باشند.