خبرگزاری کار ایران

ایمان مخلصی در سمینار رقابت های استارت آپی:

تولید محتوا نقطه عطف بازاریابی آرایشگاه اینترنتی

تولید محتوا نقطه عطف بازاریابی آرایشگاه اینترنتی
کد خبر : ۷۷۲۱۴۹

دوازدهمین سمینار رقابت­های استارت­آپی، روز دوشنبه (۱۳ خرداد ماه) در دانشگاه امیرکبیر تهران و با محوریت «آرایشگاه اینترنتی» برگزار شد.

به گزارش ایلنا ، در این رویداد مدیران آرایشگاه­های آنلاین با تجربیات استارت آپی آشنا شده و به هم اندیشی در این زمینه پرداختند. ایمان مخلصی، مدیرعامل شرکت کلون تجارت پیشگام و موسس آرایشگاه اینترنتی کلون در ابتدای این جلسه، در زمینه معرفی این استارت آپ گفت: «آرایشگاه اینترنتی گزینه سوم پیش روی خانم­ها برای انتخاب نحوه دریافت خدمات آرایشی است. این یعنی در حال حاضر تمام سرویس­های آرایشی در سطح شهر و کشور در حال انجام است. قبل از این تنها دو گزینه پیش روی خانم­ها قرار داشت. یعنی زنان با روش خودآرایی یا مراجعه به سالن­های آرایشی، خدمات زیبایی دریافت می­کردند. آرایشگاه اینترنتی در واقع گزینه سوم و نوینی است که پیش روی بانوان قرار گرفته است؛ و زنان به کمک آن می­توانند آرایشگاه را به جایی که دوست دارند، بیاورند. تجربه استفاده از آرایشگاه اینترنتی یعنی دریافت خدمات آرایشی با قوانین و آرامش دلخواه مشتری در محل امن خودش.»

 مخلصی در ادامه با اشاره به اینکه هر کسب و کار برخط به دلیل یک «نیاز» پا به عرصه می­گذارد، ادامه داد: «ما با شناخت مسالۀ نیاز در بازار، آرایشگاه اینترنتی کلون را راه­اندازی کردیم. به همین خاطر برای پاسخ صریح به این نیاز باید به شکلی عمیق به مزایای استفاده از چنین آرایشگاهی می­پرداختیم. در حال حاضر مزایای استفاده از آرایشگاه اینترنتی برای مخاطبان (مشتریان) کاملا مشخص شده است. اما به طور مثال می­توانم بگویم هزینه سرویس­های آرایشی و ماساژ در آرایشگاه اینترنتی ما به صورت ثابت و یکسان است. بنابراین شما در هر جای شهر باشید، هزینه مشخصی را که از قبل تعیین شده است برای دریافت سرویس آرایشی پرداخت می­کنید. همچنین مشتری یک آرایشگاه اینترنتی برای دریافت سرویس نیازی به تلف کردن زمان و در اصطلاح پشت صف ماندن ندارد. در یک آرایشگاه اینترنتی چون سفارش به صورت آنلاین از طریق اپلیکیشن یا وبسایت ثبت می­شود، آرایشگر راس ساعت به محل مشتری مراجعه کرده و خدمات را به ایشان ارائه می­کند.»

موسس آرایشگاه اینترنتی کلون با بیان اینکه آرایشگاه اینترنتی به اندازه آرایشگاه فیزیکی مجهز است، گفت: «در حال حاضر آرایشگاه اینترنتی کلون ۷۸ سرویس زیبایی، آرایشی و ماساژ را به بانوان ارائه می­کند. خدمات ما فقط برای بانوان ایرانی و توسط خانم­ها انجام می­شود. ما برای شروع فعالیت نیازمند دریافت مجوزهای لازم بودیم به همین خاطر با کسب مجوز ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجوز اینماد برای ایمنی پرداخت از بهمن ۹۶ در شهر تهران آغاز به کار کردیم. البته از ابتدای سال ۹۷ موفق شدیم سرویس­های آرایشی را به شکل فراگیر در شهر تهران ارائه دهیم و در اردیبهشت گذشته اپلیکیشن ما وارد «بازار» شد.

مدیرعامل شرکت کلون تجارت پیشگام با عنوان دلایل گسترش فعالیت آرایشگاه اینترنتی کلون ادامه داد: «در یک ماه گذشته با حضور اپلیکیشن کلون و با توجه به محدودیت در انتشار نسخه ios، حدود ۱۵۰۰ نصب فعال داشته­ایم. همین مساله باعث شد که ما کار را از شهر تهران فراتر ببریم. در حال حاضر همکاران ما در حال تکمیل تیم در شهرهای شیراز، اصفهان، مشهد، کرج هستند و رایزنی­ها برای شروع فعالیت در شهر اهواز هم انجام شده است.»

تولید محتوا نقطه عطف بازاریابی آرایشگاه اینترنتی

مخلصی در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان سمینار در زمینه چگونگی رزرو نوبت در آرایشگاه اینترنتی گفت: «به طور کلی ما یک سامانه برای تعیین وقت آرایشگاه یا واسطه­ای میان آرایشگر و مشتری نیستیم. آرایشگاه اینترنتی کلون از این شکل کسب و کار فراتر رفته است. کلون یک آرایشگاه اینترنتی است. یعنی ما هیچ معرفی یا رزرو وقت و نوبتی برای مخاطب انجام نمی­دهیم؛ بلکه به عنوان یک آرایشگاه واقعی همکاران آرایشگر و متخصصی داریم که در صورت ثبت سفارش خدمات ارائه می­دهند. با این تفاوت که آرایشگاه اینترنتی محدود به مکان فیزیکی نیست و خدمات را در منزل یا محل کار مشتری ارائه می­کند. این یعنی رقابت ما با استارت آپ­های خدماترسان نیست، بلکه ما رقیبی برای سالن­های آرایشی هستیم. در نتیجه تعرفه و آرایشگر مشخص داریم و به عنوان یک برند خدماتی درست مانند یک مدیر سالن زیبایی در ارتباط مستقیم با مشتری هستیم.»

موسس آرایشگاه اینترنتی کلون در پاسخ به پرسش یکی دیگر از مخاطبان در زمینه فراهم کردن امنیت برای ورود به منزل مشتری گفت: «از ابتدای کار این سوال یکی از مهم­ترین دغدغه­های مخاطبان ما بوده است. در مرحله اول توجه داشته باشید که ما علاوه بر فراهم کردن امنیت مشتری باید امنیت آرایشگر را نیز تامین کنیم. در تمام کسب و کارهای آنلاین آن چه در ابتدا نیاز است به آن تکیه کنیم، طی مراحل قانونی است. البته ما در آرایشگاه اینترنتی کلون به این مراحل قانونی مراحل دیگری (برای تامین هرچه بیشتر امنیت طرفین) اضافه کردیم. قانون کسب و کارهای خانگی از ما می­خواهد از همکاران آرایشگرمان اطلاعات هویتی کامل داشته باشیم. به همین خاطر در بررسی اولیه آرایشگران کلون باید مدارک هویتی شخصی، اطلاعات فنی و حرفه­ای و گواهی عدم سوء پیشینه داشته باشند. این تمام چیزی است که قانون از ما خواسته است.»

مخلصی در ادامه با اشاره به اینکه زیبایی برای بانوان بسیار اهمیت دارد، گفت: «ما می دانیم که زیبایی برای بانوان بسیار اهمیت دارد. می­توان گفت طلبِ زیبایی نقطه مشترک تمام زنان در جهان است. بنابراین افرادی که ما به خانه و محل امن مشتری می­فرستیم، همکاران ما هستند که با حساسیتی بسیار بالا چه از نظر شخصیتی و چه از نظر تخصصی انتخاب می­شوند. از سمتی همان طور که اشاره شد، چون زنان و درخواست­هایشان برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد، ما فرهنگ ارائه خدمات به سبک کلون را طی یک مرحله کاملا پیچیده به همکارانمان آموزش می­دهیم. در واقع یک آرایشگر طی مصاحبه­های مختلف و آموزش­های بسیار به سمتی حرکت می­کند که کلون می­خواهد خدمات ارائه دهد و بدین طریق است که ما نحوه خدماترسانی در زمینه آرایش و زیبایی را تغییر داده­ایم.»

وی در ادامه توضیح داد: «همان فرآیندی که ما برای استخدام یک متخصص آرایشی داریم، برای مشتری به شکلی دیگر انجام می­شود. وقتی هویت و نشانی یک فرد در سامانه ما ثبت می­شود، قانون اجازه ارائه سرویس را برای ما صادر می­کند. با این حال ما با تماس­های تلفنی، خانم بودن مشتری را تایید کرده و با چند سوال هویتی از او شرایطی ایمن را برای آرایشگرمان نیز فراهم می­کنیم. از سمتی تمامی کسب و کارهایی که مجوز اینماد دارند نسخه­ای از فاکتورهایشان (در صورت وجود درخواست یا شکایت) به پلیس فتا ارسال می­شود. به خاطر داشته باشید حساسیت انتخاب آرایشگر در کلون بسیار بالاست و در حال حاضر از هر هفت، هشت نفر آرایشگری که به ما مراجعه می­کنند، به دلیل فیلترهای مختلف تنها یک نفر به عنوان همکار انتخاب می­شود.»

مخلصی در پاسخ به این سوال که نقطه قوت مارکتینگ(بازاریابی) در کلون چیست؟! تشریح کرد: «از ابتدای حضور وبسایت کلون در دنیای مجازی، ما در حوزه تولید محتوا بسیار فعال و دقیق فعالیت کردیم و همین تولید محتوا تبدیل به نقطه عطف فعالیت ما شد. همین حالا وقتی به وبسایت کلون مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که تاکنون بیش از چهارصد مقاله مرتبط در همه حوزه­های مربوط به زنان روی وبسایت ما کار شده است. با این تفاسیر کلون در سرچ گوگل بسیار خوب دیده شد. اگر کلمه «آرایشگاه» را سرچ کنید، ما در صفحه اول هستیم، با این که ما یک آرایشگاه اینترنتی و در رقابت با بسیاری آرایشگاه­های فیزیکی هستیم. این یکی از حوزه هایی بوده که ما در بازاریابی با نگاهی قوی و ویژه به آن پرداختیم.»

تولید محتوا نقطه عطف بازاریابی آرایشگاه اینترنتی

مدیر استارت آپ کلون درباره پرسش یکی دیگر از مخاطبان راجع به نقطه ضعف آرایشگاه اینترنتی پاسخ داد: «مهم­ترین نقطه ضعف ما در حال حاضر این است که جدید هستیم! ما در حوزه­ای کار می­کنیم که تقریبا تنها محسوب می­شویم. یکی دو رقیب دیگر هم هستند اما نیاز ما یک رقیب جدی است؛ چراکه علاوه بر تلاش خودمان رقابت روشنگر راه ماست. اینکه ما به عنوان یک آرایشگاه اینترنتی فکر می کنیم که تمام قد عمل می کنیم در جای خود بسیار پسندیده است، اما یک رقیب قوی امکان مقایسه را برای ما فراهم می کند. این یعنی بازخوردهای مثبت مشتریان ما تا امروز بسیار لذت بخش است اما حضور رقیب می تواند به رشد مفهومی به نامِ آرایشگاه اینترنتی کمک کند.»

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز