همه رقبای بیسو را بشناسید
بیسو خودروی تازهواردی است. آنقدر تازهوارد که سال گذشته دومین باری بود که خودروهای خود را پیشفروش کرد. بنابراین اگر شما هم با این خودروی چینی آشنا نیستید خیلی عجیب نیست. با این حال وقتی سایت دیوار را باز کنید احتمالا محصولات زیادی از آن را در این سایت برای خرید و فروش پیدا میکنید.
با قرار داشتن در زمانهای که واردکنندههای خودرو رفیق نیمه راه میشوند و به خاطر تحریمها نمایندگیشان را از کشور ما به سرعت جمع میکنند، شناختن نمایندگی بیسو اولین قدم برای اعتماد کردن به این برند تازهوارد است. سیف خودرو همان شرکتی است که چند سال قبل سوبارو لگاسی را از ژاپن وارد کشور میکرد.
کسی که دنبال خرید بهترین محصول بیسو باشد به t5 فکر میکند. اگرچه این خودرو یک پیشرانه 1.5 لیتری دارد اما با همین موتور کوچک 147 اسب بخار و حداکثر گشتاور 250 نیوتن متر را از طریق یک جعبه دنده هشت سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل میکند. رانندههای قدیمی احتمالا تحمل شنیدن اینکه خودرویشان یک پیشرانه کوچک کمتر از دولیتری داشته باشد را ندارند اما واقعیت این است که به مرور زمان همه خودروسازها تلاش داشتهاند تا از حجم موتورشان کم و به قدرتشان اضافه کنند.
علت توان بالای بیسو هم به توربوشارژ آن برمیگردد اما با این حال هنوز از نظر شتاب در مقایسه با رقبای ژاپنی یا کرهای، اروپایی و آمریکایی که موتورهای مشابهی دارند رقابت را میبازد. مثلا فورد ST با سه سیلندر توان تولید 197 اسب بخار را دارد. با این وجود اگر واقعبین باشیم خواهیم دید که قدرت تولید شده در بیسو T5 در مقایسه با خودروهای مشابه داخلی بسیار شگفتانگیز هم هست. برای مثال جک S3 با همین حجم موتور تنها 112 اسب بخار تولید میکند و گشتاور آن به 146 نیوتن متر میرسد. بیسو t3 برخلاف t5ابعاد کوچکتری دارد ولی ابعاد بزرگتر و قیمت مناسب t5 باعث شده که این خودرو ارزانترین هفتنفره بازار باشد.
در حال حاضر بی وا دی s7، تیگو 7 دو رقیب مهم خودروهای هفتنفره برای بیسو هستند. در این دستهبندی اگرچه سانتافه و کیا موهاوی و میتسوبیشی پاجرو هم قرار میگیرند اما اگر کسی که برای مثال به تویوتا لندکروزر فکر کند احتمالا از کنار اسم بیسو هم گذر نخواهد کرد.
مدل |
قیمت |
سانتافه 2017 |
800 میلیون تومان |
میتسوبیشی پاجرو 2010 |
610 میلیون تومان |
موهاوی 2011 |
445 میلیون تومان |
بیسو t5 |
250 میلیون تومان |
تویوتا لندکروزر 2013 |
یک میلیارد و 700 میلیون تومان |
با اینکه بیسو از نظر شتاب و به خصوص ظاهر چند پله بهتر از تیگو است اما تیگو 7 320 میلیون قیمت دارد. هر دو در مقایسه با اینکه از چین به ایران آمدهاند اما گرانقیمتهای این بازار هستند. اولین تفاوتشان این است که بیسو جعبه دنده هشت و تیگو شش سرعته دارد. در نتیجه به خاطر هشت سرعته بودن فشار کمتری به پیشرانه در بیسو وارد میشود. تفاوت دیگری که وزنه ترازو را به نفع چری خم میکند این است که به خاطر 200 کیلوگرم تفاوت وزن چری و بیسو، تیگو میتواند شتاب بیشتری را به سرنشینان هدیه دهد. با این حال بیسو ظرافت بیشتری در طراحی خودرو داشته و ظاهر آن بیشتر از خودروی لوکس چری میتواند دل ببرد. برای خرید هر کدام از این دو خودرو میتوان وارد سایت دیوار شد و شرایط خرید فروشندهها را با هم مقایسه و بررسی کرد.