هزینه تبلیغات گوگل ادز چقدر است؟
یکی از اصلی ترین فاکتورها و شاید مهمترین آنها در زمینه تبلیغات، بودجهی مورد نیاز و ساختار مدیریت هزینه های تبلیغاتی است
هزینه تبلیغات قابل مدیریت و شفاف در گوگل ادز
یکی از اصلی ترین فاکتورها و شاید مهمترین آنها در زمینه تبلیغات، بودجهی مورد نیاز و ساختار مدیریت هزینه های تبلیغاتی است. گوگل ادز به عنوان محبوب ترین و پرکاربردترین سیستم تبلیغات آنلاین، نگاهی ویژه و منحصر به فرد به بحث هزینه های تبلیغاتی آگهی دهندگان دارد. در این فرآیند شما به صورت شفاف و دقیق می دانید که بودجهی تبلیغاتی شما در چه روزهایی، بر مبنای کدام کلمات کلیدی و برای مشاهدهی کدام یک از خدمات یا محصولاتتان هزینه شده است.
در واقع اگر بخواهیم تنها در دو کلمه، ساختار بودجه و هزینه های مورد نیاز برای تبلیغ در گوگل را تعریف کنیم، بهترین انتخاب:
شفافیت و آزادی عملکرد است.
در سیستم تبلیغاتی گوگل و به کمک گزارشات فوق العاده و دقیق این سیستم، شما به عنوان آگهی دهنده، دسترسی کاملی به تمامی اطلاعات حیاتی در رابطه با نحوه هزینه بودجهی تبلیغاتیتان خواهید داشت. شما به عنوان مالک آگهی در سیستم تبلیغات گوگل ، این حق را دارید که بدانید بودجه تان چگونه و بر مبنای چه فاکتورهایی، هزینه شده است؛ و چه چیز بهتر از این که تنها زمانی هزینه کنید که مشاهده کنندهی آگهی شما، خریدار واقعی خدمات یا محصولاتتان باشد.
در سیستم تبلیغات گوگل تنها زمانی شما هزینه پرداخت می کنید، که مشاهده کنندهی آگهی، خریدار واقعی خدمات یا محصولات شما باشد و از آن مهمتر این که تنها زمانی این هزینه محاسبه می گردد که، مشتری به سایت شما یا صفحه فروش محصولات و خدماتتان وارد شود. شفافیت این ساختار به حدی است که شما می توانید بدانید که حتی برای هر کلیک توسط هر شخص و در هر ساعتی از روز، چه میزان هزینه، پرداخت کرده اید.
چرا گوگل ادز و هزینه تبلیغات آن برای هر کسب و کاری مناسب است؟
پاسخ این سوال بسیار ساده است و ریشه در فلسفه طراحی سیستم تبلیغات گوگل دارد. برخلاف تبلیغات محیطی و یا سایر انواع تبلیغات رسانه ای، اساس تبلیغات اینترنتی بر مبنای پاسخگویی به نیاز تمام کسب و کارها و با هر میزان بودجه است. کسب و کارهای کوچک، نو پا و استارت آپ ها، ردیف بودجهی سنگین و نامحدودی همچون یک بانک یا خودروساز ندارند، که بتوانند فارغ از نتیجهی نهایی، هر بیلبورد شهری را تصاحب کنند. این گروه آگهی دهندگان میخواهند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین بهره را از آگهی تبلیغاتی خود دریافت نمایند و دنیای وب، موثرترین پاسخ به نیاز آنها بوده است.
حالا تفاوت گوگل ادز از نظر هزینه ها با سایر روش های تبلیغات آنلاین در چیست؟
تبلیغات آنلاین تا پیش از ورود گوگل ادز و متاسفانه همچنان ساختاری بسیار آزار دهنده، غیر اختصاصی و تا حد زیادی غیر موثر داشته است. فرآیند تبلیغات در رسانه های آنلاین نیز تا حد زیادی بر مبنای همان روش های منسوخ تبلیغات محیطی و یا رادیویی و تلویزیونی بوده است، یعنی :
انتقال پیام به حداکثر مخاطب ممکن، فارغ از آن که به آن نیاز داشته باشند و یا خیر!
اما رویهی تبلیغات گوگل کاملا برعکس است، یعنی :
انتقال پیام به صورت انتخابی و تنها به مخاطبانی که به آن نیاز دارند، آن هم دقیقا در زمان تصمیم گیری خرید آن محصول یا خدمات.
به بیان ساده تر این ویژگی بدان معنا است که شما تنها برای مخاطبانی هزینه می کنید، که خریدار محصولات شما باشند و هزینه اجازه یا استفاده از هیچ فضای تبلیغاتی و رسانه ای را پرداخت نمی کنید، که قرار است آگهی شما را به افرادی نمایش دهد، که هیچ گونه علاقه مندی و یا نیازی به محصولات یا خدماتتان ندارند.
اما گوگل چگونه در گوگل ادز ، مشتریان شما را بهتر از خودتان می شناسد؟
گوگل پرمخاطب ترین وب سایت دنیا و محبوب ترین موتور جستجوی وب است. هر کس به دنبال هر محصول یا خدماتی که باشد، می داند پیش از هر چیز می تواند بر روی بانک اطلاعات بی رقیب و نامحدود گوگل، حساب کند. گوگل با میلیاردها مراجعهی روزانه در کنار ارائهی پاسخ هایی موثر، خود به بانک اطلاعاتی جامعی از سلائق فرد فردِ ما تبدیل شده است. پس زمانی که در وب سایتی در حال گشت و گذار هستیم، سیستم تبلیغات گوگل به صورت هوشندانه آن تبلیغی را به ما نشان میدهد که، به آن نیاز داریم، کسب وکار ما به آن وابسته است و یا این که زمانی، به خریداری آن علاقه ای نشان داده باشیم. صاحبان کسب و کارها با کمک گوگل ادز میتوانند به صورت تضمینی در صفحه اول گوگل قرار بگیرند و محصولات و خدمات خود را به افرادی که کلمات کلیدی مرتبط با این محصولات و خدمات را جستجو میکنند، نمایش دهند.
حالا چگونه و با چه بودجهای می توانیم از مزایای گوگل ادز بهره مند گردیم؟
پاسخ به این سوال در واقع یکی دیگر از مزایای بی رقیب گوگل ادز است.
پاسخ بسیار ساده است : با هر میزان بودجه!
در سیستم تبلیغات گوگل با نام Google Ads ، خبری از هزینه های سرسام آور برای مشاهده تبلیغات شما توسط حداکثر مخاطب بی نیاز به آن، وجود ندارد! تنها هزینه ای از شما دریافت می گردد که موثر باشد؛ و این هزینه به شکل شگفت آوری قابل مدیریت و به صرفه است.
شما به عنوان آگهی دهنده این حق انتخاب را دارید که برای گوگل تعیین نمایید، بودجهی تبلیغاتیتان را صرف کدام کلمه کلیدی نماید. آن را در کدام روز و در کدام ساعات نمایش دهد. شما هستید که به گوگل اعلام می کنید، می خواهید بودجهی تبلیغاتیتان را تنها در یک روز خاص به صورت کامل مصرف کنید و یا آن را ماه ها و به صورت محدود و روزانه مصرف نمایید.
گفتگو در رابطه با مزایای سیستم تبلیغات گوگل ( گوگل ادز ) به ویژه در بحث هزینه تبلیغات در گوگل به قدری گسترده، متغیر و جذاب است که در این جا تنها به برخی از آنها اشاره کرده ایم. اما همهی ما می دانیم، محبوبیت هیچ خدماتی به ویژه در دنیای رقابتی وب، بی دلیل نیست؛ و گوگل ادز، محبوب ترین و پرمخاطب ترین روش تبلیغات آنلاین است.
اگر به فکر شروع تبلیغات برای کسب و کار خود هستید و یا از روشهای تبلیغاتی دیگری استفاده کردهاید، پیشنهاد میکنیم تبلیغات گوگل را با همراهی کارشناسان متخصص آژانس تبلیغاتی جی ادز شروع کنید. جی ادز با بهینه سازی تبلیغات گوگل برای شرکتهای مختلف ایرانی توانسته است، هزینه تبلیغ در گوگل را برای آنها تا 78٪ کاهش دهد. برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان در زمینه تبلیغ در گوگل، در ساعات اداری میتوانید با شماره 66565000 (آژانس تبلیغاتی جی ادز) تماس بگیرید و یا فرم درخواست مشاوره را در سایت جی ادز تکمیل کنید، تا در زمانی مناسب با شما تماس بگیرند.